Gå til innhold

Hvor mye brokkoli bør man spise hver uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på nettet og der fant jeg følgende informasjon i en artikkel:

."- Jo mer og jo oftere, desto bedre. Spis gjerne to-tre buketter (cirka 100 gram) til middag noen ganger. "

Kilde: https://www.kk.no/livstil/sa-mye-brokkoli-bor-du-spise/67876327

Artikkelen ovenfor ble oppdatert i 2017. Vet dere om det har kommet noen nye anbefalninger på hvor mye brokkoli man bør spise?

Jeg ønsker å spise brokkoli for å forhindre fremtidig sykdom, kreft og for å oppnå anti aldringseffektene ved brokkolien.

Anonymkode: 39c8e...c1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har søkt på nettet og der fant jeg følgende informasjon i en artikkel:

."- Jo mer og jo oftere, desto bedre. Spis gjerne to-tre buketter (cirka 100 gram) til middag noen ganger. "

Kilde: https://www.kk.no/livstil/sa-mye-brokkoli-bor-du-spise/67876327

Artikkelen ovenfor ble oppdatert i 2017. Vet dere om det har kommet noen nye anbefalninger på hvor mye brokkoli man bør spise?

Jeg ønsker å spise brokkoli for å forhindre fremtidig sykdom, kreft og for å oppnå anti aldringseffektene ved brokkolien.

Sorry,men ingen mat man kan forebygge kreft eller hindre at man eldes

Anonymkode: 4c3fc...b64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du bør spise minst 500 g grønnsaker og frukt hver dag. Noen forskningsprosjekter sier 800 g om dagen, mest grønnsaker. Det er lurt å spise variert. Du kan gjerne spise brokkoli hver dag, men ikke bare brokkoli. 

Anonymkode: 03024...5e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sorry,men ingen mat man kan forebygge kreft eller hindre at man eldes

Kål inneholder et hormon som muligens kan påvirke celledelingen og redusere risikoen for kreft. Brokkoli er altså bra for deg.

Et kosthold med mye sukker og prosessert mat kan øke risikoen. Røyking er også negativt, selv om du fortsatt kan finne friske 90-åringer som røyker.

Anonymkode: 2c29a...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kål inneholder et hormon som muligens kan påvirke celledelingen og redusere risikoen for kreft. Brokkoli er altså bra for deg.

Et kosthold med mye sukker og prosessert mat kan øke risikoen. Røyking er også negativt, selv om du fortsatt kan finne friske 90-åringer som røyker.

Anonymkode: 2c29a...b2d

Kan er nøkkelordet ja 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg spiser 3 poser fryst brokkoli hver dag

Anonymkode: 52ad4...d09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 2 økologiske i uken.

Anonymkode: 9b5f6...4db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ca 2 brokkolier i uken. 

Anonymkode: 05ea0...e35

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke flere tanker har dere om dette? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lurer veldig på hvorfor du tror du MÅ spise akkurat brokkoli i det havet man har av grønnsaker.

Jeg hadde aldri spist brokkoli om det ikke var for at jeg syns brokkoli er godt og har vært stabilt rimelig siden jul. Mulig jeg er litt kort. 

Anonymkode: c64f2...1ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg lurer veldig på hvorfor du tror du MÅ spise akkurat brokkoli i det havet man har av grønnsaker.

Jeg hadde aldri spist brokkoli om det ikke var for at jeg syns brokkoli er godt og har vært stabilt rimelig siden jul. Mulig jeg er litt kort. 

Anonymkode: c64f2...1ab

Siden det er en av de sunneste grønnsakene som fins. For øvrig spiser jeg også en god del andre grønnsaker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 2.42):

jeg spiser 3 poser fryst brokkoli hver dag

Anonymkode: 52ad4...d09

Da må du prumpe mye. 

Anonymkode: 0feb3...d14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 16.04):

Du bør spise minst 500 g grønnsaker og frukt hver dag. Noen forskningsprosjekter sier 800 g om dagen, mest grønnsaker. Det er lurt å spise variert. Du kan gjerne spise brokkoli hver dag, men ikke bare brokkoli. 

Anonymkode: 03024...5e9

Hvordan er det fysisk mulig å spise 800 g grønnsaker om dagen? Det er jo omtrent den mengden mat jeg får i meg ila. en dag totalt sett!

Anonymkode: bac4b...a51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 21.59):

Hvordan er det fysisk mulig å spise 800 g grønnsaker om dagen? Det er jo omtrent den mengden mat jeg får i meg ila. en dag totalt sett!

Anonymkode: bac4b...a51

Om du ligger på 800 g mat om dagen har du større problem enn den anbefalte mengden med grønnsaker.

Men får å svare på spørsmålet så er ikke det noe problem. Jeg spiser grønnsaker til lunsj og middag og koser meg med grønnsaker til kvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...