AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Tenker på dere som har barn som nettopp har fylt 5 år, eller fyller snart. Jeg har en som fylte 5 år i februar. Jeg føler han henger litt etter, på alle måter. Han sliter med å leke selvstendig. Han vil ha med meg med overalt. Vennene hans drar på besøk alene til han, men han tør ikke å dra på besøk til noen andre. Jeg ser rett ut på trampolinen fra stua, men tør ikke å hoppe alene. Han vil bare leke med en i gangen, og fortsatt vannvittig egen på sine egne leker. Han tar også fort til tårene, å blir veldig sint. F.eks om en kompis leker med hans leke, tar han til tårene, kan slå eller bite. Han er veldig masete og klengete. Veldig redd av seg. Når jeg dusjer meg, så sitter han stort sett på badegulvet. Han roter fortsatt mye med maten. For noen dager siden tømte han syltetøyet oppned på bordet, kan hive ting opp i melkeglass osv.. Han klarer ikke å kle på seg selv enda, får ikke igjen glidelåser. Har ikke skikkelig grep rundt blyanter eller tegnestifter. Livredd tannlege og doktor. Hjelper ikke å forklare. Fortsatt mye tull når det gjelder tannpuss og hygiene. Kamp å få han til å bade/dusje. Livredd vann. Ikke interessert i å lære seg å sykle. Har sykkel med støttehjul, vil helst ha trehjulsykkelen. I år forsto han at den var for liten. Så nå vil han ha ny og større trehjulsykkel. Det er mye mye mer. Vi har vært i kontakt med HS. Gått på div kurs, men det har ikke hjulpet. Er i dialog med barnehagen. Dem sier at dem merker at det er noe, men vet ikke helt hva for noe.. Anonymkode: f07d8...752
Pupperulla Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 (endret) Hun er sprudlende, glad og tøysete. Hun er supersosial, elsker å ha besøk / være på besøk. Hun er aktiv, vill og galen. Hun er selvstendig, smører brød, finner drikke osv Hun elsker å være ute, liker godt å være på rommet å leke, roter noe helt vanvittig og hater å rydde. Hun er kreativ, flink å tegne og male. Hun vil ikke inn i dusjen, men heller ikke ut igjen. Vasker kropp og hår egenhendig . Hun vil ikke sovne alene så jeg må sitte med henne. Hater å sove. Hun er snill og omsorgsfull , passer på de små i bhg. Hun kan sykle , lærte i fjor . Redd tannlege men ikke lege. Endret 2. april 2021 av Pupperulla
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker på dere som har barn som nettopp har fylt 5 år, eller fyller snart. Jeg har en som fylte 5 år i februar. Jeg føler han henger litt etter, på alle måter. Han sliter med å leke selvstendig. Han vil ha med meg med overalt. Vennene hans drar på besøk alene til han, men han tør ikke å dra på besøk til noen andre. Jeg ser rett ut på trampolinen fra stua, men tør ikke å hoppe alene. MIN UNGE TØRR IKKE GÅ PÅ BESØK TIL NOEN ALENE, FÅR HELLER IKKE BESØK AV VENNER pga CORONA OG AT DET ER INGEN RUNDT DØRENE HER. LEKER MED SØSKEN OG OSS VOKSNE. MEN KLARER Å LEKE EN DEL ALENE OGSÅ UTE I HAGEN. Han vil bare leke med en i gangen, og fortsatt vannvittig egen på sine egne leker. Han tar også fort til tårene, å blir veldig sint. F.eks om en kompis leker med hans leke, tar han til tårene, kan slå eller bite. MIN GUTT ER VELDIG SÅRBAR OG GRÅTER FORT. BLIR FRUSTRERT OG SLÅR/SKRIKER. Han er veldig masete og klengete. Veldig redd av seg. Når jeg dusjer meg, så sitter han stort sett på badegulvet. HER OGSÅ MYE MAS OG KLENGING. MEN IKKE REDD. Han roter fortsatt mye med maten. For noen dager siden tømte han syltetøyet oppned på bordet, kan hive ting opp i melkeglass osv.. HER GRAPSES DET MYE! MÅ TØRKES MED KLUT ETTER HVERT MÅLTID Han klarer ikke å kle på seg selv enda, får ikke igjen glidelåser. Har ikke skikkelig grep rundt blyanter eller tegnestifter. HAR LÆRT Å KLE SEG SELV SISTE MND. GLIDELÅS GÅR STORT SETT GREIT. MIN KLARER HELLER IKKE HOLDE BLYANT SKIKKELIG. HOLDER DEN OPPI LUFTEN LIKSOM. Livredd tannlege og doktor. Hjelper ikke å forklare. HAR IKKE SÅ MYE FRYKT FOR SÅNT, HELDIGVIS Fortsatt mye tull når det gjelder tannpuss og hygiene. Kamp å få han til å bade/dusje. Livredd vann. BADING GÅR FINT MEN LIKER IKKE VANN I ØRENE ELLER ØYNENE... Ikke interessert i å lære seg å sykle. Har sykkel med støttehjul, vil helst ha trehjulsykkelen. I år forsto han at den var for liten. Så nå vil han ha ny og større trehjulsykkel. IKKE INTERESSE FOR VANLIG SYKKEL HER HELLER🙈 BARE BALANSESYKKEL. Det er mye mye mer. Vi har vært i kontakt med HS. Gått på div kurs, men det har ikke hjulpet. Er i dialog med barnehagen. Dem sier at dem merker at det er noe, men vet ikke helt hva for noe.. Anonymkode: f07d8...752 Har svart direkte i innlegget over. Med stor skrift. Gutten min blir 5 straks. Det er mange likhetstrekk ser jeg, men kan virke som at din er enda mer redd for ting og avhengig av deg. Men tror ikke det er noe unormalt over det. Barna et jo såå forskjellige!💚 Anonymkode: a6a7c...ab9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Han ble 5 år i mars, og skal utredes for autisme i april og mai 😊 Hør med legen om de kan henvise for videre utredning? Det kan være noe i det 🤔 Anonymkode: f3823...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå