Gå til innhold

Går på insulin og blir nok satt i gang, men uke 38 starter en fredag og så 17 mai. Kan de sette i gang da eller blir det før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svangerskapsdiabetes og går på insulin. Tror de setter i gang fra uke 38-39 når man bruker insulin. Mne jeg er 38+0 fredag 14. mai, så er det helg og mandagen kommer 17 mai. 

Setter de i gang i helgen og babyen risikerer og komme 17. mai? eller tror dere kanskje de setter i gang fra 37-38 istedenfor? 

Anonymkode: 645f9...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir sikkert satt i gang etter 17. mai. Jeg blir satt i gang i uke 38+5 da de vil sette meg i gang tidlig i uka, dette blir mandag 19/4. Jeg har også insulinkrevende svangerskapsdiabetes, men enn så lenge har barnet det bra, og de vil ikke sette i gang tidligere enn de må. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok etter. Uke 38 varer jo til 38+6.

Anonymkode: 91a60...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok etter

Anonymkode: d85e8...939

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt opp til igangsetting 39+6, men ble sendt hjem fordi det var fullt på føden. Kom tilbake dagen etter og ble satt igang (40+0). Brukte både metformin (tabeletter) og insulatard (sprøyter). Dersom at ser fint ut må man ikke sette I gang i uke 38. Sjansen er nok stor for at du må vente over helgen ja. 

Anonymkode: 35c3f...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Har termin 17 mai, 

men pgr langtidsinsulin og høyt blodtrykk skal jeg bli satt igang mandag to uker før. 
Altså blir jeg satt igang mandag 3 april 

Anonymkode: 91ce9...29a

AnonymBruker
Skrevet

3 mai***

Anonymkode: 91ce9...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...