AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #61 Del Skrevet 8. april 2021 Har ikke "koseklær". Har treningsklær, som brukes på trening, ullundertøy, som brukes til undertøy når det er kaldt. Kan ikke forstå dere som mener at jeans feks. er spesielt ubehagelig. Jeg dusjer og steller meg før jobb. De klærne jeg tar på om morgenen, beholder je hele dagen om jeg ikke skal noe spesielt som krever klesskift. Synes det høres nitrist ut å labbe rundt i "koseklær" hjemme, akkurat som man ikke gidder å stelle seg for hverandre. Anonymkode: 907cb...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #62 Del Skrevet 8. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes det høres nitrist ut å labbe rundt i "koseklær" hjemme, akkurat som man ikke gidder å stelle seg for hverandre. Anonymkode: 907cb...202 Og jeg synes det høres nitrist ut om man har et forhold hvor man ikke kan være så avslappet at man kan gå rundt i koseklær. Vi er da ikke sammen med hverandre pga klærne våre, det er bare noe vi har på oss. Vi er forskjellige. Anonymkode: d0fb2...bf6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 8. april 2021 #63 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det høres nitrist ut å labbe rundt i "koseklær" hjemme, akkurat som man ikke gidder å stelle seg for hverandre. Anonymkode: 907cb...202 Koseklær trenger ikke nødvendigvis å være stygge klær, det er jo alt ettersom hva man liker. Min eks elsket når jeg gikk i tights og kanskje en av hans gensere, han synes jeg var rålekker da så alt er relativt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 8. april 2021 #64 Del Skrevet 8. april 2021 On 4/2/2021 at 7:36 PM, AnonymBruker said: Har inntrykk av at de aller fleste har en eller annen form for koseklær. Om ikke de har det så håper jeg i det minste at de bytter klær når de kommer hjem. Det er ekkelt med pollen, støv og bakterier fra andre steder inn i sofaen. Når buksene har berørt setene i en kafeteria eller på trikken så skal de ikke inn i møblene etterpå. Anonymkode: d4549...096 Vi har hund så jeg er ikke så innmari redd for bakteriene fra et kafesete... Jeg bruker formelle jobbklær så jeg bytter som regel når jeg kommer hjem, men da til mindre formelle klær som jeans, turklær hvis jeg skal på tur og treningstøy hvis jeg skal på trening. Jeg er så å si aldri hjemme hele kvelden etter at jeg kommer hjem fra jobb så jeg bruker klær som passer for aktiviteten. Jeg har noe koseklær de kan jeg ta på mellom kveldsdusjen og leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. april 2021 #65 Del Skrevet 8. april 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke "koseklær". Har treningsklær, som brukes på trening, ullundertøy, som brukes til undertøy når det er kaldt. Kan ikke forstå dere som mener at jeans feks. er spesielt ubehagelig. Jeg dusjer og steller meg før jobb. De klærne jeg tar på om morgenen, beholder je hele dagen om jeg ikke skal noe spesielt som krever klesskift. Synes det høres nitrist ut å labbe rundt i "koseklær" hjemme, akkurat som man ikke gidder å stelle seg for hverandre. Anonymkode: 907cb...202 Folk er forskjellige, er det virkelig så vanskelig å forstå? Jeans er stramme og harde i linningen, så jeg liker ikke jeans. Er ikke glad i ullundertøy heller, det klør og blir for varmt. 🤷♀️ Jeg syns ikke jeans er så veldig pent og velstelt heller egentlig, finnes mange myke bukser som er vel så pent. Jeans er ikke kontorklær for meg. Jeans tåler litt da, så jeg kan faktisk skifte til jeans når jeg kommer hjem til de klissete barnehendene, men behagelig blir det ikke. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. april 2021 #66 Del Skrevet 8. april 2021 16 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Koseklær trenger ikke nødvendigvis å være stygge klær, det er jo alt ettersom hva man liker. Min eks elsket når jeg gikk i tights og kanskje en av hans gensere, han synes jeg var rålekker da så alt er relativt. Mannen min elsker når jeg går i strømpebukse og stor t-skjorte, og bryr seg nada når jeg går rundt i kjole eller skjørt. Så ja, alt er relativt. