Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber ca overtid for 100.000 kr. Vil gjerne inn på boligmarkedet etterhvert. Medtas min overtid i min lånemuligheter? 

Anonymkode: f1eb8...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 1c045...658

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er grunnlønnen!

Anonymkode: 9b6e6...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. Mest nei. Det er grunnlønna som teller, og man kan ikke basere en lånesum på en fast mengde overtid.

Men: hvis du er i en bransje der jobben er sikker, og du kan sannsynliggjøre at du har muligheten til å ta på deg mer arbeid enn grunnlønna tilsier, vil det telle positivt som inntektspotensiale. Dermed vil du få mer i lån enn om du ikke hadde hatt mulighet til mye overtid. 

Hvis du attpåtil kan vise at du sparer opp all overtidslønn til egenkapital, slik at du egentlig fint kan overleve på kun grunnlønn per i dag, vil det absolutt telle til din fordel.  

Anonymkode: ac6c7...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: db08f...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Eller kansje det varierer fra bank til bank? Jeg er helsefagarbeider, jobber ikke fult. Grunnlønn er på rundt 270.000. Siste 3 årene har jeg lagt på over 400.000. Men fikk nei fra banken siden det ikke var min faste lønn. 

Anonymkode: a86ea...4b6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min bank spurte etter selvangivelsen. Det var det. Tror de aldri sjekket noe grunnlønn. Jobber turnus og det blir en en del kveldsjobb og helgejobb, dette ligger ikke i grunnlønna. 

Endret av Aureka
AnonymBruker
Skrevet
Aureka skrev (2 minutter siden):

Min bank spurte etter selvangivelsen. Det var det. Tror de aldri sjekket noe grunnlønn. Jobber turnus og det blir en en del kveldsjobb og helgejobb, dette ligger ikke i grunnlønna. 

Jeg måtte levere inn lønnslipper og kontrakt på fast jobb også jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Aureka skrev (4 minutter siden):

Da har du en dårlig bank. De følger ikke loven.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da har du en dårlig bank. De følger ikke loven.

Haha, det er en landsdekkende bank, en solid en. Så, nei tror ikke det er en dårlig bank. Jeg leverte også inn kontrakt på fast jobb (staten). Når man kan vise til omtrent samme solide inntekt over noen år, ingen anmerkninger og har meget god kredittskår og et solid innskudd, så er du en god kandidat for å få lån. 

Endret av Aureka
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg måtte levere inn lønnslipper og kontrakt på fast jobb også jeg. 

Beklager burde ha tatt med kontrakt på fast jobb, det måtte jeg selvfølgelig levere inn. 

Skrevet (endret)
Aureka skrev (3 minutter siden):

Endret av Aureka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...