Gå til innhold

Dere som har hus - vedlikehold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alltids ett eller annet som skal males, beises, byttes/skiftes, måkes, klippes. 
dette er ting å ha med seg om man vurderer hus.

vasking tar vaskehjelpen seg av. Verdt hver eneste krone 👌🏼

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke alle plasser i landet det er behov for å vaske huset utvendig, men mulig de plassene er i mindretall. Her er det så tørt at utvendig råte svært sjeldent forekommer. Men vi sliter til gjengjeld med at husene tørker for mye.

Anonymkode: a131c...9eb

Det visste jeg ikke, da har jeg lært noe nytt i dag også :)

Kan du forklare hva som gjør at det ikke er nødvendig å vaske bort støv, pollen, eksos, forurensning fra regn osv, når det er  tørt klima?

Anonymkode: f9859...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det visste jeg ikke, da har jeg lært noe nytt i dag også :)

Kan du forklare hva som gjør at det ikke er nødvendig å vaske bort støv, pollen, eksos, forurensning fra regn osv, når det er  tørt klima?

Glem det!

Jeg fant et par artikler som forklarte forskjellen mellom kystklima og innlandsklima, men alle anbefalte fasadevask minst hvert 2.-3. år, også i tørt innenlandsklima.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y7K2a/ulikt-stell-ved-sjoe-og-fjell

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glem det!

Jeg fant et par artikler som forklarte forskjellen mellom kystklima og innlandsklima, men alle anbefalte fasadevask minst hvert 2.-3. år, også i tørt innenlandsklima.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y7K2a/ulikt-stell-ved-sjoe-og-fjell

mulig det anbefales, men kjenner ikke til at noen her gjør det. Og har ikke tenkt til å begynne med det nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

mulig det anbefales, men kjenner ikke til at noen her gjør det. Og har ikke tenkt til å begynne med det nå. 

Det er jo opp til deg.

Jeg reagerte bare på påstanden om at det aldri var behov for fasadevask i tørt innenlandsklima, og den påstanden var ikke helt riktig i følge den informasjonen jeg fant.

Skrevet (endret)

Det er alltid noe å fikse med enebolig, så det er en fordel om dere synes det er ålreit å gjøre slikt jevnlig. 

Men sammenhengende rekkehus i borettslag kan jo være et alternativ. Da er det mindre å vedlikeholde selv, samtidig som du får en hageflekk og større plass. 

Endret av PM75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...