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #67 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg bruker kun klær som er behagelig. Livet er for kort og slitsomt til å bry seg om hvordan tøyet ser ut! Når jeg er ute å leker med barna er det siste jeg vil tenke på at, å gid jeg må ikke få flekker/gris på tøyet, eller ikke kunne bevege meg normalt Så om dette er koseklær, bruker jeg dette 99% av tia Anonymkode: e5209...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 8. april 2021 #68 Del Skrevet 8. april 2021 Albbas skrev (Akkurat nå): Mannen min elsker når jeg går i strømpebukse og stor t-skjorte, og bryr seg nada når jeg går rundt i kjole eller skjørt. Så ja, alt er relativt. 😂 Ja, altså jeg gikk jo i skjørt og kjole til vanlig i den tiden, kanskje derfor han ble så begeistret når jeg gikk i tights. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #69 Del Skrevet 8. april 2021 Å ja, har svarte tights og kjøpt meg fine swartshirt kjoler som brukes så fort jeg kommer hjem. Før gikk det i enkle kjoler hjemme. Ikke så fan av joggebukser siden jeg ikke har funnet noen så er så fine ennå. Anonymkode: c94c6...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #70 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det høres nitrist ut å labbe rundt i "koseklær" hjemme, akkurat som man ikke gidder å stelle seg for hverandre. Min mann syns det er veldig attraktivt når jeg har på meg en stram tights og t-skjorte😎 Jeg syns han er superkjekk i slim joggebukse og t-skjorte. Vi har begge både pene og rene koseklær, så det er langt fra nitrist. Anonymkode: 6d2a4...98d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #71 Del Skrevet 8. april 2021 SoWhat? skrev (På 3.4.2021 den 12.18): Er dere tenåringer? Voksne folk har vel ikke med seg "kosebukse" når de skal i middagsselskap? Eller?? 😄 kanskje dette blir det nye typisk norske. Hadde ikke overrasket meg Altså. Man må klare å kle seg både pent og så behagelig at man klarer å sitte i sofaen etter maten. Hjelpes. Nei, koseklær i middagsselskap er ikke typisk norsk. Jeg har aldri vært borti det, eller hørt om andre som gjør det. Må være ytterst få som gjør det. Greit at vi er opptatt av praktisk, men det må være grenser. 😄 Anonymkode: 64ed2...009 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #72 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har mange, behagelige jobbklær. Men silke, hvit kashmir, sarte bluser, blyantskjørt, dyre merker.. Det er ikke en god kombinasjon med matlaging, husarbeid, og husdyr. Og er klær jeg vil bevare lengst mulig. Og andre har andre grunner igjen. Jeg husker jo at tidlig i 20 årene handlet det om å dra på seg trangest mulig scinnyjeans, så dette med behagelige klær forstår jeg også. Det jeg har liten forståelse for er alle som må mene noe om hvilke valg andre tar, i en nedlatende tone. Anonymkode: 60f0f...da0 Nettopp, jeg stiller meg ikke og steker fisk i jobbkjolen, akkurat. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og jeg synes det høres nitrist ut om man har et forhold hvor man ikke kan være så avslappet at man kan gå rundt i koseklær. Vi er da ikke sammen med hverandre pga klærne våre, det er bare noe vi har på oss. Vi er forskjellige. Anonymkode: d0fb2...bf6 Helt enig, om jeg måtte stivpynte meg for å slenge i sofaen med mannen hadde jeg opplevd det som utrolig ukomfortabelt, og ikke bare i bokstavelig forstand. Anonymkode: fa550...9f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #73 Del Skrevet 8. april 2021 Ubegripelig at noen synes jeans er behagelig. Men jeg er av de som krøller meg opp i sofaen og sitter i lotusstilling også videre, hadde jeg vært av de søndagskolefolkene med kjemmet hår, bluse og penbukse hele døgnet som klarte å sitte rett opp og ned med bena på gulvet hele kvelden kunne jeg kanskje klart å beholde en bukse som er stram i livet hele kvelden. For øvrig enig, jeans er ikke pent eller pyntet og bare knepent over en hel uslitt treningsbukse. Noen bruker jeans til alt, og da er man alltid under snittet kledd tenker jeg. Anonymkode: 8ab06...83d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #74 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hjelpes. Nei, koseklær i middagsselskap er ikke typisk norsk. Jeg har aldri vært borti det, eller hørt om andre som gjør det. Må være ytterst få som gjør det. Greit at vi er opptatt av praktisk, men det må være grenser. 😄 Anonymkode: 64ed2...009 Er mange her som går i joggisen på julaften....så vet ikke jeg. Tror mange omtrent ikke går i vanlige klær. Anonymkode: e5eba...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #75 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hjelpes. Nei, koseklær i middagsselskap er ikke typisk norsk. Jeg har aldri vært borti det, eller hørt om andre som gjør det. Må være ytterst få som gjør det. Greit at vi er opptatt av praktisk, men det må være grenser. 😄 Anonymkode: 64ed2...009 De aller fleste jeg vet om (også i tråder her på forumet) tar av seg penklærene på f.eks julaften etter middag og krøller seg opp i sofaen med koseklær. De færreste sitter med penklær hele julaften, enten de er hos seg selv eller andre familiemedlemmer. Det er typisk norsk😁 siden det var veldig viktig for deg. Anonymkode: 8817b...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #76 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De aller fleste jeg vet om (også i tråder her på forumet) tar av seg penklærene på f.eks julaften etter middag og krøller seg opp i sofaen med koseklær. De færreste sitter med penklær hele julaften, enten de er hos seg selv eller andre familiemedlemmer. Det er typisk norsk😁 siden det var veldig viktig for deg. Anonymkode: 8817b...591 Dette har jeg aldri vært borti. Det er jo litt stusslig at man ikke klarer å ha på seg ordentlige klær en hel dag som er litt ekstra. Nå er jeg singel og gjør som jeg vil, men søsteren min og mannen går aldri i koseklær, og de har verken et nitrist eller anstrengt forhold. KG ass. Anonymkode: 64ed2...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #77 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De aller fleste jeg vet om (også i tråder her på forumet) tar av seg penklærene på f.eks julaften etter middag og krøller seg opp i sofaen med koseklær. De færreste sitter med penklær hele julaften, enten de er hos seg selv eller andre familiemedlemmer. Det er typisk norsk😁 siden det var veldig viktig for deg. Anonymkode: 8817b...591 Men ingen jeg kjenner i det virkelige liv gjør det der som jeg har hørt om. Bare lest om det her. Jeg tror de aller aller fleste sitter i penklær hele julaften, ja. Man løsner jo på slips og høye hæler, men skifte? Det gjør ikke de fleste. Anonymkode: ad3c0...391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #78 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De aller fleste jeg vet om (også i tråder her på forumet) tar av seg penklærene på f.eks julaften etter middag og krøller seg opp i sofaen med koseklær. De færreste sitter med penklær hele julaften, enten de er hos seg selv eller andre familiemedlemmer. Det er typisk norsk😁 siden det var veldig viktig for deg. Anonymkode: 8817b...591 Dette stemmer ikke. Jeg kjenner ingen som ikke har på penklær hele kvelden, så det er ikke typisk norsk. Anonymkode: e462c...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #79 Del Skrevet 9. april 2021 Altså. Jeg var en av dem som skrev at jeg går i joggebukse og enkel topp hjemme hver dag. Jeg går også og handler i de klærne. Men er jeg invitert på besøk så kler jeg meg selvsagt i "vanlige" klær. Og på julaften er det selvsagt penklær hele kvelden. Juledagene kan være litt mer avslappet, men er jeg invitert bort i julen så går jeg aldri i joggebukse! Men kan kle om meg til den når jeg kommer hjem. Anonymkode: d0fb2...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #80 Del Skrevet 9. april 2021 Ingen som går i bunaden hele 17 mai. Når du kommer hjem er det av med bunaden og du valser rundt i strømpebuksa. Samme på julekvelden. Men hvorfor skal folk legge seg opp i hva andre gjør. De ser det jo ikke en gang. Vil de ha på seg vonde klær i sitt eget hjem, så gjør nå det. Så kan andre som er litt mer jordnære være seg selv i sitt eget. Anonymkode: d173a...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå