AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Har kanskje ikke noe med seksualitet å gjøre, og skulle vært på et annet forum, eller har det, på en misforstått måte? Hvor kommer egentlig dem merkelige tanken om at motsatte kjønn ikke skal se hverandre nakne før vi er voksne og gift? Vi blir sluset inn i en slik tankegang fra vi er små med separate garderober osv. Vi bør ikke gå lengre enn til Finland med sin saunatradisjon, hvor det er utbredt med at familie og venner i alle aldre er nakne sammen. Tyskland har unisex garderober på hoteller, og sikkert andre steder også. Mange andre kulturer har naturlig nakenhet som en del av sin kultur. Mener jeg har lest at steder i Asia, tror det bl.a. var Japan, historisk sett hadde felles nakenhet fram til vestens folk kom og fortalte at det var skumle saker. Tåler ikke norske jenter og kvinner å se en tissetass, og gutter og menn et par pupper og en innovertiss? Hvor kommer den merkelige ideen fra? Var nakenhet mer vanlig, ville det kanskje redusere kroppspress, og kanskje ikke menn hadde gått bananas når de ser ei naken kvinne i en eller sammenheng? Blir litt som en del andre kulturers omgang med alkohol; små mengder ofte, i motsetning normen som drikker seg snydens når anledningen byr seg Anonymkode: 07380...bda 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 "Deres øyne ble nå åpnet, de skammet seg over sin nakenhet og laget seg derfor klær av fikenblad" -Hilsen Gud og 2000 år med religion. Anonymkode: 1f50a...512 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Vet ikke jeg, men synes det er greit som det er. Vil ikke skifte eller være naken foran andre kvinner enn kona. Anonymkode: bcc27...d45 9
Milky Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 For meg handler det ikke om kjønn, vil helst ikke se andre nakne uansett.. og har heller ingen behov for at andre skal se meg naken 5
SlemUlv Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Nordmenn tåler jo ikke engang at kvinner går i kvinnegarderoben, så tviler på at de tåler unisex garderober. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Milky skrev (5 minutter siden): For meg handler det ikke om kjønn, vil helst ikke se andre nakne uansett.. og har heller ingen behov for at andre skal se meg naken Det er jo akkurat det jeg mener; vi har lært at nakenhet er noe rart og unaturlig, spesielt på tvers av kjønnene. Da får vi fort en slik tilnærming. Tror forresten ikke finner eller tyskere har sin kultur for at de har et spesielt behov for at andre skal se dem nakne, samtidig som de selv helst ikke vil se noen nakne. Spørsmålet var hva som får oss til å tenke slikt; først og fremst her på berget? TS Anonymkode: 07380...bda
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg er redd for menn. Jeg ble voldtatt som tenåring, og håndterer knapt å snakke med en mann om jeg er alene. Jeg vil aldri møte en mann i garderoben, for å si det sånn. Jeg vil ikke ha unisex garderober eller toaletter (med båser/avlukker - ett toalett på deling går bra, så lenge man ikke må være der inne samtidig). Anonymkode: 225db...cc9 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Vi ville jo frosset i hjel om vi gikk nakne her. Folk kledde på seg den gang det ble kjølig, lenge før noen religion var oppfunnet. Så ble man vel vandt til å være påkledd da. Dessuten er det jo greit å ikke valse rundt naken slik at det er kjempe lett for enhver kåt forbipasserende, å bare hoppe på. Dessuten, ekkelt om alle er nakne, hygienen er varierende. Anonymkode: a80fa...ad4 4
Eryn Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Det handler vel om at menn blir synlig seksuelt opphisset av nakne kvinnekropper, som er en biologisk medfødt reaksjon for å føre menneskeheten videre. Har du lyst at datteren din på 4 år skal få se en erigert mannepenis? 7
