Gå til innhold

Hvordan motivere seg selv for en ny barseltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn for noen år siden og barseltiden var helt grusom. Synes forøvrig det å være hjemme med baby er veldig kjedelig, men de første månedene hadde vi mye plager, både jeg og barnet. Det var tøft, forholdet fikk seg en reell knekk det første året. 

Skjønner at det sikkert ikke blir slik denne gangen, men kjenner jeg blir helt matt av å skulle starte en ny runde med nattamming, våkenetter, våkne annenhver time osv. 

Hvordan klarte dere å motivere dere til en ny runde med barseltid? Jeg gruer meg allerede og det er fortsatt 7 måneder igjen til fødsel.... gleder meg ikke et dugg til den første tiden etter fødsel!

Anonymkode: 7ab09...453

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke klart det en gang til. Men går an å begynne og jobbe tidlig. Det løste det for meg. Ellers sett noen konkrete mål for hva du ønsker oppnå, jeg ville gå ned graviditets kiloene og fant mye motivasjon i det. 

Anonymkode: 09bc2...914

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde ikke klart det en gang til. Men går an å begynne og jobbe tidlig. Det løste det for meg. Ellers sett noen konkrete mål for hva du ønsker oppnå, jeg ville gå ned graviditets kiloene og fant mye motivasjon i det. 

Kødder du? Jeg skal amme.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva hadde amme med den kommentaren å gjøre? Kan da fint starte tidlig på jobb og ha klare mål selv om man ammer.

Anonymkode: a4e44...557

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva hadde amme med den kommentaren å gjøre? Kan da fint starte tidlig på jobb og ha klare mål selv om man ammer.

Slankingen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg startet å jobbe etter 5 måneder sist gang. Men man kan ikke Lasse alt over på far, så vi måtte dele flere måneder senere uansett, da permisjonen i Norge ikke rekker til barnehagestart. Men det var nattevåk i kombinasjon med jobb, var ikke helt optimalt.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slankingen. 

Herregud, det går da an å gå ned graviditetskiloene selv om man ammer. Med mindre du har lagt sykelig på deg i svangerskapet, da bør du gjerne være litt forsiktig. 

Anonymkode: 70a9a...530

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Herregud, det går da an å gå ned graviditetskiloene selv om man ammer. Med mindre du har lagt sykelig på deg i svangerskapet, da bør du gjerne være litt forsiktig. 

Anonymkode: 70a9a...530

Man kan «gå ned» naturlig, men å aktivt gå inn for å gå ned i vekt når man ammer er å sprøyte giftstoffer inn i barnets kropp.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk barn for noen år siden og barseltiden var helt grusom. Synes forøvrig det å være hjemme med baby er veldig kjedelig, men de første månedene hadde vi mye plager, både jeg og barnet. Det var tøft, forholdet fikk seg en reell knekk det første året. 

Skjønner at det sikkert ikke blir slik denne gangen, men kjenner jeg blir helt matt av å skulle starte en ny runde med nattamming, våkenetter, våkne annenhver time osv. 

Hvordan klarte dere å motivere dere til en ny runde med barseltid? Jeg gruer meg allerede og det er fortsatt 7 måneder igjen til fødsel.... gleder meg ikke et dugg til den første tiden etter fødsel!

Jeg elsket barseltiden, men synes 6 måneder til 6 år er ganske jævlig. Så jeg har bare ett barn 😛

Du må jo bare tenke at barseltiden blir lettere den gangen, og håpe at de har sluttet med corona-restriksjoner innen den tid...  Barseltid u der corona høres ut som mat for innleggelse på psykiatrisk 😣

Anonymkode: 1a52a...3ba

Skrevet
Mnjah skrev (3 minutter siden):

Man kan «gå ned» naturlig, men å aktivt gå inn for å gå ned i vekt når man ammer er å sprøyte giftstoffer inn i barnets kropp.

Vet giftstoffene at de kun skal sprøytes inn i babyen hvis vektnedgangen skjer med hensikt? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Slankingen. 

Å gå ned er ikke nødvendigvis det samme som slanking. Veldig mange går jo også naturlig ned med amming (ikke jeg)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nr to handlet bare om å overleve og holde ut. Jeg viste jo at det ble bedre tilslutt. Nå er han 1 år og vi koser oss masse. Men vi tok en dag og en uke avgangen... og holdt ut.

verdt det nå for søsken er det beste i verden!

Anonymkode: 4750f...4da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg gikk ned fra 71 - 50 (startvekt) på ca 6 måneder selv om jeg ammet. Det gikk da av seg selv ved å kutte ut karbo-cravingsene fra svangerskapet og å ikke lenger sitte i rullestol eller gå på krykker på grunn av bekkenet, så jeg endelig kunne trene normalt igjen. Mener du at jeg burde ligge på sofaen og trøstespise mat jeg ikke lenger hadde lyst på for å ikke gå ned i vekt?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg gikk ned fra 71 - 50 (startvekt) på ca 6 måneder selv om jeg ammet. Det gikk da av seg selv ved å kutte ut karbo-cravingsene fra svangerskapet og å ikke lenger sitte i rullestol eller gå på krykker på grunn av bekkenet, så jeg endelig kunne trene normalt igjen. Mener du at jeg burde ligge på sofaen og trøstespise mat jeg ikke lenger hadde lyst på for å ikke gå ned i vekt?

21 kg giftstoffer ble da sprøytet inn i babyen din skal vi høre på kg-folket 🤷‍♀️

Anonymkode: fb210...e54

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du skal fullamme er du jo nødt til å være hjemme en lang periode. Alternativt kan du pumpe, da kan far ta større del av jobben. 

Anonymkode: 30ab0...0ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Krenka?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv å ha en annen holdning. Du har som sagt 7 mnd igjen,  bruk disse 7 mnd til å omstille tankegangen.

I mitt hode høres det ut som du egentlig ikke er egnet til småbarnslivet siden du synes det er så forferdelig. 

Personlig gleder jeg meg sinnsykt mye. Til alt som følger med barseltiden.

Anonymkode: c1585...f56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ulikt for de fleste men for min del hjelper d å tenke at det er min jobb det neste året.. og at det er stort sett det jg skal fokusere på. Så fort amming og alt er ok og baby er litt over nyfødtstadiet tenker jeg å være mest mulig aktiv. Lange trilleturer , babysang , caféturer, men det deilige at d kan tas i mitt tempo.. siden jeg er i perm og ikke trenger å tenke på tidsklemma på samme måte. 

Anonymkode: 257ea...878

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv å ha en annen holdning. Du har som sagt 7 mnd igjen,  bruk disse 7 mnd til å omstille tankegangen.

I mitt hode høres det ut som du egentlig ikke er egnet til småbarnslivet siden du synes det er så forferdelig. 

Så fordi TS ikke gleder seg, men du personlig gjør det, så egner ikke TS seg? Mener du alle som ikke ELSKER barseltiden ikke egner seg til småbarnslivet?

Skal minne deg på dette når tenåringsperioden kommer. «Åh, elsker du det ikke? Du er uegnet forelder».

KG ass...

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 17.51):

Det er noe av det mest forutinntatte jeg har hørt. Om man elsker eller hater barseltiden har ingenting med egnethet å gjøre. 

TS sier også at både hun og baby slet med mange plager. Det blir noe annet enn for de som har vanlige babyer. 

Anonymkode: 6d314...841

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...