AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Leste et sted at dersom man fullfører et studie som gir 60 studiepoeng, så får man automatisk generell studiekompetanse. Gjelder dette også nettstudier som gir 60 studiepoeng? Jeg har ikke generell studiekompetanse, og har ikke nok realkompetanse til å komme inn på det studiet jeg egentlig ønsker, barnehagelærer. Tenkte at dersom jeg søker meg inn på ett årsstudium i pedagogikk (60sp), som er nettstudier og koster penger, så er det kanskje mulig å komme inn der? Regner jo med de vil tjene penger, og at det kanskje er lavere terskel for å gi ut plasser. Skal selvfølgelig skrive et veldig bra motivasjonsbrev i tillegg. Dersom jeg kommer inn og fullfører, har jeg da generell studiekompetanse og kan søke meg inn på barnehagelærer etter dette? Noen som vet? Anonymkode: 3e6ee...d48 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Glemte å skrive at grunnen til at jeg vil ta et årsstudium i pedagogikk er for å slippe å ta de 6 påbyggfagene på videregående for å få studiekompetanse. Vil heller lese noe som interesserer meg og betale litt, enn å begynne på videregående!om det er mulig.. ts Anonymkode: 3e6ee...d48
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Det stemmer det https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/generell-studiekompetanse/hoyere-utdanning/index.html Anonymkode: d1087...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå