AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Hei, jobber som selger, der vi blant annet selger strøm, TV pakker osv. jeg har solgt noe i den forrige måneden, og fikk dermed lønna mi for noen dager siden. Jeg har bare provisjon som vil si at jeg ikke har fastlønn, men bare lønn når jeg selger produktene. Jeg solgte til en kunde som etterhvert angret sitt kjøp. Men jeg fikk jo betalt for denne fordi det var på en måte litt forsent å snu. Avdelingssjefen min sier jeg må vippse tilbake disse pengene som jeg fikk for dette salget. Mitt første tanke var bare sånn "whaatt??" For noe uprofesjonelle greier. Så lurer på om avdelingsjefen har rett? Anonymkode: 8b766...e01
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Hadde ikke jeg gjort .. Anonymkode: a7bdf...019 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Generelt useriøst å kun jobbe for provisjon og ikke ha noe fastlønn. Ville funnet meg ny jobb. Anonymkode: 0ffcd...62e 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Det høres meget uprofesjonelt ut av bedriften du jobber for. Har dere ikke rutiner for retur? De pengene tror jeg går rett i lomma på sjefen for å være ærlig. Anonymkode: c445e...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Har dere virkelig ingen form for fastlønn eller minstelønn? Hadde byttet jobb så fort jeg kunne, veldig useriøst, ustabil lønn, og du kommer aldri til å få noe lån. Anonymkode: 4757b...d61 1
atropos Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 for det første: Finn deg en ny jobb. og du må finne frem arbeidskontrakten og se hva som står der ift kjøp som blir angret/ provisjon. Uansett skal du ikke betale tilbake lønn du har fått. De får evnt trekke det fra på neste lønning da. 1
maseprateren Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei, jobber som selger, der vi blant annet selger strøm, TV pakker osv. jeg har solgt noe i den forrige måneden, og fikk dermed lønna mi for noen dager siden. Jeg har bare provisjon som vil si at jeg ikke har fastlønn, men bare lønn når jeg selger produktene. Jeg solgte til en kunde som etterhvert angret sitt kjøp. Men jeg fikk jo betalt for denne fordi det var på en måte litt forsent å snu. Avdelingssjefen min sier jeg må vippse tilbake disse pengene som jeg fikk for dette salget. Mitt første tanke var bare sånn "whaatt??" For noe uprofesjonelle greier. Så lurer på om avdelingsjefen har rett? Anonymkode: 8b766...e01 Varen er ikke solgt før angre retten er ute. Trist, men sant
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei, jobber som selger, der vi blant annet selger strøm, TV pakker osv. jeg har solgt noe i den forrige måneden, og fikk dermed lønna mi for noen dager siden. Jeg har bare provisjon som vil si at jeg ikke har fastlønn, men bare lønn når jeg selger produktene. Jeg solgte til en kunde som etterhvert angret sitt kjøp. Men jeg fikk jo betalt for denne fordi det var på en måte litt forsent å snu. Avdelingssjefen min sier jeg må vippse tilbake disse pengene som jeg fikk for dette salget. Mitt første tanke var bare sånn "whaatt??" For noe uprofesjonelle greier. Så lurer på om avdelingsjefen har rett? Anonymkode: 8b766...e01 Vipps tilbake ellers så blir du sparket. Det kan jeg love deg. Dette har skjedd med mange andre jeg kjenner... Anonymkode: e06b5...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Generelt useriøst å kun jobbe for provisjon og ikke ha noe fastlønn. Ville funnet meg ny jobb. Anonymkode: 0ffcd...62e Det er ikke lov, du skal ha en fastlønn utenom. Anonymkode: 775a7...ffc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vipps tilbake ellers så blir du sparket. Det kan jeg love deg. Dette har skjedd med mange andre jeg kjenner... Anonymkode: e06b5...ef7 IKKE vipps, sjefen får heller trekke ifra på neste lønning. Hvis du vipser blir ikke det registrert noen sted, du må betale skatt på noe du ikke har fått, han slipper unna. Anonymkode: 0a4ae...e9b 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): IKKE vipps, sjefen får heller trekke ifra på neste lønning. Hvis du vipser blir ikke det registrert noen sted, du må betale skatt på noe du ikke har fått, han slipper unna. Anonymkode: 0a4ae...e9b Da kommer TS til å miste jobben. Det blir ett helvete av arbeidsmiljø. Kjenner flere som har erfart dette... Anonymkode: e06b5...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Hvis det skal tilbake skal det til bedriftens konto, ikke via vipps. Og det skal innberettes på neste lønn så du ikke må betale skatt for det. Anonymkode: fb7d0...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå