AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 I går kveld var det stille og mørkt hos huseieren min, jeg bor i kjelleren under dem. Og jeg har på følelsen at han og fam hans har rest til foreldrene hans. Dem har 3 barn og det er stille og bilen er vekke. Da holder dem jo ikke 2 gjester regelen. Blir irritert men hva kan jeg gjøre? Anonymkode: c2fef...b4f
Gidavmeg Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 De kan jo være hvor som helst! Lov å dra på hytte for eksempel 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 2. april 2021 Når du faktisk ikke vet hvor de har reist, synes jeg du kan passe ditt eget liv i stedet for å irritere deg over hva du har spekulert deg frem til de kanskje har gjort. Anonymkode: ac93f...bf2 58
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Det kan hende de er på hytte? Hotell? Utlandet? I en kommune der det er lov med 5 gjester selv om det anbefales maks 2. Husk at det er forskjell på anbefalt og lov Anonymkode: b1201...1aa 18
GammelKaktus Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Herlighet, dette er ikke ditt problem. Har du ikke bedre ting å gjøre i livet ditt enn å følge med på hva huseier og familien hans gjør? Er ikke slik at man må sitte innelåst hele dagen, ikke vet du hva de er ute på heller. Altså, ærlig talt.. 31
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Hva er ulovlig her? Reist på hytta og får besøk av to? Anonymkode: 15486...1b1 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Kan du ikke ringe og spørre? Anonymkode: 7ff21...f86 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Legg deg ut av det. Ikke ditt problem. Anonymkode: 46dba...215 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Blir irritert men hva kan jeg gjøre? Slutte å irritere deg over sånt. Anonymkode: f565c...414 3
solangun Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I går kveld var det stille og mørkt hos huseieren min, jeg bor i kjelleren under dem. Og jeg har på følelsen at han og fam hans har rest til foreldrene hans. Dem har 3 barn og det er stille og bilen er vekke. Da holder dem jo ikke 2 gjester regelen. Blir irritert men hva kan jeg gjøre? Anonymkode: c2fef...b4f Ikke 2 gjester regelen, men 2 gjester ANBEFALINGEN! Svært lite du får gjort. Se deg en film😅 25
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Hadde du reagert dersom foreldrene hans (2 stk) kom hjem til han på besøk? Anonymkode: d6327...25f 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 solangun skrev (4 minutter siden): Ikke 2 gjester regelen, men 2 gjester ANBEFALINGEN! Svært lite du får gjort. Se deg en film😅 I Oslo er det ett påbud. Anonymkode: 15486...1b1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Det kan jo vere bedre at de drar til hans foreldre som er 2 stk en at de 2 foreldrene kommer til han viss de har større plass f.eks. Er det ikke deilig at det er stille da? 3 barn innestengt over hodet hele påsken så hadde sikkert ikke det blitt særlig gøy heller Anonymkode: 13075...6fb 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 En gjest = en voksen. Så anbefalingen om antall gjester gjelder kun antall voksne og sier ingenting om antall barn. (Det er i det Trondheim kommune har svart på spørsmål svar runde) Anonymkode: e0cba...450 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 Hva skal du liksom gjøre? Ringe politiet? politiet : Ja hva kan jeg hjelpe deg meg? Du: jeg vil gjerne tipse om korona restriksjon brudd Politiet: Okei, hva gjelder det? Du: Huseieren min og hans familie på 5 har reist bort, og jeg antar at de er på besøk hos sine foreldre Politiet: Ja Okei. De er ikke hjemme. Men hvordan vet du hvor de er? Du: Det er noe jeg antar Politiet: Vi har dessverre ikke ressurser til å kontrollere hvor folk har reist, om informasjonen vi får er at de kun ikke er hjemme. Du: Men de bryter reglene og fortjener bot Politiet: Beklager, dette er ikke noe vi kommer til å følge opp. Vi er ikke korona politi, og det er ikke du heller. Vi har viktigere ting å foreta oss. Hadet. Du: jammen de bryter reglene Politiet: Beklager. Vi kan ikke holde linjen for alle med spekulasjoner. Vi må legge på. Hadet. (Legger på) Anonymkode: 4c4f9...0e0 18
atropos Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 Hva han gjør kan du bare hoppe og drite i. Jeg blir helt matt av alle disse reglene. To kohorter burde få lov å besøke hverandre uten at det brøt med noen regler. Du kan jo ringe han og minne han på at hvis han vil se foreldrene sine må han invitere de hjem til seg siden de er to og det ikke er lov med mer enn to gjester. Så får du fire voksne og tre unger innestengt over deg. Til pass for deg! 9
Mt3 Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 1. Du vet ikke at de faktisk har dratt på besøk til noen. 2. 2 personer på besøk er anbefaling, og om hans foreldre i stedet hadde kommet dit på besøk hadde de vært helt innafor, men allikevel akkurat like mange under samme tak. Pass på deg selv, det er det eneste vi alle kan gjøre. Bortsett fra å varsle om det skulle være noen som går bananas og disker opp med storsamling av folk. Men om de som familie drar på besøk til et hus der det bare bør 2 stk, eller om de 2 kommer på besøk til familien spiller jo absolutt ingen rolle. 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 26 minutter siden, AllahBallah said: Anmeld ham! Etter hvilke lovparagraf skal vedkommende anmelde husverten? 2 gjester er en anbefalning, og er ikke ulovlig. Anonymkode: 737dc...12f 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: I går kveld var det stille og mørkt hos huseieren min, jeg bor i kjelleren under dem. Og jeg har på følelsen at han og fam hans har rest til foreldrene hans. Dem har 3 barn og det er stille og bilen er vekke. Da holder dem jo ikke 2 gjester regelen. Blir irritert men hva kan jeg gjøre? Anonymkode: c2fef...b4f Siden du bryr deg såpass, så kan du jo ringe ham da. Anonymkode: c92d5...a44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå