Gå til innhold

Dyrebeskyttelsen Bergen vs dyrebeskyttelsen Bergen Hordaland

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å melde meg som frivillig på en av disse (kattens vern er ikke aktuelt.)

Så jeg lurer på om noen har erfaring med de eller kjenner noen som har erfaring med de og har vært frivillig der? Hvordan er miljøet og holdningene osv? Jeg vet at andre har hatt dårlige erfaringer som frivillig på andre dyreorganisasjoner(ikke i Bergen) så lurer egentlig på om det er sånn ved noen av de i Bergen eller om det er trivelige personer å jobbe med og lignende?

Det er jo ikke sikkert noen av de trenger frivillige men vet ikke hvem jeg skal spørre først. 

Anonymkode: c1ee1...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært frivillig men følger Irene (vikagrinda kattehus) som jobber i Dyrebeskyttelsen Bergen og de var også kjapt ute og hjalp meg med en katt som jeg fant og måtte ha hjelp til :). Hun er iallefall utrolig flink med dyrene. De ute i Åsane har min sønn hilst på da han tok med seg en katt i fra Haugesund til Bergen. De var utrolig hyggelige ifølge han :).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!! Er litt kjent med begge selv og har utrolig gode inntrykk av begge men man vet jo aldri 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrebeskyttelsen Norge avd Bergen og Hordaland er snille og greie i begynnelsen, men når man kommer litt mer innpå de så forstår man fort at dyrevern ikke er øverst på listen til mor og datter som driver organisasjonen. Desverre er det mange som for seint innser hvordan de driver, og når man stiller spørsmål (spesielt om regnskap og økonomi) blir man fryst ut. 

Dyrebeskyttelsen Bergen som ligger på Nøstet hjelper til tross for at de ofte har sprengt kapasitet, de har hjulpet meg flere ganger med hjemløse katter funnet ute i forkommen tilstand uten å kreve noe som helst. Koselige damer som alltid står klar til å hjelpe dyr i nød 😼

Kattens Vern i Fyllingsdalen har jeg ikke så god kjennskap til, men virker som en ryddig organisasjon som hjelper dyr i nød. 

Anonymkode: 41a70...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var sånne ting jeg tenkte på... Høres ikke bra ut.. 

Jeg ser at kattens vern hjelper mange og det er veldig fint, vi får ikke nok organisasjoner!! Men de blir ikke aktuelle for meg da de avliver friske katter med FIV. (FIV er en sykdom det lenge har vært lite kunnskap om men som er forsket mer på og funnet ut at katter kan leve like lenge som katter uten FIV og om man er obs om de blir syke så er det smertefritt. Det er en immunforsvar sykdom, så eneste er at de er mer tilbøyelig for å bli ekstra syk når de først blir syk.)

Og det at de virker å ha noe imot innekatter. 

Derfor blir det feil for meg å jobbe der når jeg ikke kan stå inne for det og er svært uenig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre mye intriger i Dbbh, som styret selv er skyld i 😬, men de legger alltid skylden på andre.. 

Anbefaler deg absolutt å ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Bergen og melde deg som frivillig der, de har alltid bruk for nye dyrevenner til å hjelpe med kattene 😺😺😺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er dessverre mye intriger i Dbbh, som styret selv er skyld i 😬, men de legger alltid skylden på andre.. 

Anbefaler deg absolutt å ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Bergen og melde deg som frivillig der, de har alltid bruk for nye dyrevenner til å hjelpe med kattene 😺😺😺

Har du hørt noe om at de har hentet katter tilbake som de tidligere har adoptert vekk? Eller er det bare problemer om man da tenker å jobbe der? Litt sånn snusk i ledelsen altså. Ville du anbefalt å adoptere eller være fosterhjem for de selvom du ikke anbefaler å være frivillig der? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du hørt noe om at de har hentet katter tilbake som de tidligere har adoptert vekk? Eller er det bare problemer om man da tenker å jobbe der? Litt sånn snusk i ledelsen altså. Ville du anbefalt å adoptere eller være fosterhjem for de selvom du ikke anbefaler å være frivillig der? 

Ja de har hentet tilbake katter, og de er restriktive på hvem som får adoptere (bra i de fleste tilfeller, men ikke alltid, de har litt sære regler på at kattene skal være innekatter pga fare for påkjørsel osv). Har både vært frivillig og fosterhjem, anbefaler egentlig ikke noen av delene. 

Som fosterhjem ble jeg ikke hørt når katten var alvorlig syk, måtte true med å gå til en annen veterinær før de hørte etter. De tok fra meg kattungen jeg hadde i fosterhjem pga de skulle ha alle kattungene samlet på huset de har (som resulterte i at alle de små fikk øyebetennelser og luftveisinfeksjoner).

Det er i styret det er rot (les økonomisk rot/mistanke om underslag) anbefaler ingen å melde seg som frivillig hos de dessverre. Hadde de styrt på riktig måte hadde mange flere kunne vært frivillige. Men det styres med jernhånd, og spør man kritiske spm så vender de en ryggen uten å blunke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja de har hentet tilbake katter, og de er restriktive på hvem som får adoptere (bra i de fleste tilfeller, men ikke alltid, de har litt sære regler på at kattene skal være innekatter pga fare for påkjørsel osv). Har både vært frivillig og fosterhjem, anbefaler egentlig ikke noen av delene. 

Som fosterhjem ble jeg ikke hørt når katten var alvorlig syk, måtte true med å gå til en annen veterinær før de hørte etter. De tok fra meg kattungen jeg hadde i fosterhjem pga de skulle ha alle kattungene samlet på huset de har (som resulterte i at alle de små fikk øyebetennelser og luftveisinfeksjoner).

Det er i styret det er rot (les økonomisk rot/mistanke om underslag) anbefaler ingen å melde seg som frivillig hos de dessverre. Hadde de styrt på riktig måte hadde mange flere kunne vært frivillige. Men det styres med jernhånd, og spør man kritiske spm så vender de en ryggen uten å blunke. 

😱 Finnes det ingen plass man kan melde fra om slikt? De er vell på en måte underlakt dyrebeskyttelsen norge?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

😱 Finnes det ingen plass man kan melde fra om slikt? De er vell på en måte underlakt dyrebeskyttelsen norge?

Vi var en gjeng som forsøkte å bli valgt inn i styret ved årsmøtet, men de fikk valgresultatet underkjent.

Ved det nye ekstraordinære årsmøtet hentet de inn medlemmer fra alle kroker og kriker som normalt ikke var med på årsmøtet for å stemme på seg. De spilte veldig på at vi prøvde å ta fra de huset og organisasjonen (huset fikk de kjøpe av kommunen for 1kr),og de fikk alle medlidenhetsstemmene. Da valgresultatet var klart var løpet kjørt for vår del, og vi trakk oss ut. Dette til tross for at representanter fra Dyrebeskyttelsen Norge var der som funksjonærer, men de hadde tydelig valgt side før årsmøtet. (Vi hadde i tillegg ett møte med de i forkant for å legge fram vår side av saken.) 

Trist at slike manipulerende mennesker får drive på uten at noen kan eller vil gripe inn. 

Lykke til som frivillig uansett hvilken organisasjon du velger, de hjemløse dyrene trenger noen som kjemper for seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett den seline saken som omhandler dyrehjelperne. (Kampen om å få seline tilbake, på face), derfor jeg ble litt skeptisk og tenkte jeg måtte prøve å finne den beste organisasjonen, er ikke intreressert i å bli blandet inn i noe tull. 

Jeg blir helt sjokkert. Høres ut som det tok mye krefter for ingenting. 

Da blir det hvertfall dyrebeskyttelsen Bergen så fort jeg får mulighet!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har sett den seline saken som omhandler dyrehjelperne. (Kampen om å få seline tilbake, på face), derfor jeg ble litt skeptisk og tenkte jeg måtte prøve å finne den beste organisasjonen, er ikke intreressert i å bli blandet inn i noe tull. 

Jeg blir helt sjokkert. Høres ut som det tok mye krefter for ingenting. 

Da blir det hvertfall dyrebeskyttelsen Bergen så fort jeg får mulighet!!

Ja det var mye tid og krefter som ikke resulterte i annet enn frustrasjon og skuffelse for mange. 

Lykke til som frivillig 😺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det var mye tid og krefter som ikke resulterte i annet enn frustrasjon og skuffelse for mange. 

Lykke til som frivillig 😺

Huff 😫😫😫

Tusen takk!! Det virker utrolig givende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...