AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Vi satt på vinkveld (coronavennlig, digitalt bare for å understreke det) og hadde jentekveld her om dagen. Plutselig brøt det fra hun ene at hun endelig hadde fått en vanvittig sum på kontoen fra staten. Hun snakket åpent om at hun endelig kunne forstørre brystene og ta fillers i leppene. Det ble en merkelig stemning i gruppa, synes det er en veldig spesiell prioritering. Veldig kjedelig å tenke på at det er vi som finansierer dette, selv er jeg igjen student etter noen år i arbeidslivet og har ikke råd til den slags prioriteringer... Man begynner jo å lure på om uføre får for mye penger når de har råd til sånne ting.... Dette føles veldig urettferdig. Er det slik at uføre får flere hundre tusen utbetalt når de får det innvilget? Må jo si det hemmer motivasjonen til å slite meg gjennom studiet når man hører om sånne tilfeller... Føles jo som om unge uføre lever DET luksuslivet. Velferdsstaten vår vil jo kollapse om det slik penga prioriteres.... 😔 Noen som har hørt om lignende tilfeller hvor unge uføre sløser med penger og lever DET luksuslivet? Skulle ønske jeg kunne sagt dette er første gang jeg hører om en ung ufør som sløser med penger, det var ei som var med på Ex on the Beach som også har fått innvilget ung ufør - og hun legger ut luksusbilder på instagram.. Vil poengtere at jeg sikter til unge uføre - har inntrykk av at vanlige uføre ikke lever i denne luksusen... Og sikter spesielt til de unge uføre som aldri har vært i arbeidsmarkedet - og aldri har prøvd. (Og selvsagt ikke unge uføre som er alvorlig syke og aldri har hatt en sjans) Hilsen frustrert 27 år gammel jente som ikke har råd til den slags... Anonymkode: 5478c...679 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Vel nå er jeg ung uføre og jeg tror ikke de fleste er slik som du beskriver. Selvsagt vil det alltid være noen få av de også men ikke et flertall. Jeg kjenner mange uføre som ikke tenker slik de du kjenner og vet om i det hele tatt. Her sliter jeg økonomisk hver måned og må handle klær og slikt på salg. Da jeg fikk etterbetaling for ufør så betalte jeg gjelden min. Ikke snakk om noe forandring på kroppen min nei. Nei du er nok uheldig og har truffet på noen veldig sære uføretrygdede for dette pleier ikke være vanlig. Trist noen er slik men ikke tro at de fleste er slik. Anonymkode: a37e3...002 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Jeg tenker du skal la henne bruke lønna på hva hun ønsker. Anonymkode: e7d27...59b 38
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig kjedelig å tenke på at det er vi som finansierer dette, selv er jeg igjen student etter noen år i arbeidslivet og har ikke råd til den slags prioriteringer... Hvis det er noen trøst, så har nok ikke du med noen få år i arbeidslivet, og nå tilbake som student, betalt noe av hennes forbruk. Hvem tror du forresten betaler for at du er tilbake på skolebenken? Anonymkode: 192c1...53d 35
Sirah Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 (endret) Tenker at dette ikke er ditt problem. Å være ufør eller ung ufør er ikke akkurat noe å trakte etter. Silikon og fillers koster ikke akkurat en årslønn, så så mye penger er det neppe snakk om. Dum prioritering, men det er ikke vår sak. Endret 2. april 2021 av Sirah 21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Det er hennes penger, hun kan gjøre som hun vil med dem. Du lever ikke akkurat et luksusliv på uføretrygd. Anonymkode: 3c02e...187 12
Gjest Laffatus Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg fikk 85000 tusen da jeg fikk i uføre men det var en gang beløp men de trakk sosial penger jeg hadde fått så satt at med 50000 plus måneds trygd
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er noen trøst, så har nok ikke du med noen få år i arbeidslivet, og nå tilbake som student, betalt noe av hennes forbruk. Hvem tror du forresten betaler for at du er tilbake på skolebenken? Anonymkode: 192c1...53d Hilsen ung ufør Anonymkode: 5478c...679 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 (endret) Hvis jeg hadde hatt en syk venninne som hadde fått innvilget ung ufør og brukte pengene på noe som ga glede, samme hva, så hadde jeg bare vært glad på hennes vegne. Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel 33
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker du skal la henne bruke lønna på hva hun ønsker. Anonymkode: e7d27...59b Lønna? Sosialhjelpen*. Anonymkode: 5478c...679 9
Gjest Smeltemann Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Å hva har vi med det å gjøre da? La henne få bruke pengene på det hun vil. Føler hun seg bedre med fillers og silikon i puppene så er det bra for henne.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Jobber fullt. Både kveld og helg. Jeg har heller ikke råd til boobs, fillers og luksus. Skjønner meg ikke på dette regnestykket. Hvordan klarer dere uføre dette? Og hvorfor får de så mye pr mnd?? Lønner det seg ikke å jobbe? Anonymkode: 3774c...710 7
Revenmann29 Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 til ts: Kan du forklage meg hvorfor du egentlig bryr deg om hva hun bruker pengene til? Om hun vil bruke pengene på boob løft så la henne det. Det er ingen regler om hva man kan bruke pengene til, om hun ikke kan jobbe så er det opp til henne. Herregud for noen sytpeiser som er på kg for tiden. 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Nei, uføre får ikke flere hundre tusen utbetalt når de får innvilget trygd. Tidligere frem til 2020 fikk man etterbetalt et ungt tillegg som var på AAP, og de som da hadde gått på AAP i mange år kunne det bli en del penger. Vanlige unge uføre er vel 2.6 og 2.9 Gi året. Jeg er selv ung ufør, men kunne aldri kastet bort pengene på noe sånt. Mine som jeg fikk utbetalt ekstra satte jeg på en høyrentekonto, og der skal de forbli. Anonymkode: 98dc2...6c0 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hilsen ung ufør Anonymkode: 5478c...679 Hm? Nei, ingen ung ufør her, om det var det du forsøkte å si. Var det noe annet ved hva jeg skrev du ville kommentere på, så må du gjerne gjøre det. Om du mener det jeg skriver for eks. ikke stemmer. Anonymkode: 192c1...53d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man begynner jo å lure på om uføre får for mye penger når de har råd til sånne ting.... Dette føles veldig urettferdig. Er det slik at uføre får flere hundre tusen utbetalt når de får det innvilget? Må jo si det hemmer motivasjonen til å slite meg gjennom studiet når man hører om sånne tilfeller... Føles jo som om unge uføre lever DET luksuslivet. Velferdsstaten vår vil jo kollapse om det slik penga prioriteres.... 😔 Noen som har hørt om lignende tilfeller hvor unge uføre sløser med penger og lever DET luksuslivet? Skulle ønske jeg kunne sagt dette er første gang jeg hører om en ung ufør som sløser med penger, det var ei som var med på Ex on the Beach som også har fått innvilget ung ufør - og hun legger ut luksusbilder på instagram.. Vil poengtere at jeg sikter til unge uføre - har inntrykk av at vanlige uføre ikke lever i denne luksusen... Og sikter spesielt til de unge uføre som aldri har vært i arbeidsmarkedet - og aldri har prøvd. (Og selvsagt ikke unge uføre som er alvorlig syke og aldri har hatt en sjans) Hilsen frustrert 27 år gammel jente som ikke har råd til den slags... Anonymkode: 5478c...679 Det er ikke pga av hva pengene brukes til av uføremottakere som avgjør velferdens fremtid. Hvorfor skal uføremottakeres bruk av inntekten begrenses når det finnes lønnsmottakere som bruker pengene sine helt tåpelig og ukritisk uansett? Ville du synes hun ikke fikk for mye hvis hun hadde donert alle pengene sine til fattige i Norge? Anonymkode: 206f8...60c 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber fullt. Både kveld og helg. Jeg har heller ikke råd til boobs, fillers og luksus. Skjønner meg ikke på dette regnestykket. Hvordan klarer dere uføre dette? Og hvorfor får de så mye pr mnd?? Lønner det seg ikke å jobbe? Anonymkode: 3774c...710 Joda, dette er bare rør, det er enkelt å sjekke opp satser for ung ufør og uføretrygd ellers. NAV.no har tallene du leter etter. Anonymkode: 192c1...53d 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Det er ulempen med å gi folk en inntekt å leve av. Noen kommer til å gjøre rare prioritereringer. Jeg personlig synes ikke at pupper og lepper er luksus. Overflatiske prioritereringer, men ikke luksus. Anonymkode: c829b...daf 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 Boob job er jo til glede for oss alle. Særlig den mannlige delen av befolkningen. Men vil tro mange kvinner også vil sette pris et par deilige pupper. Det lyser opp hverdagen for oss alle. Jeg synes det er god bruk av felleskapets midler. Anonymkode: 9f897...2fa 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobber fullt. Både kveld og helg. Jeg har heller ikke råd til boobs, fillers og luksus. Skjønner meg ikke på dette regnestykket. Hvordan klarer dere uføre dette? Og hvorfor får de så mye pr mnd?? Lønner det seg ikke å jobbe? Anonymkode: 3774c...710 Hva har du månedslønn? Anonymkode: a01f1...9de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå