Gå til innhold

Er det ikke ubehagelig å ha foundation & pudder i ansiktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke foundation eller pudder i ansiktet til daglig, men de få gangene jeg har det er når jeg har vært hos hudpleier og jeg er rød i ansiktet etter behandling, og så pudrer hun meg med pudder foundation før jeg går, da kjenner jeg at jeg har noe stivt som ligger på ansiktet og jeg bare lengter etter komme hjem å få renset huden.

Jeg tenker på dere som går med foundation/ pudder daglig og særlig de som har tykke lag, er det ikke ubehagelig?

Anonymkode: 180d2...555

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det sjelden, men synes ikke det er ubehagelig nei.

Anonymkode: 090a0...012

Skrevet

Foundation og pudder ble litt overkill for meg, gikk over til å kun bruke en lett primer og pudder. Det er ikke ubehagelig at all. :)

AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det mye om hva slags pudder eller foundation jeg bruker. Jeg bruker stort sett en bb cream som passer huden min og ikke så mye av det, så det går fint. Men med andre tyngre produkter merker jeg at jeg blir stiv i ansiktet og at det kan begynne å kile/klø litt ganske fort. Da er jeg som deg at jeg bare gleder meg til jeg kan vaske det av! 

Anonymkode: 37843...1d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes det klør og er veldig ubehagelig så bruker aldri sminke. 

Anonymkode: 42a7a...ccf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, får helt Klaus av å ha mere enn en dagkrem med litt farge i.

Anonymkode: d46c3...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke ubehagelig når en har produkter som passer huden.

Anonymkode: 75e0a...116

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei er ikke ubehagelig. Kjenner ikke at jeg har det på

Anonymkode: a198f...18e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sminke nesten hver dag, merker det svært lite og elsker det.

Men, jeg ville aldri tatt det på rett etter hudbehandling? Hvilken type behandling er det du får?

Når jeg bruker sminke tilpasser jeg type og metode til huden min akkurat den dagen, og bruker primer. Aldri om jeg ville provosert en allerede rød hud, eller tatt på rett etter skrubb, voks, dyprens eller lignende, da trenger huden luft og hvile.

Anonymkode: a1bb9...1b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Foundation klarer jeg ikke men et lett pudder er greit. Jeg bruker et fra Body shop. 

Anonymkode: c0821...7b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker sminke nesten hver dag, merker det svært lite og elsker det.

Men, jeg ville aldri tatt det på rett etter hudbehandling? Hvilken type behandling er det du får?

Når jeg bruker sminke tilpasser jeg type og metode til huden min akkurat den dagen, og bruker primer. Aldri om jeg ville provosert en allerede rød hud, eller tatt på rett etter skrubb, voks, dyprens eller lignende, da trenger huden luft og hvile.

Anonymkode: 

Alt fra dyprens til hårfjerning i ansiktet.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig ann på type merket og mengde, om det føles maskeaktig. 

Anonymkode: f0553...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bruker Jane Irendale mineralpudder, merket det ikke.

Anonymkode: 386be...102

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes det er stivt og ubehagelig, så jeg har sluttet å bruke det. Har stygg hud, men den er enda styggere med sminke på. Ser helt tullete ut, skjuler jo ikke kviser og klumper i det hele tatt, bare rødhet/fargeforskjeller 😅

Anonymkode: b8aea...c03

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg bruker dyre og gode produkter som er tilpasset min hudtype. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt fra dyprens til hårfjerning i ansiktet.

Ts

Hvis det var meg, så ville jeg bedt behandleren slutte med å ta på sminke etterpå, synes det høres veldig spesielt ut. Og ikke bra for huden.

Anonymkode: a1bb9...1b3

• Liker 2
Skrevet

Uff kan tenke meg det er ubehagelig.. bruker sjeldent sminke men de gangene jeg gjør det føler jeg huden ikke får puste

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler mellom Jotun drygolin ultimat i sommerhalvåret og jotun drygolin nordic extreme i vinterhalvåret. Det føles behagelig på huden når man først er vant til det. :sminkedokke:

Anonymkode: c9755...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Nei merker det ikke. Bruker foundation, pudder, concealer, bronzer osvosv hver dag. Bruker bare «drugstore» produkter, men jeg har veldig ren og lite sensetiv hud så sminken sitter bra på. Maskara, det er ubehagelig!

Anonymkode: bea7c...44c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei merker det ikke. Bruker foundation, pudder, concealer, bronzer osvosv hver dag. Bruker bare «drugstore» produkter, men jeg har veldig ren og lite sensetiv hud så sminken sitter bra på. Maskara, det er ubehagelig!

Anonymkode: bea7c...44c

Merker du at du har mascara på ?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...