Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #1 Del Skrevet 28. august 2005 har veeldig lyst til å begynne å jobbe i en barnehage. men vet egentilig ikke hva jeg begir meg ut på. trives dere i jobbene? blir det mye ståk og mas? er det noen av dere som jobber i barnehage og selv har små barn? går det fint eller blir det tøft? takker og bukker for alle svar.... klæmmer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #2 Del Skrevet 28. august 2005 Det kan bli en del støy, men det holde de ut fordi de er glade i alle barna og vil det beste for dem og deres oppvekst og hverdag. Man får variasjon ved å være ute, inne og på turer, og man har flere og sikkert hyggelige kolleger. Hvis man er utdannet førskolelærer, eller jobber som styrer eller pedagogisk leder i en barnehage kan lønnen være ganske god! Alt fra 310 000,- til 370 000,- avhengig av ansiennitet og forhandlingsevne. Jeg anbefaler førskoleutdanningen på det sterkeste og barnehagen som en fin arbeidsarena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Jobbet i barnehage da jeg var 15, tror det var litt for tidlig, måtte ta paracet hver dag! Au au! Men ungene herset litt mer med de yngre også da så! men det var jo egentlig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2005 #4 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har jobbet litt i barnehage, og fant fort ut at det ikke var noe for meg. Syns de ukene jeg jobbet der var veldig lærerike, nettopp fordi jeg fant ut at barnehage ikke var noe å satse på likevel. Jeg syns rett og slett det var ganske så tøft, mye bråk og dagene ble fort veldig lange. Men trives du godt med unger og har tålmodighet, så ser jeg ikke noen grunn til hvorfor du ikke skal prøve deg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 28. august 2005 #5 Del Skrevet 28. august 2005 mye støy til tider, har mye og gjøre med hvordan barnehage du jobber i da de nye er bygd for og fjerne noe av støyen osv. en herlig jobb men mye tyngre enn mange trur,er pedleder for 18 barn 3-6 år og koser meg. bakdeler er att hvert år slutter noen barn du er glad i, du ser ting du ikke vil se, du føler deg maktesløs ovenfor barns hjemesituasjon noen ganger og i noen barnahager er det( som i andre yrker) noen voksne som ødelegger for alle andre voksne. men, enn jobb og anbefalle er det absolut om du er glad i barn, om du gjør det for og jobbe med barn (ikke bare for og tene penger) og om du tørr og følge barna inn i deres hverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2005 #6 Del Skrevet 28. august 2005 Du kan gjøre stort sett alt du vil, sette masse idèer ut i livet, få masse frisk luft hele året og alltid ha helgedagsfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_elvira_* Skrevet 28. august 2005 #7 Del Skrevet 28. august 2005 En kjekk og hard jobb,dersom det er noe du kunne tenkt deg.Jobbet som fagarbeider i bh i en del år.Har nå to små barn,og orker rett og slett ikke .Støy,tja en blir vant med den,første uka-vondt i hode,trett,men det går seg til.Jeg liker meg best på liten avd.Det er jo meget forskjellig hva man liker da.Syns det er var kjempejobb,skal ikke se bort fra jeg kommer tilbake i en eller annen form.......Viktig med godt sammerbeid,spes med dem på avd!!!!! Det skaper trygghet,samhold og god stemmning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 29. august 2005 #8 Del Skrevet 29. august 2005 jeg likte veldig godt å jobbe i barnehage. noen dager er såklart mer slitsomme enn andre, men de fleste dagene var veldig koselige. jeg likte best å jobbe på småbarnsavdeling, roligere nivå der. jeg trivdes veldig godt i den jobben, og har heldigvis fått tilbud om sommerjobb til neste år. beste sommerjobben man kan ha i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #9 Del Skrevet 29. august 2005 Er det noen som vet hva slags utdanning man må ha for å kunne jobbe som assistent i barnehage? Kan ufaglærte ansettes, eller må man ha utdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 29. august 2005 #10 Del Skrevet 29. august 2005 Nå for tiden krever de fleste at assistenter er utdannet barne- og ungdomsarbeider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2005 #11 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg trives kjempegodt i barnehage! :-D Joda, det er en del støy og ståk, men man vender seg til det - og man legger jo lista litt selv da! Variert arbeidsdag, både ute- og inneaktiviteter. Mye lek og masse positivt samspill med herlige unger, og du får mange varme, gode klemmer! Hvor mange andre arbeidsplasser får man oppleve det, liksom! Jobber som fagarbeider, lønna er ikke så veldig god, men så lenge man trives med jobben så betyr ikke penger alt føler jeg. Man har så man klarer seg. Kan anbefale å jobbe i barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #12 Del Skrevet 29. august 2005 Er det noen som vet hva slags utdanning man må ha for å kunne jobbe som assistent i barnehage? Kan ufaglærte ansettes, eller må man ha utdanning? ← Du kan ansettes som ufaglært, men dersom du har 0 erfaring må du nok belage deg på å begynne som ringevikar og arbeide deg oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 30. august 2005 #13 Del Skrevet 30. august 2005 jeg var ufaglært, men fikk likevel tilbud om jobb i 4 forskjellige barnehager (ikke fulltid i alle), så jeg syns ikke det virket som det var spesielt vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 30. august 2005 #14 Del Skrevet 30. august 2005 Det er fullt mulig å få jobb i barnehage som ufaglært,men du vil da få lavere lønn, mulig at det er vanskeligere å få full stilling og du bør ha hatt jobberfaring eller har egne barn for å få jobb. Å jobbe i barnehage er slitsomt men åå så moro! Ingen dager er like (det skal selvfølgelig være rutiner i barnehager, men det betyr ikke at dagene er like uansett). Du får være med på ungenes utvikling, noe som er veldig spennende og lærerikt. Du får brukt dine kreative evner, du får vært masse ute og du får kanskje vært på tur i skog og mark, dersom barnehagen ligger nær dette. Det er en del støy når barna er inne, men jeg har aldri opplevd dette som uholdbart. ungene lærer at inne roper og hoyer man ikke. Når ungene er ute får de løpt fra seg og slitt seg litt ekstra ut. Men så er det baksidene som jeg så Skidrow har nevnt... unger slutter, man røsker seg i håret av andre unger, noen voksne er visst programmert til å lage kvalm og noen barn har det ikke noe bra hjemme. Som assistent ser du noe av dette, og det er ikke moro. man blir glade i ungene, og vil det kun det beste. Alt i alt: Skal du jobbe i barnehage over lengre tid MÅ du brenne for jobben din! Den er psykisk og ofte fysisk krevende, men du får igjen for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 31. august 2005 #15 Del Skrevet 31. august 2005 Har jobbet i barnehage før jeg fikk barn og trivdes veldig godt. Det er en variert jobb, man får være mye ute, mye i bevegelse. Og liker man barn er det en veldig givende jobb og gøy. Hvor let det er og få seg jobb i barnehage kommer vel helt an på hvor du bor. Her jeg bor nå er det veldig vanskelig og få seg jobb i barnehage, mens når jeg bodde i Oslo var det veldig lett. Nå studerer jeg for og bli førskolelærer, så om noen år kommer jeg til og jobbe i barnehage igjen. Gleder meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TNode Skrevet 1. september 2005 #16 Del Skrevet 1. september 2005 Jobbet i barnehage for et par år siden. Til tider er det mye bråk og uro. Men en får mye igjen for det i form av hengivenhet fra ungene. Jeg var eneste mannen der og følgelig ble jeg reineste Supermann Noen av barna ble så knyttet til meg at de ikke ville hjem, ville alltid at jeg skulle lese eventyr, jeg måtte være med og legge dem etc.. Husker spesielt en liten tass på 3-4 år hvor kun jeg fikk skifte bleie. En dag jeg var syk hylte og bar han seg og var helt rabiat. Dakar liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå