Gjest S.S Skrevet 28. august 2005 #1 Skrevet 28. august 2005 Uff,håret mitt er så kjedelig! Jeg har blondt hår som rekker akkurat ned til skuldrene. Det er nokså flatt og kjedelig. Jeg står opp veldig tidelig pga jobben og orker ikke drive med 20 min styling da,så til daglig er det ofte bare en hestehale! Kjedelig! Når jeg skal ut prøver jeg å pynte meg litt mer,men er så ufattelig dårlig med styling av håret. Noen som kan gi meg noen tips til styling av sånt hår jeg har? Må få litt volum,gjerne også prøve på litt krøller-eller kanskje en frisyre hvor jeg har håret oppsatt. Gjerne skriv hvilke produkter jeg kan bruke. Stylingprodukter har jeg fint lite av. Har hårspray fra Redken som gir "glossy" hår og har Nikita Proffesssional Crative Stryler! Ikke akkurat mye kreativt jeg har gjort med dem,nei...Tror den fra Nikita Frisør skal gi volum og den fra Redken er vel bare sånn glansspray som jeg sprayer over frisyren?? Håper på noen tips!
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #2 Skrevet 28. august 2005 har samme problem selv men en ting jeg syns funker bra er å tupere håret!
Gjest Virvel Skrevet 29. august 2005 #3 Skrevet 29. august 2005 Når det skal gå fort kan f.eks. saltvannsspray være greit, bare spray i håret (vått eller tørt, det er det samme - med vått hår får du gjerne forsterket effekten) og rufs det til. Det kan sprite opp den vanlige hestehalen også. (Men sliter ganske mye på håret, det er baksiden.) En enda enklere variant er jo å bruke fine strikker med blomster e.l. eller spenner til å feste hestehalen med, i stedet for bare en enkel hårstrikk. Fletter er også fint og fort gjort. Har du litt bedre tid kan du bruke skum, fordele jevnt i hele håret, og rufse det til. Ta en håndfull hår i hånden og klem det sammen, hvis du skjønner. Da får du litt bølgete og rufsete hår som ser fuktig ut. For krøller: Rull opp håret på store ruller mens det er fuktig, gjerne med skum i for bedre hold. Dette tar lang tid ettersom håret må tørke skikkelig for at krøllene skal holde. Føner gir litt fortgang i prosessen. Noe jeg ofte gjør hvis jeg må sette opp håret litt "fint", men har alvorlig tidsnød: Samle alt håret i nakken som om du skulle sette det opp i hestehale, men tvinn i stedet håret, nedenfra og oppover, slik at du får en vertikal rull som ligger inntil hodet. Denne fester du med en stor spenne eller klype. Du kan tvinne hele hestehalen, eller bare halve og la resten henge ned over spennen. Høhø, med hvilken rett kommer jeg med råd egentlig, jeg har enten håret rett ned, eller i hestehale sånn til vanlig.
Gjest Coral Skrevet 29. august 2005 #4 Skrevet 29. august 2005 Gode tips, Virvel! Går selv også veldig mye med håret i hestehale eller løst, så kan godt trenge litt inspirasjon og nye ideer
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2005 #5 Skrevet 29. august 2005 Har du sju minutter å bruke på håret, så har jeg en greie som er fin. Lag to fletter, en på hver side. Kryss dem oppå hodet, eller bak eller hvor du vil ha dem, og fest med spenner. Deretter stapper du bare "endene" innunder flettene og tar i noen spenner til. Gå over med hårspray og voila! Jeg har hår i brysthøyde omtrent, og det tar ikke lang tid på meg. Ser sofistikert og litt komplisert ut faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå