Gå til innhold

Regntøy 8000 vannsøyle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe et ekstra sett regntøy til å ha hjemme, har Kattnakken i barnehagen og et Name It hjemme nå som er for smått. Fant et fint fra Liewood men ser det bare har 8000 i vannsøyle, fant deretter et fra Kuling og det har også bare 8000 i vannsøyle. Søker så opp Name It, og det har 10.000 i vannsøyle, men jeg trodde det måtte være typ 30.000 i vannsøyle for å defineres som vanntett? Det har regndressen fra Kattnakken... 8000 er jo det softshell har, trenger man da regntøy i tillegg om man alt har softshell dress? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 598bf...8af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er altså ment til å brukes i regn og gjørmevær... 

AnonymBruker
Skrevet

8000 er ikke nok som skikkelig regntøy nei.

Anonymkode: f1f95...d7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

8000 er bare vannavvisende

Anonymkode: 95cf6...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal kjøpe et ekstra sett regntøy til å ha hjemme, har Kattnakken i barnehagen og et Name It hjemme nå som er for smått. Fant et fint fra Liewood men ser det bare har 8000 i vannsøyle, fant deretter et fra Kuling og det har også bare 8000 i vannsøyle. Søker så opp Name It, og det har 10.000 i vannsøyle, men jeg trodde det måtte være typ 30.000 i vannsøyle for å defineres som vanntett? Det har regndressen fra Kattnakken... 8000 er jo det softshell har, trenger man da regntøy i tillegg om man alt har softshell dress? 🤷🏼‍♀️

8000 vannsøyle fungerer i lett regn/snø, men du blir gjennomvåt om du er lenge nok ute.

15000 i vannsøyle ville jeg sett på som vanntett.

Gore-tex plagg har en vannsøyle på 28000, og regnes som helt tett under alle forhold.

Anonymkode: 109aa...157

AnonymBruker
Skrevet

Didriksons har 5-8000 i vannsøyle og har holdt hele familien tette i skikkelig Bergensvær. Tror dere må ta dette vannsøylegreiene med en klype salt.

Anonymkode: b2e5d...4a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Didriksons har 5-8000 i vannsøyle og har holdt hele familien tette i skikkelig Bergensvær. Tror dere må ta dette vannsøylegreiene med en klype salt.

Anonymkode: b2e5d...4a7

Ikke sant... Dette jeg syns er så vanskelig 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

20000 vannsøyle regnes som vanntett. Forøvrig. Om hvor vår du blir med 15000 10000 eller 8000 vannsøyle kommer an på lufttemperatur, kroppstemperatur og svette. 

Anonymkode: 89852...6c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

20000 vannsøyle regnes som vanntett. Forøvrig. Om hvor vår du blir med 15000 10000 eller 8000 vannsøyle kommer an på lufttemperatur, kroppstemperatur og svette. 

Anonymkode: 89852...6c8

Avgjør luft, og - kroppstemperatur hvor våt man blir av å sette rumpa ned i en sølepytt i 8000 eller 15000 vannsøyle? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...