AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Jeg er så rik at jeg lever på avkastning. Jobber ikke. Bruker dagene på gaming, netflix, litt trening, kafe, fester med venner, klesshopping. Har ikke reist på en stund grunnet corona. Men jeg gjør akkurat det jeg vil dag ut og dag inn. Har full frihet. Så til problemet. Jeg merker jo at mange med lav inntekt blir ukomfortable, noen sure, når jeg sier at jeg lever på formuen min. Det lyser av dem at de er misunnelige og ønsker seg bort fra sin jobb og leve mitt liv. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal angripe dette. Burde jeg lyve når jeg blir spurt om hva jeg jobber med? Burde jeg legge til at jeg har det kjipt, selv om jeg har det fantastisk? Slik at de ikke føler at de lever et forferdelig liv, mens jeg velter meg i luksus? Hvordan gjør dere i samme situasjon det? Anonymkode: 7eb87...22f 1
Milky Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Angripe det? Kan ikke du bare leve som du vil å drite i det andre sier? Hadde jeg vært rik ville jeg gitt langt f i hva folk mente om det 1
Blueberrymuffin Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 (endret) Tror folk tåler det, er slitsomt med skrytete folk som må gni det inn. Synes synd på deg om du har et så stort behov for å markere deg og gni sånt i trynet på folk. Tror egentlig du juger, fordi hadde du vært så suksessfull hadde du vel ikke trengt å opprette en tråd her for bekreftelse. Lukter mindreverdighetskomplekser lang vei. Sier bare god bedring. Endret 2. april 2021 av Blueberrymuffin 22
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Spar meg. Finn på noe annet troll. Anonymkode: da14d...021 12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg er så rik at jeg lever på avkastning. Jobber ikke. Bruker dagene på gaming, netflix, litt trening, kafe, fester med venner, klesshopping. Har ikke reist på en stund grunnet corona. Men jeg gjør akkurat det jeg vil dag ut og dag inn. Har full frihet. Så til problemet. Jeg merker jo at mange med lav inntekt blir ukomfortable, noen sure, når jeg sier at jeg lever på formuen min. Det lyser av dem at de er misunnelige og ønsker seg bort fra sin jobb og leve mitt liv. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal angripe dette. Burde jeg lyve når jeg blir spurt om hva jeg jobber med? Burde jeg legge til at jeg har det kjipt, selv om jeg har det fantastisk? Slik at de ikke føler at de lever et forferdelig liv, mens jeg velter meg i luksus? Hvordan gjør dere i samme situasjon det? Anonymkode: 7eb87...22f Beste er vel bare å holde seg unna dem? Har hatt en annen verdi og det var det at jeg var lykkelig og relativt lett til sinns. Det også gjør dem sure og sinte. De krever voldsomme tilrettelegginger og hvis du har det tungt og vondt kommer det stygge smilet frem. Kanskje du skal begynne å dikte opp noen historier om at du har tapt alle pengene dine, dikte opp historier om at du har vært på NAV og at det oppstod slosskamper mens du var der, at du fikk avslag på trygdesøknaden og nå venter på svar på sosialpenger og at du er oppgitt over hvor lang tid det tar, og at du bare spiser pølser til middag. Anonymkode: 0b221...004 1
Tøvftta Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Bare trekk på skuldrene og si nææææh om noen spør hva du gjør, så begynner du bare å prate om noe annet. Enklere blir det ikke. Har ikke samme problem selv akkurat, men har ingenting i mot folk som har god råd. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Om dette er sant : Hva med å vise litt forståelse for at andre ikke er like priviligerte som deg ? Mange folk sliter og sleper seg gjennom livet økonomisk og en er bare menneske om en da ikke orker høre på alt det kule du kan drive med. Så hva med å dempe det litt ? Er selv i situasjonen der jeg ikke trenger jobbe og har greit nok penger til å vare livet ut. men driver ikke stikker det opp i tryne på folk støtt og stadig. Sier ikke at det er det du gjør, men om, slutt med det. Anonymkode: 594d3...a79 7
Eryn Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Jeg ville sagt at jeg jobber med det yrket som i utgangspunktet gir deg denne avkastningen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Hørtes deilig ut. Vi er jo forskjellige, men synes du ikke på sikt at livet kan bli kjedelig? Ikke vondt ment, spør av ren nysgjerrighet. Faste rutiner og produktiv dag er noe som gjør meg lykkelig så jeg er litt motsatt og gruer meg til jeg ikke kan jobbe mer. Men har du det bra og behagelig, så ikke bry deg om hva andre tenker. Et godt råd jeg fikk: «la folk tenke akkurat hva de vil, for det gjør de uansett.» sjalusi er uansett umulig å gjøre noe med. Blås i dem. Bare ikke skryt deg ihjel over pengene dine. Da er de kanskje ikke sjalu, men heller irritert? Det er nemlig svært usjarmerende. Anonymkode: b56ad...059 1
Rosatoast Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er så rik at jeg lever på avkastning. Jobber ikke. Bruker dagene på gaming, netflix, litt trening, kafe, fester med venner, klesshopping. Har ikke reist på en stund grunnet corona. Men jeg gjør akkurat det jeg vil dag ut og dag inn. Har full frihet. Så til problemet. Jeg merker jo at mange med lav inntekt blir ukomfortable, noen sure, når jeg sier at jeg lever på formuen min. Det lyser av dem at de er misunnelige og ønsker seg bort fra sin jobb og leve mitt liv. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal angripe dette. Burde jeg lyve når jeg blir spurt om hva jeg jobber med? Burde jeg legge til at jeg har det kjipt, selv om jeg har det fantastisk? Slik at de ikke føler at de lever et forferdelig liv, mens jeg velter meg i luksus? Hvordan gjør dere i samme situasjon det? Anonymkode: 7eb87...22f Er mange som er rike, men de har ikke behov for å "skryte" av det. Tenker det at de som faktisk er rike, har ikke behov for å verken skryte eller vise det frem - ei heller føle seg "superior". Noe du virker å fremstå. Tror ikke det er så mange som blir sjalu på deg, tenker de kan bli irriterte - hvis det har seg slik at du kaster bort penger på den måten du beskriver her. Trist at noen useriøse mennesker som "heldigvis" får en god del penger, bare kaster det bort.. Kjenner flere av dem gitt. Lønner seg å investere og kanskje starte en bedrift, DA blir du rik Er ganske sikker på at dette er en trolle-tråd, det er ingen voksne, friske oppegående mennesker som referere til livet sitt som "luksus", ei heller bruker dagene sine på "gaming, netflix og festing". 😂.... Hvis du ikke jobber og bare lever på formuen din tar det ikke så mange år før den er brent bort heller.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Milky skrev (12 minutter siden): Angripe det? Kan ikke du bare leve som du vil å drite i det andre sier? Hadde jeg vært rik ville jeg gitt langt f i hva folk mente om det Første gang jeg er enig med deg. Anonymkode: 9ddb7...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Du kan jo la være å si du lever på avkastningen, men heller si du jobber med investeringer eller noe vagt. Det holder det, du trenger ikke gå rundt og fortelle andre at du er rik. Anonymkode: 5261a...932
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Første gang jeg er enig med deg. Anonymkode: 9ddb7...d8b Sær ting å si som AB... Anonymkode: 5261a...932 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Om dette er sant : Hva med å vise litt forståelse for at andre ikke er like priviligerte som deg ? Mange folk sliter og sleper seg gjennom livet økonomisk og en er bare menneske om en da ikke orker høre på alt det kule du kan drive med. Så hva med å dempe det litt ? Er selv i situasjonen der jeg ikke trenger jobbe og har greit nok penger til å vare livet ut. men driver ikke stikker det opp i tryne på folk støtt og stadig. Sier ikke at det er det du gjør, men om, slutt med det. Anonymkode: 594d3...a79 Jeg hadde likt om noen snakket om det kule livet sitt. "Endelig en som har vinner-mentalitet og ikke taper-mentalitet!" Tapermentalitet er så vanlig at det er kjedelig, taperne blir ikke fornøyde før du blir like taper som dem eller før du gir dem hele formuen din. Anonymkode: 0b221...004 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 Nå kommer TS helt sikkert til å si at jeg er misunnelig, men jeg synes ærlig talt veldig synd på hen. Jeg er en av de heldige som har havnet på helt riktig hylle yrkesmessig i livet, og jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jeg studerer i tillegg, og gleder meg til å lære nye ting. Men jeg gleder meg også til å få lønn og feire med en blomsterbukett og sushi. Gleder meg til å kjøpe sykkelen jeg har spart lenge til. Også gleder jeg meg selvsagt til følelsen av ferie, og ser fram til de få dagene jeg kan sove så lenge jeg vil uten vekkerklokke. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ville byttet liv eller bankkonto med TS, selv om jeg aldri kommer til å ha mer enn medium inntekt. Anonymkode: 3b992...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå kommer TS helt sikkert til å si at jeg er misunnelig, men jeg synes ærlig talt veldig synd på hen. Jeg er en av de heldige som har havnet på helt riktig hylle yrkesmessig i livet, og jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jeg studerer i tillegg, og gleder meg til å lære nye ting. Men jeg gleder meg også til å få lønn og feire med en blomsterbukett og sushi. Gleder meg til å kjøpe sykkelen jeg har spart lenge til. Også gleder jeg meg selvsagt til følelsen av ferie, og ser fram til de få dagene jeg kan sove så lenge jeg vil uten vekkerklokke. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ville byttet liv eller bankkonto med TS, selv om jeg aldri kommer til å ha mer enn medium inntekt. Anonymkode: 3b992...3b0 Jeg også, men det er nok holdninger som vi har vokst opp med. Noen ønsker å gjøre noe med livet sitt, mens andre syns det er greit å gå hjemme og tvinne tommeltotter fordi at de duger ikke til noe annet. Anonymkode: 20c95...ef9 2
Milky Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Første gang jeg er enig med deg. Anonymkode: 9ddb7...d8b Ok.. og hvem er du liksom?🤪
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nå kommer TS helt sikkert til å si at jeg er misunnelig, men jeg synes ærlig talt veldig synd på hen. Jeg er en av de heldige som har havnet på helt riktig hylle yrkesmessig i livet, og jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jeg studerer i tillegg, og gleder meg til å lære nye ting. Men jeg gleder meg også til å få lønn og feire med en blomsterbukett og sushi. Gleder meg til å kjøpe sykkelen jeg har spart lenge til. Også gleder jeg meg selvsagt til følelsen av ferie, og ser fram til de få dagene jeg kan sove så lenge jeg vil uten vekkerklokke. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ville byttet liv eller bankkonto med TS, selv om jeg aldri kommer til å ha mer enn medium inntekt. Anonymkode: 3b992...3b0 Det å synes synd på noen er veldig slemt. Jeg bare må ... “Pity preserves things that are ripe for decline, it defends things that have been disowned and condemned by life, and it gives a depressive and questionable character to life itself by keeping alive an abundance of failures of every type. People have dared to call pity a virtue… people have gone even further, making it into the virtue, the foundation and source of all virtues, - but of course you always have to keep in mind that this was the perspective of a nihilistic philosophy that inscribed the negation of life on its shield. Schopenhauer was right here: pity negates life, it makes life worthy of negation, - pity is the practice of nihilism. Once more: this depressive and contagious instinct runs counter to the instincts that preserve and enhance the value of life: by multiplying misery just as much as by conserving everything miserable, pity is one of the main tools used to increase decadence - pity wins people over to nothingness! … You do not say ‘nothingness’ : instead you say ‘the beyond’; or ‘God’; or ‘the true life’; or nirvana, salvation, blessedness … This innocent rhetoric from the realm of religious-moral idiosyncrasy suddenly appears much less innocent when you see precisely which tendencies are wrapped up inside these sublime words: tendencies hostile to life.” Åh, det er så bra skrevet. Anonymkode: 0b221...004
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så rik at jeg lever på avkastning. Jobber ikke. Bruker dagene på gaming, netflix, litt trening, kafe, fester med venner, klesshopping. Har ikke reist på en stund grunnet corona. Men jeg gjør akkurat det jeg vil dag ut og dag inn. Har full frihet. Så til problemet. Jeg merker jo at mange med lav inntekt blir ukomfortable, noen sure, når jeg sier at jeg lever på formuen min. Det lyser av dem at de er misunnelige og ønsker seg bort fra sin jobb og leve mitt liv. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal angripe dette. Burde jeg lyve når jeg blir spurt om hva jeg jobber med? Burde jeg legge til at jeg har det kjipt, selv om jeg har det fantastisk? Slik at de ikke føler at de lever et forferdelig liv, mens jeg velter meg i luksus? Hvordan gjør dere i samme situasjon det? Anonymkode: 7eb87...22f Omgår meg med likesinnede. Altså jeg hr barn så jeg lever ikke ditt liv, men jeg lever veldig komfortabelt. Jeg klager aldri over mine luksusproblemer til venner som tjener mye mindre, jeg omgir meg mye med likesinnede rett og slett fordi de ikke dømmer meg når jeg syntes gartneren har gjort en slett jobb😅 Anonymkode: 95a91...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #20 Skrevet 3. april 2021 16 hours ago, Milky said: Angripe det? Kan ikke du bare leve som du vil å drite i det andre sier? Hadde jeg vært rik ville jeg gitt langt f i hva folk mente om det Jeg prøver å være litt empatisk. Jeg ser jo hvor mange på kg som sliter med at enkelte er uføre og får utbetalt 200-300 000 i året, noe som er småpenger for meg. Tenk hvordan det er for de når jeg er frisk + kan leve evig på formuen min. Samt at jeg har mye, mye bedre råd enn en skarve ufør som må leve på minimum fra staten. Jeg må le litt når jeg leser hvor misunnelig de er på ufør som lever på ingenting. Det holder jeg selvsagt for meg selv. 16 hours ago, Rosatoast said: Er ganske sikker på at dette er en trolle-tråd, det er ingen voksne, friske oppegående mennesker som referere til livet sitt som "luksus", ei heller bruker dagene sine på "gaming, netflix og festing". 😂.... Hvis du ikke jobber og bare lever på formuen din tar det ikke så mange år før den er brent bort heller.. Formuen min vil ikke ta slutt, nei. Når du putter penger i aksjer osv så har du en gevinst hvert år. La oss si at du har for eks en formue på 30 millioner. Om du har alt det i aksjer o.l og har en gevinst/økning i verdi på 2% så kan du selge aksjer for 600 000 i året uten at formuen din blir mindre. Så du kan leve på over en halv million årlig uten at formuen din minsker. Nå spiller inflasjon en rolle osv, men enkelt forklart kan man leve meget bra på en formue uten at man trenger jobbe og uten at formuen minsker. Anonymkode: 7eb87...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå