Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #1 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg skal ned ca 30 kg, og sliter med å komme igang. Jeg vet det kommer til å kreve Mye Trening fra min side i tillegg til ett sunt kosthold! Sikkert mange her ute som har greid lignende, eller er i ferd med å nå målet sitt. Eller kanskje som kanskje sitter som meg; på gjerdet og venter på ett trylleslag Tenker mye på hvordan kroppen ser ut etterpå, vil ikke få masse løshud ol. Har allerede strekkmerker på maven og den er såpass tykk at den henger litt.. Derfor vet jeg må trene masse og gå ned sakte.. Trenger rett og slett noen råd om hva slags trening som er best, og hvordan andre greier dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 28. august 2005 #2 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg gikk med 25+ kilo i løpet av 9-10 måneder. Jeg la om kostholdet, laget all mat fra bunnen av (ingen ferdigpizzaer, karbonader, posesupper, pølser mer). I tillegg, og det var det viktigste, begynte jeg å trene mye. Kjøpte en ergometersykkel (med magnetmotstand) og brukte den 6 dager i uken. Jeg startet forsiktig og økte varighet og hastighet etterhvert. Jeg hadde egentlig ikke planlagt noe som helst. Plutselig en dag dro jeg ut og kjøpte sykkelen fordi det var salg (impuls). Da jeg kom hjem og prøvet den skjønte jeg med en gang at dette passet meg utmerket. Det er viktig når man kommer i mål at man fortsetter treningen. Ellers blir det hele fort en berg-og-dalbane tur. Jeg skal faktisk snart kjøpe en ny sykkel da den gamle er slitt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simen Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Tenker mye på hvordan kroppen ser ut etterpå, vil ikke få masse løshud ol. Har allerede strekkmerker på maven og den er såpass tykk at den henger litt.. Derfor vet jeg må trene masse og gå ned sakte.. Trenger rett og slett noen råd om hva slags trening som er best, og hvordan andre greier dette! ← Om du vil unngå løshud er det viktig at du ikke går alt for rskt ned i vekt,da vil ikke huden klare å tilpasse seg. men når du går ned såpass mange kilo vil du nok merke det på huden uansett. Om du veier ganske mye og har hatt dprlig livsstil til nå,så vil du nok merke det veldig fort på vekta at du begynner med et sunnere kosthold og også mosjon. Ta en ting av gangen og ikke sett opp en helst urealistisk plan; det vil ta motet fra deg når du ser at du ikke klarer det. For eksempel begynn med èn tur hver dag+å spise en sunn og lett frokost(havregyn/havregrøt) og så fortsetter du slik utover ukene. Kanskje etter noen uker med gårturer hver dag,så har du kondis til å begynne å løpe eller sykle-om du er tung så er det jo letter å sykle. Det forbrenner en del kalorier det også. Ikke prøv å lev på "ultra sunn mat" over lengre tid;du vil bare blir lei. Det er lov å kose seg med noen glass vin eller litt sjokoladekake-bare det ikke er for store mengdre og for ofte.Ha for eksempel en eller to kvelder i uka som du tar 1-2 glass vin og spiser en god middag eller noe godteri/kake du liker. Peøv å ha et normalt og sunt kosthold som består av grove kornprodukter, ubearbeidet mat,fisk,maget kjøtt, magre meieriprodukter,frukt og grønt. For eks å prøve å gå ned 0,5 kg i uka kan være et greit og oppnålig mål. De første ukene kan du for eksepel bare ha som mål å prøve å "komme inn i" de sunne vanene. Prøv å bruk kroppen din så mye som mulig. Nå vet ikke jeg hvor mye du veier og sånt,så blir litt vanskelig for meg når jeg ikke har et utganspunkt av hvor høy vileforbrenningen din er.Men det jeg kan si...For at du skal gå ned 0,5 kg i uka må du ha et kaloriunnerskudd på 3500 kcal. I trening så tilsvarer det ca. nesten 1 time intensiv sykling HVER dag. Det kan for mange(og for kroppen) bli alt for mye-derfor bør du kutte ned på maten også. Om du kutter ned 300 kcal mindre hver dag blir det 2100 kcal hver uke. Da har du igjen 1400 kcal på treningen. Det er for eks ca slik: 1 dag: Intensiv sykling inne/ute: 30 min-ca. 250 kcal 2.dag: Gå rsak(gjerne i terreng): 45 min- 200-250 kcal 3.dag: Intensiv sykling inne/ute: 30 min- ca. 250kcal 4.dag: FRI 4.dag: Intensiv sykling 30 min- ca. 250 kcal 6.dag: Gå raskt 45 min- ca. 200-250 kcal 7.dag: FRI + hverdagsaktiviteter som å sykle til jobb, ute med barna++ da vil du nok ha gått ned 0,5 kg+ etter denne uka. Simen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gaja_* Skrevet 28. august 2005 #4 Del Skrevet 28. august 2005 jeg har gått ned 7 kg de siste 2-3 månedene, og skal ned 15 til. Det som har hjulpet meg hittil er å kutte ut alt godteri, og bli mer aktiv. Jeg får ikke til rutiner, men har en regel om at jeg alltid skal gå trappene istedenfor å ta heisen (bor i 6. etg) og skal ha ei treningsøkt 6 dager i uka. Hva jeg trener finner jeg ut dag for dag; det kan være slikt som; svømming, lange handleturer, måneskinnstur med min elskede, skogstur, joggetur, treningsstudio osv. skulle gjerne dratt på sykkeltur, men sykkelen min er borte Målet med treningsøktene er at jeg skal bli sliten, og gjerne svett. Jeg har ei pulsklokke som har vært til stor hjelp, fordi den hjelper meg å holde tempoet oppe på gåturene, og nede på treningsstudioet slankedagbok på slankenett.no er praktisk, da får jeg oversikt over hva jeg spiser... og kan også se utviklingen framover eller bakover. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 29. august 2005 #5 Del Skrevet 29. august 2005 Her var det mange gode råd! En ting man kan huske på er at det ofte er lett å gå ned i begynnelsen. Hvis du legger om fra et usunt til et sunt kosthold og i tillegg begynner å bevege deg mye vil du antagelig miste mye vann i kroppen de første ukene. Da kan det hende du mister mer enn 1 kilo i uken, alt avhengig av hvilket utgangspunkt du har i henhold til vekt, kosthold og bevegelse og hvor store endringene dine er. Ikke glem å drikke mye vann hele dagen (2-3 liter og mer hvis du trener). Vann hjelper kroppen med å holde forbrenningen i gang, men det hjelper ikke å helle i seg 2 liter på slutten av dagen. Så ha allltid med deg en vannflaske og fyll den opp ofte! Hvis du ikke er noe glad i grove brødtyper nå kan jeg love deg at det er en vanesak! Førs spiste jeg kun loff. Aldri noe annet, men nå spiser jeg bare grovt brød eller knekkebrød. Det værste jeg får er kneipbrød for det er bare en ekkel melmasse... De ter også viktig å drikke vann hvis du spiser mye fiber. Fiber trekker til seg vann i kroppen og får du for lite vann lagrer det seg i tarmen og du blir treg i magen. klarer du å få i deg mye vann "skyller" du ut fibrene og du får skikkelig fart på magen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 29. august 2005 #6 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har planer om å gå ned 40-50 kg... Kan ikke si at jeg gleder meg men gleder meg til jeg er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slanker Skrevet 29. august 2005 #7 Del Skrevet 29. august 2005 Simen, jeg ser at du foreslår intensiv sykling, altså forholdsvis hard trening. Nå leste jeg nylig at man forbrenner mest fett ved moderat trening. Hvis dette stemmer, burde det vel heller foreslås sykling og gåturer i vanlig tempo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 29. august 2005 #8 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simen Skrevet 30. august 2005 #9 Del Skrevet 30. august 2005 Simen, jeg ser at du foreslår intensiv sykling, altså forholdsvis hard trening. Nå leste jeg nylig at man forbrenner mest fett ved moderat trening. Hvis dette stemmer, burde det vel heller foreslås sykling og gåturer i vanlig tempo? ← Man forbrenner flere kalorier v/intensiv trening-fordi forbrenningen er veldig høy lenge etter en hard treningsøkt. Det er antall kcal som teller når man skal slanke seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 30. august 2005 #10 Del Skrevet 30. august 2005 Trening etter behov og form. Dersom du er overvektig og ikke i så god form, må du begynne på det nivået som passer deg. Ellers er det mye frem og tilbake med hvorvidt man bør trene lavintesitets trening, moderat eller høy. Ved lavintensitetstrening(eller moderat) er prosentandelen av fettkalorier man forbrenner størst. Men samtidig forbrenner man jevnt mindre kalorier en ved høy intensitet, så alt i alt forbrenner man ikke mindre fett ved høyintensitet. Og som sagt er også etterforbrenningen høyere. Itillegg må man presse grenser dersom man er ute etter fremgang. Antar at det blir en smakssak. Kjenn etter pusten. Det er en tommelfingerregel. Når du er litt anpusten følger du en intensitet som er passelig hardt for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #11 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har gått ned fra 104 til 57 kilo, altså ned 47 kilo!! Jeg startet det hele med ett Grete Roede kurs, så gikk jeg en til to timer's tur hver dag. Jeg har forandret livsstil totalt... Og mitt nye liv er bare sååå mye bedre Nå er jeg ikke lenger på slank, men lever på normal kost og styrer unna det jeg vet er fyfy, jeg trener aerobik og styrke fire ganger i uken. Nå har jeg hatt ei stødig vekt i 1.5 år...går hverken ned eller opp. Huden har blitt rimelig slapp ja. Men den strammer seg faktisk av seg selv.. bare det siste halvåret har huden på magen blitt mye bedre! Jeg regner med at jeg må under kniven hvis jeg skal bli helt forbøyd med huden. Folk kjenner meg knapt nok igjen.. Og jeg føler jeg har blitt ett bedre menneske (klisje? ) Jeg orker mer, er mye blidere, mye mer sosial, selvtillitten er langt oppe i taket. Jeg har forandret hårfrisyre, skiftet ut HELE grarderobeinnholdet. Jeg kan anbefale Greite Roede-kurs.. Tok av litt i overkant av en kilo i uken, og levde veldig bra. Å holde seg aktiv setter fortgang på slankekuren... Gjør det du trives med, det meste funker... Svømming, turgåing, sykling, jogging...you name it! Stå på!! Du kan hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 30. august 2005 #12 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har gått ned fra 104 til 57 kilo, altså ned 47 kilo!! ..... skiftet ut HELE grarderobeinnholdet. ← Ja, det det med innholdet i garderoben kan jeg tro på Gikk mye her også, men dog ikke alt. Jeg smatt plustelig inn i noen gamle klær jeg hadde liggene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thunder Skrevet 30. august 2005 #13 Del Skrevet 30. august 2005 Trening etter behov og form. Dersom du er overvektig og ikke i så god form, må du begynne på det nivået som passer deg. Ellers er det mye frem og tilbake med hvorvidt man bør trene lavintesitets trening, moderat eller høy. Ved lavintensitetstrening(eller moderat) er prosentandelen av fettkalorier man forbrenner størst. Men samtidig forbrenner man jevnt mindre kalorier en ved høy intensitet, så alt i alt forbrenner man ikke mindre fett ved høyintensitet. Og som sagt er også etterforbrenningen høyere. Itillegg må man presse grenser dersom man er ute etter fremgang. Antar at det blir en smakssak. Kjenn etter pusten. Det er en tommelfingerregel. Når du er litt anpusten følger du en intensitet som er passelig hardt for deg.. ← Så et grete roede kurs er å anbefale? Jeg er så redd for å få kjempestygg hud på magen..For jeg er såpass ung enda og derfor vil jeg jo gjerne gå i bikini hvis det er mulighet for det..jeg har også masse strekkmerker over hele kroppen..Vises disse godt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 30. august 2005 #14 Del Skrevet 30. august 2005 Bare en kommentar til at huden blir slapp: ei venninne av meg gikk ned fra 95 til 37 kg på ett år, huden hennes er helt stram. ja, 37 kg. Hun er syk. Vi vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sumer Skrevet 30. august 2005 #15 Del Skrevet 30. august 2005 Variere ikke dette med huden veldig da? Noen får masse strekkmerker, noen danner stygge arr osv? Mange som under graviditet går opp 25kg, og da mye på magen, som etter litt blir faste i huden igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 30. august 2005 #16 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg har klart å gå ned 30 kg i løpet av ett år jeg. Lagt om livsstilen min. Spiser sunt - litt sånn Fedon Lindberg-inspirert. Men følger ingen diett. Unner meg også utskeielser innimellom. Samtidig går jeg turer. 1 time 3-5 ganger pr. uke. Bruker staver når jeg går. I ei periode var huden på innsiden av lårene tydelig preget av vektnedgang - men dette har "gått seg til". Huden har tilpasset seg de nye målene mine. Har heller ikke fått "slanke-hud" hverken på mave eller overarmer. Jeg har ei "pølse" rundt magen da - men jeg regner med å gå ytterligere ned i vekt, så den pølsa vil (om nødvendig) bli det siste jeg gjør noe med. Nå har jeg vært inne i en stillstand-periode. Det er da det gjelder å ikke gi opp. Vanskelig det - til tross for de resultatene jeg har oppnådd. Jeg går til jevnlig (mnd) kontroll hos legen. Mange ting i kroppen som endrer seg ved en slik drastisk nedgang. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 30. august 2005 #17 Del Skrevet 30. august 2005 Så et grete roede kurs er å anbefale? Jeg er så redd for å få kjempestygg hud på magen..For jeg er såpass ung enda og derfor vil jeg jo gjerne gå i bikini hvis det er mulighet for det..jeg har også masse strekkmerker over hele kroppen..Vises disse godt?? ← Strekkmerker synes som regel ikke så mye etter en stund.. Men man blir ganske bevisst på dem selv.. Grete roede er vel et fint alternativ. Hun legger opp til en livsstil somm ikke er fanatisk eller så veldig forskjellig fra det folk forbinder med normalt. Altså ikke kutte ut bestemte matvarer, karbohysteri og alt det der.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 30. august 2005 #18 Del Skrevet 30. august 2005 Det var en ting jeg glemte å si - og som jeg synes er litt viktig, ikke bare litt - men veldig viktig. Prøv å finne DIN måte og gjøre ting på. DITT kosthold og DIN måte og trimme på. Det er ikke alt her i verden det er fasit på - faktisk er det svært lite som har fasitsvar (når jeg tenker etter). Ikke revolusjoner din livsstil - prøv en litt forsiktig overgang. ....og fortsatt lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelfairy Skrevet 1. september 2005 #19 Del Skrevet 1. september 2005 hei sann... jeg er 22 år, er 157 høy, og veier ca 57,6... jeg har mage og lår som jeg gjerne vil ha vekk, men i forhold til høyden er jo vekta riktig? rundt magen er jeg 81 cm, men vil ned til 75 cm ca... ca 10 cm på magen.. har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? jeg har bestemt meg at jeg skal sykle 30 min annenhver dag, og ta 50 sit ups samme dag, men hva med kostholdet? hva skal jeg spise og ikke spise? jeg vet jeg skal spise sundt, men HVA lønner det seg å spise da? jeg trenger ett opplegg-fort!! klemmer fra cruella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2005 #20 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg har gått ned over 25 kg, med god hjelp av Grete Roede-kurs. Jeg anbefaler det på det sterkeste - om enn bare for å få motivasjonen og innsatsviljen på plass! Fornuftig og variert kost, hverken for mye eller for lite fett/karbohydrater, mange måltider, mye vann og en del trening er nøkkelen! Og så MOTIVASJON da - det er det aller, aller viktigste! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå