Gå til innhold

Har alle koseklær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Fnuggolina

Ang å bytte pga hygiene:

Mine jeans/strømpebukser er iallefall ofte litt sølete bak på leggen på vinter/høst. Og hjemme hos meg selv sitter jeg ikke med bena på gulvet. 

Så jeg kler av meg det jeg har brukt som underdel.

Jeg tenker nok av folk som ikke eier litt «koseklær» er hakket for stramme i personligheten. 

Mine «koseklær» har riktignok gått mye i treningstights og tildels sweatkjoler/løstsittende kjoler (sistnevnte bruker jeg jo ute og). 

Men at jeans er behagelig for noen å slappe av i om man er av typen som krøller bena sammen i sofaen skjønner jeg ikke.

Gidder ikke pynte meg for mannen nei, han foretrekker meg med minst mulig sminke og lett tilgang :P 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette har jeg aldri vært borti. Det er jo litt stusslig at man ikke klarer å ha på seg ordentlige klær en hel dag som er litt ekstra. 

Nå er jeg singel og gjør som jeg vil, men søsteren min og mannen går aldri i koseklær, og de har verken et nitrist eller anstrengt forhold. 
KG ass. 

Anonymkode: 64ed2...009

Igjen med dette "klarer". Det er ikke snakk om å gå på Mount Everest her altså, sånn til info, de fleste klarer nok både det ene og andre. 

Jeg også klarer å sitte stiv som en stokk (her snakker jeg mer om personlighet) i sofaen stivpynta både 17. mai og julaften. Men jeg velger dette så absolutt vekk til fordel for mer kos, mer avslappet væremåte, mer hygge og mer behagelig antrekk. Det gjør nok mangen andre også. Men for all del, du må gjerne klare å sitte i ballkjole en hel dag.. jeg skal jo ikke nekte deg det.. 

Anonymkode: 8817b...591

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Jeg tenker nok av folk som ikke eier litt «koseklær» er hakket for stramme i personligheten. 

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Anonymkode: b1155...280

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

Nei jeg er faktisk enig med henne. Jeg har også sett en Meme der det sto enda hardere, "de som ikke bytter til koseklær når de kommer hjem, må være psykopater". Høres riktig ut. 😇

Anonymkode: f4804...64b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg er faktisk enig med henne. Jeg har også sett en Meme der det sto enda hardere, "de som ikke bytter til koseklær når de kommer hjem, må være psykopater". Høres riktig ut. 😇

Anonymkode: f4804...64b

Blir ikke noe mindre dumt av at noen har spredt et meme.

Da er det ekstremt mange psykopater i min omgangskrets. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bestilt meg denne, håper den er fin. 

adidas Performance - SET - Treningsdress - hazros/white

Anonymkode: e5eba...5ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Igjen med dette "klarer". Det er ikke snakk om å gå på Mount Everest her altså, sånn til info, de fleste klarer nok både det ene og andre. 

Jeg også klarer å sitte stiv som en stokk (her snakker jeg mer om personlighet) i sofaen stivpynta både 17. mai og julaften. Men jeg velger dette så absolutt vekk til fordel for mer kos, mer avslappet væremåte, mer hygge og mer behagelig antrekk. Det gjør nok mangen andre også. Men for all del, du må gjerne klare å sitte i ballkjole en hel dag.. jeg skal jo ikke nekte deg det.. 

🙄 For det må må jo være ballkjole...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

🙄 For det må må jo være ballkjole...

Bunad da bedre:nigo: (må jo være uber behagelig å kose seg med i sofaen, haa haa..) eller hva enn har på seg 17 mai og julaften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Hm, jeg har egentlig ikke koseklær. Ikke sånn som noen beskriver det i hvert fall. Sånn stygg joggebukse og oversize t-skjorte. Det går jeg ikke i. Jeg har aldri vært vant til å gå i koseklær. 

Men jeg har selvfølgelig klær som er litt mer behagelige. Hvis jeg har hatt på meg noe som klemmer mye eller jeg ikke kan sitte behagelig i så tar jeg på en tights. Det går jeg med ute ellers også så det er ikke bare et i sofaen plagg. Jeg skifter også noen ganger til pysj på kvelden. 

Folk får gjøre hva de vil, men at man skal se styggest mulig ut når man er hjemme er ikke noe jeg liker. Det finnes koseklær som er litt fine og det har jeg tenkt på å kjøpe, men jeg føler meg fæl når jeg går i stygge klær. 

Ser at jeg forbinder koseklær med stygge klær og sånn er det sikkert ikke alltid, men sånn som mange beskriver det så er det kanskje ikke uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
5 hours ago, TheCatLady said:

Hm, jeg har egentlig ikke koseklær. Ikke sånn som noen beskriver det i hvert fall. Sånn stygg joggebukse og oversize t-skjorte. Det går jeg ikke i. Jeg har aldri vært vant til å gå i koseklær. 

Men jeg har selvfølgelig klær som er litt mer behagelige. Hvis jeg har hatt på meg noe som klemmer mye eller jeg ikke kan sitte behagelig i så tar jeg på en tights. Det går jeg med ute ellers også så det er ikke bare et i sofaen plagg. Jeg skifter også noen ganger til pysj på kvelden. 

Folk får gjøre hva de vil, men at man skal se styggest mulig ut når man er hjemme er ikke noe jeg liker. Det finnes koseklær som er litt fine og det har jeg tenkt på å kjøpe, men jeg føler meg fæl når jeg går i stygge klær. 

Ser at jeg forbinder koseklær med stygge klær og sånn er det sikkert ikke alltid, men sånn som mange beskriver det så er det kanskje ikke uten grunn. 

Pysj er jo absolutt "koseklær" når det brukes utenfor senga. Tights også. 

Det er da ingen som har sagt at koseklær må være stygge joggedresser eller at man skal se styggest mulig ut? Tights er jo ikke et pent plagg heller, så hvorfor snakker du som om du er et bedre eksempel selv? 

Mine koseklær er t-skjorte pluss pysjbukse eller annen løs, ledig bukse (ikke joggebukse, de synes jeg er for tunge). Eller nattkjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tight/leggings, og hoodie er standarden her. Jobber som PT, så å ta av seg treningsklær når jeg kommer hjem for  ta på jeans veldig rart om jeg ikke skal ut på noe. Så da blir det heller rene leggings og hoodie. Som er veldig opraktisk mtp at jeg gjerne vil ut en tur eller ha meg en liten runde på yogamatta ila kvelden, noe det blir en høyere terskel for å gjøre om jeg skal skifte først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TheCatLady skrev (6 timer siden):

Mine koseklær er slik at jeg fint kan gå på butikken, eller åpne døra. 

Bruker sorte leggings, ettersittende singlet, og en pen genser, cardigan, eller boyfriend skjorte. Lange bomullskjoler (sommerhalvåret). Har også noen sett i kashmir, som jeg riktignok ikke ville gått på butikken med. 

Anonymkode: 60f0f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg sløver i sofaen bruker jeg vanligvis ganske løse joggebukser. Synes det blir mer luftig og behagelig.

exercise.jpg.74b0a518c009b0d214bf1ff0580ce049.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
Albbas skrev (5 timer siden):

Pysj er jo absolutt "koseklær" når det brukes utenfor senga. Tights også. 

Det er da ingen som har sagt at koseklær må være stygge joggedresser eller at man skal se styggest mulig ut? Tights er jo ikke et pent plagg heller, så hvorfor snakker du som om du er et bedre eksempel selv? 

Mine koseklær er t-skjorte pluss pysjbukse eller annen løs, ledig bukse (ikke joggebukse, de synes jeg er for tunge). Eller nattkjole. 

Jeg er ikke bedre selv. Skriver bare at jeg ikke går med det og at mye av det folk beskriver som koseklær ikke er særlig fint. Nå er vel ikke målet å se fin ut hele tiden, men å hoppe rett i joggebuksa bare fordi man er hjemme ser jeg ikke poenget med. Jeg synes tights er finere enn joggebukser. 

Jeg kan like gjerne gå med vanlige klær og stort sett går jeg med samme antrekk hele dagen hvis det ikke er klær som sitter ubehagelig på. Jeans sitter for eksempel ikke ubehagelig på med mindre jeg er oppblåst eller noe sånt. Pysj er noe jeg har på om kvelden og ikke hele dagen om jeg bare er hjemme. 

Folk gjør selvfølgelig som de vil, og at jeg har en annen mening burde ikke plage noen. Synes for øvrig ikke at koseklærtilhengerene er noe bedre når de setter diverse karakteristikker på folk som ikke hopper rett i koseklærne hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 hours ago, TheCatLady said:

Jeg er ikke bedre selv. Skriver bare at jeg ikke går med det og at mye av det folk beskriver som koseklær ikke er særlig fint. Nå er vel ikke målet å se fin ut hele tiden, men å hoppe rett i joggebuksa bare fordi man er hjemme ser jeg ikke poenget med. Jeg synes tights er finere enn joggebukser. 

Jeg kan like gjerne gå med vanlige klær og stort sett går jeg med samme antrekk hele dagen hvis det ikke er klær som sitter ubehagelig på. Jeans sitter for eksempel ikke ubehagelig på med mindre jeg er oppblåst eller noe sånt. Pysj er noe jeg har på om kvelden og ikke hele dagen om jeg bare er hjemme. 

Folk gjør selvfølgelig som de vil, og at jeg har en annen mening burde ikke plage noen. Synes for øvrig ikke at koseklærtilhengerene er noe bedre når de setter diverse karakteristikker på folk som ikke hopper rett i koseklærne hjemme. 

Men jeg syns jo det høres ut som du går med det, du bare vil ikke kalle det koseklær? :) koseklær er jo ikke noe man må ta på rett etter jobb eller bruke hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest TheCatLady
Albbas skrev (50 minutter siden):

Men jeg syns jo det høres ut som du går med det, du bare vil ikke kalle det koseklær? :) koseklær er jo ikke noe man må ta på rett etter jobb eller bruke hver dag. 

Ja, jeg går med det av og til, men stort sett går jeg med vanlige klær. Har ikke skrevet at jeg aldri går med det, men har skrevet at jeg ikke har spesielle klær jeg bare går med hjemme, utenom pysjen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier ikke "koseklær"

Går alltid i jeans. Skifter ikke når jeg kommer hjem, men går i den samme hjemme som jeg brukte på jobb. Men hvis jeg dusjer på kvelden og bare skal slappe av i sofaen så kan det hende jeg tar på en et nr for stor Boyfriend fit jeans

Anonymkode: 3b9b5...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stilts
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eier ikke "koseklær"

Går alltid i jeans. Skifter ikke når jeg kommer hjem, men går i den samme hjemme som jeg brukte på jobb. Men hvis jeg dusjer på kvelden og bare skal slappe av i sofaen så kan det hende jeg tar på en et nr for stor Boyfriend fit jeans

Anonymkode: 3b9b5...469

Ikke meningen å være anonym, meg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg har en joggebukse, men bruker den så og si aldri, med mindre jeg skal gjøre noe jeg vet jeg blir skikkelig møkkete i. Ellers er det jeans, en genser eller singlet/overdel. Men nå går jeg ikke stykker jeansa mine ett par ganger i året så jeg bruker de vel en hel del tror jeg. Føler meg verken komfortabel eller vel i joggebukse, bruker tights når jeg trener f.eks. Hva andre gjør er samme for meg.

Har forsovidt uniform på jobb, så ikke noe privatklær da, men var ingen forskjell når jeg jobbet steder hvor ejg brukte privatklær.

Anonymkode: b60f1...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...