Milky Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo akkurat det jeg mener; vi har lært at nakenhet er noe rart og unaturlig, spesielt på tvers av kjønnene. Da får vi fort en slik tilnærming. Tror forresten ikke finner eller tyskere har sin kultur for at de har et spesielt behov for at andre skal se dem nakne, samtidig som de selv helst ikke vil se noen nakne. Spørsmålet var hva som får oss til å tenke slikt; først og fremst her på berget? TS Anonymkode: 07380...bda For min del er det at jeg ikke har noe interesse av å ha ekle gubber stirrende på meg... 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er redd for menn. Jeg ble voldtatt som tenåring, og håndterer knapt å snakke med en mann om jeg er alene. Jeg vil aldri møte en mann i garderoben, for å si det sånn. Jeg vil ikke ha unisex garderober eller toaletter (med båser/avlukker - ett toalett på deling går bra, så lenge man ikke må være der inne samtidig). Anonymkode: 225db...cc9 Med all respekt for deg og andre mennesker som har opplevd noe slikt; det er ikke greit, men neppe grunnen til at vi lærer at nakenhet er noe unaturlig. Da vil jordet gjelde alle kulturer; også de som har nakenhet som en del av sin kultur. Som nevnt; spørsmålet er hvorfor vi ser på nakenhet, spesielt på tvers av kjønn som unaturlig/skal ikke forekomme TS Anonymkode: 07380...bda
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som nevnt; spørsmålet er hvorfor vi ser på nakenhet, spesielt på tvers av kjønn som unaturlig/skal ikke forekomme Fordi flertallet ønsker det. Forhold deg til det. Anonymkode: 7354c...97a 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 Fordi kvinner synes mannekroppen er ekkel og unaturlig. Og må gjemmes bort Anonymkode: bd21e...052
GudSelv Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 12 minutter siden, Milky said: For min del er det at jeg ikke har noe interesse av å ha ekle gubber stirrende på meg... Det er ville ha vært veldig distraherende. Så det er veldig greit at det er inndelt i kjønn. 1
Milky Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 GudSelv skrev (2 minutter siden): Det er ville ha vært veldig distraherende. Så det er veldig greit at det er inndelt i kjønn. Hva hadde vært distraherende?
GudSelv Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Som nevnt; spørsmålet er hvorfor vi ser på nakenhet, spesielt på tvers av kjønn som unaturlig/skal ikke forekomme TS Anonymkode: 07380...bda De fleste har svart på det allerede. Ønsker du å møte andre nakne av motsatt kjønn kan du alltids dra på The Well og Farris Bad, der vil du se nakne mennesker av begge kjønn. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 33 minutter siden, SlemUlv said: Nordmenn tåler jo ikke engang at kvinner går i kvinnegarderoben, så tviler på at de tåler unisex garderober. ? Anonymkode: c5b8a...293
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Eryn skrev (5 minutter siden): Det handler vel om at menn blir synlig seksuelt opphisset av nakne kvinnekropper, som er en biologisk medfødt reaksjon for å føre menneskeheten videre. Har du lyst at datteren din på 4 år skal få se en erigert mannepenis? Betyr det at menn i finske badstuer sitter konstant med erigert penis blant venner og familie? Har vært på et og annet tysk hotell med spa avdeling; ikke mange stive der heller. Det samme på naturiststrender; det oser ikke akkurat av sex. Men det var ikke spørsmålet, men nakenhet i seg selv, og ikke i en seksuell situasjon. I den settingen er ikke 4 år gammel datter og erigert penis noe tema, selv om det ikke hadde vært verdens undergang. Kanskje vi tenker annerledes på landet, hvor unger tidlig blir eksponert for ulike dyr som parrer, men igjen; langt utenfor spørsmålet TS Anonymkode: 07380...bda 6
GudSelv Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 3 minutter siden, Milky said: Hva hadde vært distraherende? Å dele garderobe og fellesdusj med kvinner. Man er jo nysgjerrig selv, og kvinner stirrer en del de også. 2
Milky Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 GudSelv skrev (Akkurat nå): Å dele garderobe og fellesdusj med kvinner. Man er jo nysgjerrig selv, og kvinner stirrer en del de også. Hadde vært mer creepy en distraherende 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå