magolia Skrevet 28. august 2005 #1 Skrevet 28. august 2005 Har akkurat begynt på en skikkelig "hestekur" (primolut, progynova og ---->pergotime) og sliter bl.a. med hodepine Jeg mener å ha lest at man bør inngå å ta smertestillende hvis man ønsker å bli gravid, stemmer det?
Chiquita Skrevet 28. august 2005 #2 Skrevet 28. august 2005 Paracet kan brukes, men ikke Ibux og Naproxwn, Dispril o.l. Hold deg til Paracet (eller andre tabletter som inneholder parecetamol) så er det greit
Chiquita Skrevet 28. august 2005 #4 Skrevet 28. august 2005 Nei da - alt er ikek fy-fy. Paracet kan du også bruke under svangerskapet...
Tusenfryd Skrevet 28. august 2005 #5 Skrevet 28. august 2005 Og produkter som voltaren fx. kan også brukes i prøveperioden og mens du er gravid tom. uke 30.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #8 Skrevet 28. august 2005 Jaja, skjønner jo at det er KUN paracet. Men var hos ei vennine av meg igår, og fikk fryktelig vondt i hodet. Spurte om hun hadde paracet, men vet jo at paracet går under ibux for mange også. Hun vet jo ikke at jeg er prøver, så... Men er det skadelig for fosteret?
Raggsokk Skrevet 28. august 2005 #9 Skrevet 28. august 2005 Jaja, skjønner jo at det er KUN paracet. Men var hos ei vennine av meg igår, og fikk fryktelig vondt i hodet. Spurte om hun hadde paracet, men vet jo at paracet går under ibux for mange også. Hun vet jo ikke at jeg er prøver, så... Men er det skadelig for fosteret? ← Det vet man vel ikke med sikkerhet. Det som er sikkert er at de har forsket på Paracet og funnet ut at det ikke finnes skadelige komponenter iden.
Tusenfryd Skrevet 28. august 2005 #10 Skrevet 28. august 2005 Tror det lureste er at du tar det helt med ro. mange vet ikke at de er gravide når de tar seg en fest eller en ibux eller gjør andre ting man tror kan gjøre skade, og som man ikke ville gjøre dersom man vet man er gravid. Når man er prøver, skal man også leve, og noen ganger gjør man ting man tenker på i etterkant ikke var så lurt. Men skulle alle som ville ha barn, leve som om de allerede var gravide, ble det et anspent samfunn. Og skulle alle unger få skader av ting man gjorde før man visste, ja, da ble det ikke født mange friske unger i dette landet. Visst skal man ta hensyn til at man er prøver. men husk å leve mens du gjør det. Og å senke skuldrene kan være vel så effektivt som å holde seg unna kaffe og ibux. Jeg tror ikke den ibuxen gjør noe skade. Men heretter kan du jo ha en pakke paracet i vesken din om du trenger smertestillende regelmessig. Så er du forberedt og slipper å tenke mer på det.
Chiquita Skrevet 28. august 2005 #11 Skrevet 28. august 2005 Som Tusenfryd, så tviler jeg på at den ene Ibuxen vil utgjøre noen skade. Men man bør holde seg unna reglemessig bruk av slike medikamenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå