Sheba Skrevet 29. august 2005 #21 Skrevet 29. august 2005 Jeg har vært i bryllup på Røde Mølle, og vi har også brukt stedet til runde bursdagsfester i vennekretsen. Har ingen ting å utsette på det, det har vært helt toppers! (også til bryllupsfest). Er det noen krise om stedet egentlig er "brunt" da? Lokalene som benyttes til private selskaper der ligger forøvrig i 2.etg., men man må gå ned i første for å komme til toalettene. Anbefales!
lillesky Skrevet 29. august 2005 #22 Skrevet 29. august 2005 Holmenkollen Park Hotell (Der er det iallefall mulig å få eget rom) ← Stuene der er KJEMPEKOSELIGE.. Min mormor hadde 75-års dag der, og det var veldig personlig, siden vi hadde eget rom og egne servitører. Skulle jeg ha giftet meg, så ville jeg absoultt sjekket ut det!
Lassie Skrevet 29. august 2005 Forfatter #23 Skrevet 29. august 2005 Jeg har vært i bryllup på Røde Mølle, og vi har også brukt stedet til runde bursdagsfester i vennekretsen. Har ingen ting å utsette på det, det har vært helt toppers! (også til bryllupsfest). Er det noen krise om stedet egentlig er "brunt" da? Lokalene som benyttes til private selskaper der ligger forøvrig i 2.etg., men man må gå ned i første for å komme til toalettene. Anbefales! ← Endelig noen som har erfaring med de private lokalene der! Er det egen inngang til de lukkede rommene, Sheba? Eller må vi gå gjennom selve inngangen til de åpne rommene for å komme til lukkede rom hvor de private selskapene der holdes? Nei, det er ikke noen krise om det er et brunt sted, så lenge det ikke er masse fyll og røl mens vi er der. Selv om vi er i privat selskap i eget rom, så ønsker jeg ikke at det skal høres masse fyll fra andre deler av lokalet. Ser ut til at det er stort sett de stedene vi har sjekket ut som det blir nevnt som tips her, så det er fortsatt Den Røde Mølle vi har falt mest for ut fra det vi har funnet ut om de andre stedene. Men tusen takk for tips!!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #24 Skrevet 29. august 2005 Men hvorfor ikke ta alt på Fjordhotellet da Lassie? Er jo fint der + kortere reisevei hjem? Men skjønner at dere vil på Grand eller hva det var da, er jo litt ekstra stas det da Hvordan har familie tatt det med at de må betale selv?
Lassie Skrevet 29. august 2005 Forfatter #25 Skrevet 29. august 2005 Jo, Frysepulver, vi har vurdert Fjordhotellet også. Det er fint der, og da vi var på middag der i går var det god mat og sånt. Så det er absolutt et alternativ. Men har de suiter der da? Vi vil ikke liggep å et vanlig hotellrom bryllupsnatta. Sålangt har vi ikke fått noen negative responser på at de må betale maten selv, siden det betyr mer for oss at de er med og spiser enn at de gir oss bryllupsgaver. Vi har nå snakket litt om det å leie et lite lokale e.l. og bestille mat fra catering. Hvis vi tar mat som f.eks. koldtbord eller en viltgryte, så vil ikke det koste mer enn ca. 1000kr mer enn det vi har beregnet på kun oss to på maten på Den Røde Mølle. Men vi er veldig usikre. Vi har god tid før vi må sende ut invitasjonene, men vi vil gjerne ha det i boks snart. Men skal sjekke litt mer ut på Fjordhotellet, men det sto ett eller annet på hjemmesiden der at man må betale 2500kr i leie av eget rom der!! Og det synes vi blir i meste laget...
Hu i Svingen Skrevet 30. august 2005 #26 Skrevet 30. august 2005 Vedr. fjordhotellet så har de ofte gode "pakkepriser" hvis det er snakk om leie av eget rom til middag + overnatting osv. Vi har vært der med jobben, og det var veldig rimelig med eget spa, middag i privat rom + hotellrom, og tilgang til det store spa'et hele helgen. Tror det var snakk om rundt 1.700,-/hode, og det er jo ikke akkurat dyrt for alt det der. Nå var vel vi rundt 30 mennesker, men de kan helt sikkert finne en OK løsning for dere også. Ring og spør!
Sheba Skrevet 30. august 2005 #27 Skrevet 30. august 2005 Ad røde mølle: Det er samme inngang, trappen opp til de lukkede lokalene er til venstre rett innenfor inngangen - mao, man ser inn til de "ordinære" gjestene i 1.etg., men de gangene vi har brukt det har det vært helt uproblematisk, det er ikke et dansested, og såvidt jeg kan erindre har det stort sett sittet folk og spist der nede - og selvsagt drukket da, uten at jeg har observert unormalt bråk eller spesielt høyrøstet begerføring, det er også mange vegger og "svinger" i lokalet nede, så man ser jo ikke alt og alle. Utenfor på fortauet kan det jo utover natten være en litt annen sak, det ligger jo mange utesteder i området der. Men på den annen side - det er tross alt midt i byen, så det bør man være forberedt på og tåle dersom man velger stedet. Dersom dere skal ha et lite bryllup med relativt få gjester kan kanskje lokalet i 2.etg. føles litt stort, vi har vært 60-70 mennesker der, og det har vært akkurat passe. Men det er dansegulv og god plass til kakebord etc, og lokalet er rustikt og røft innredet. Stilig synes jeg - men det er jo ikke alle som liker det slik.
Catzy Skrevet 30. august 2005 #28 Skrevet 30. august 2005 Hva med Raymonds Mat og Vinhus i Vika? http://www.perez.no/ De har god mat, og man får ferdige menyer til ca 300 kr, legg på ekstra for vin. Det er et ganske lite lokale, så det er muligens ikke altfor dyrt å ha det for seg selv en kveld. Catzy
Mistyen Skrevet 14. desember 2005 #29 Skrevet 14. desember 2005 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Har man noe personlig å si en bruker, kan man ta det på PM Misty (mod)
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #30 Skrevet 14. desember 2005 Prøv Gabels Hus på Frogner. Bitte lite Comfort (tror jeg?) i Gabels gate på Frogner, de er veldig flink på små selskaper. ← Veldig godt forslag. Gabels Hus er et nydelig sted, både området, untenfra og inni. Det betyr mye ettersom det setter "standarden". Tror jeg generelt ville holdt meg unna Brugata midt i Oslo sentrum.
Lassie Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #31 Skrevet 14. desember 2005 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Har man noe personlig å si en bruker, kan man ta det på PM Misty (mod) ← Hva har jeg gått glipp av mens jeg har vært på jobb??
Lassie Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #32 Skrevet 14. desember 2005 Vi har vært og sett på Den Røde Mølle og snakket med sjefen og vi har bestemt oss for hvor vi skal være - det er lenge siden jeg skrev denne tråden, så jeg vet ikke hvorfor noen har dratt den opp igjen.
kitekatt Skrevet 14. desember 2005 #33 Skrevet 14. desember 2005 Skulle akkurat til å foreslå Engebrets. Vi skal ha bryllupsfesten der i festsalen og langstuen i 2 etg 20 mai (betaler kun pr. kuvert, ingen leie) De har flere rom der som man kan ha intime selskaper i. Det er Oslos eldste restaurant, og er ganske eksklusivt. Fått DEN bra servicen, og det er ikke måte på hvor fleksible og serviceinnstilte de er der. Ellers Hadde jeg også tenkt å foreslå Klosteret. En over her som har lagt ut linker. Røde mølle er koselig, men ja, veldig brunt, så var jeg deg ville jeg nok ikke hatt festen der...
kitekatt Skrevet 14. desember 2005 #34 Skrevet 14. desember 2005 Sorry...så ikke at tråden var gammel før jeg hadde lagt inn innlegget. Flott det ordnet seg for dere, da
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #35 Skrevet 16. desember 2005 Skulle akkurat til å foreslå Engebrets. Vi skal ha bryllupsfesten der i festsalen og langstuen i 2 etg 20 mai (betaler kun pr. kuvert, ingen leie) De har flere rom der som man kan ha intime selskaper i. Det er Oslos eldste restaurant, og er ganske eksklusivt. Fått DEN bra servicen, og det er ikke måte på hvor fleksible og serviceinnstilte de er der. Ellers Hadde jeg også tenkt å foreslå Klosteret. En over her som har lagt ut linker. Røde mølle er koselig, men ja, veldig brunt, så var jeg deg ville jeg nok ikke hatt festen der... ← Man får til og med lov til å ha med seg egen drikke på Cafe Engebret....
kitekatt Skrevet 17. desember 2005 #36 Skrevet 17. desember 2005 Man får til og med lov til å ha med seg egen drikke på Cafe Engebret.... ← HVA? Det visste ikke jeg..? Det er jo restaurant med skjenkebevilning, så det tror jeg ikke man får...
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #37 Skrevet 17. desember 2005 HVA? Det visste ikke jeg..? Det er jo restaurant med skjenkebevilning, så det tror jeg ikke man får... ← Nå har jeg selv vært i selskap der hvor vertskapet sto for drikke selv, så jeg vet at man får. Det er jo mulig de har endret på det nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå