AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Jeg har nylig startet med en ny hupleieserie fra Zo Skin Health. Jeg er veldig fornøyd med produktene foruten padsene som følger med : complexion reneweal pads. De er så sterke at jeg ender opp med å hoste ved hver påføring. Det er tydelig at huden reagerer da jeg blir ganske rød i huden på steder hvor huden er mer sensitiv, også flere timer etter påføring. Kjenner også nå etter noen dagers bruk at det prikker lenge i huden etter bruk. Det skal sies at jeg er rimelig ny til dette med hudpleieserier, så vet ikke helt hvilke pads jeg kan erstatte de med. Finnes det noen lignende pads som er mer skånsomme mot huden? Anonymkode: b03cb...06a
Roci Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nylig startet med en ny hupleieserie fra Zo Skin Health. Jeg er veldig fornøyd med produktene foruten padsene som følger med : complexion reneweal pads. De er så sterke at jeg ender opp med å hoste ved hver påføring. Det er tydelig at huden reagerer da jeg blir ganske rød i huden på steder hvor huden er mer sensitiv, også flere timer etter påføring. Kjenner også nå etter noen dagers bruk at det prikker lenge i huden etter bruk. Det skal sies at jeg er rimelig ny til dette med hudpleieserier, så vet ikke helt hvilke pads jeg kan erstatte de med. Finnes det noen lignende pads som er mer skånsomme mot huden? Anonymkode: b03cb...06a Disse padsene er beregnet for fet/uren hud og ganske heftige saker, de passer i alle fall ikke for en sensitiv hudtype. Jeg ser at produsenten skriver at de kan brukes hver dag, men du burde ha blitt informert om at syreeksfoliering krever en viss tilvenning, og at du ikke kan gå rett på å bruke dette daglig. Mange hudleger og hudpleiere mener forøvrig at det kan være skadelig for huden å eksfoliere for ofte, og at man bør gjøre dette maks annenhver dag. Det er flere ting du kan gjøre. Det første er å legge en nøytral fuktighetskrem eller -serum før du bruker padsene, det vil danne et beskyttende lag på huden og mildne virkningen av syrene litt. Du bør heller ikke bruke padsene oftere enn èn gang i uka en tid framover. Når (hvis) du slutter å bli rød og irritert, kan du øke til to ganger i uka osv., men aldri to påfølgende dager. Evt. tar du kontakt med hudpleiesalongen der du kjøpte padsene, sier at du ikke tåler dem og ber om å få bytte til et mildere eksfolieringsprodukt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå