Lassie Skrevet 28. august 2005 #1 Skrevet 28. august 2005 Vi hadde egentlig bestemt oss for å spise middagen på Den Røde Mølle i Oslo, siden vi var i kontakt med eieren og han var utrolig trivelig og hjelpsom, samtidig som vi kikket på sidene deres på nettet og falt veldig for stedet. Det er eget lokale for private selskap der, og vi kunne få ordnet alt slik vi ville der. MEN! Samboeren til min forlover kjenner en som eier et hotell like ved. Min forlovers samboer spurte ham da ut om Den Røde Mølle, og han kunne fortelle at det er et veldig brunt sted, og han steilet omtrent da han fikk høre at noen faktisk skulle feire bryllupet sitt der. Vi hadde jo uansett tenkt å dra inn dit for å kikke før vi bestemte oss 100%, men vi ante ikke at det var et brunt sted. Uansett hvor flott stedet er, så ønsker vi ikke å bli tatt imot av drita fulle folk som er oppe der når vi kommer med brudefølget på vår bryllupsdag.. Selv om vi skal få være i eget chambre separee, så vil vi måtte gå gjennom hovedinngangen for å komme inn dit går jeg ut i fra. Så da frister det ikke for verken snuppen eller meg... Det som stresser meg litt (selv om noen helt sikkert synes det høres teit ut at jeg blir stresset når det fortsatt er litt over 10mnd igjen) er at jeg forleden dag snakket med en bekjent som ikke fikk den restauranten de ønsket pga at de var for sent ute da de prøvde å booke bordene ca. 10mnd i forveien. Dessuten snakket jeg med en bryllupsdame, ang. bil, og hun fortalte at de aller fleste bilene er booket for juli neste år allerede... Juli er den måneden de har størst pågang hvert år de fleste steder, kunne denne damen fortelle... Så nå lurer vi svært på hvor vi skal gjøre av oss etter vielsen... Her er noen av "kriteriene" våre: Vi har ikke råd til å leie et eget lokale Vi skal ut og spise 3retters på restaurant med våre aller nærmeste familie + to vennepar (og forloverne såklart). Alle betaler selv, men vi skal ha samme meny (vi vil at folk skal bli med ut og spise for egen regning istedenfor å gi oss bryllupsgaver) Vi skal avslutte etter middag og evt kake + kaffe, så det trenger ikke være åpningstid til langt på natt Vi vil ha et eget lite rom med plass til 24personer slik at vi ikke sitter midt i restauranten med andre gjester. Vi skal forøvrig ha vielsen i Asker (Nesbru), og vi skal tilbringe bryllupsnatten på Grand Hotel i Oslo. Så stedet må helst være mellom her et sted. Er det noen som har noen gode forslag? Noen som har giftet seg og gjort noe av det samme som oss så de har god erfaring med steder? Etter diskusjoner med diverse folk som gjerne vil blande seg mest mulig inn og alt mulig, så har vi aller mest lyst å by på sodd sittende på plenen her ute... (Nåja, ikke så ille kanskje, men...)
Søta Skrevet 28. august 2005 #2 Skrevet 28. august 2005 Of da Kan du ikke høre rundt på hoteller? Hva med hotellet dere skal sove på? Du må være ute i god tid for å få plass for bryllup om sommeren ja! 10 mnd er ikke så god tid som en tror for å finne drmelokalet. Ring rundt på hoteller og forhør deg! Si at det skal være et privat middagsselskap - gjerne med egent rom. IKKE si nødvendigvis at det skal være brllup!!!! Da øker plutselig prisen ofte! Hva med stedet til han som kjenner samboeren til forloveren???
Gjest Xavia Skrevet 28. august 2005 #3 Skrevet 28. august 2005 Jeg kan anbefale Azur på Solli plass. Se her. Du kan jo ringe/maile å snakke med dem. De er veldig behjelplige.
Olifant Skrevet 28. august 2005 #4 Skrevet 28. august 2005 Er jo litt avhengig av hva slags pris dere ser for dere, men et alternativ kan kanskje være Kongen salong på Grand?
Gjest Embla s Skrevet 28. august 2005 #5 Skrevet 28. august 2005 Har ikke noe konkret forslag til deg Lassie, men vil gi deg en det er kjipt når ting man tror er i orden ikke er det, og du har nok rett i at du bør klargjøre dette snart. Hva med å ta for seg resturantguider, f.eks de fra Magasinet? Der får du jo oppgitt både priser, hyggefaktor/miljø og hvilke type mat som serveres, også ta ringerunde derfra?
søndagsengel? Skrevet 28. august 2005 #7 Skrevet 28. august 2005 Sikker på at Den Røde Mølle er så ille som han sa da? Det kan jo være verdt en titt i allefall? Lykke til
lillesky Skrevet 28. august 2005 #8 Skrevet 28. august 2005 Ja, jeg ville tatt en titt på Den røde mølle. Synes det ser koselig ut på utsiden! Men har bare kjørt forbi og gått forbi på dagen, så jeg har aldri sett noen mennesker gå ut og inn der. Lykke til iallefall!
Gjest Gjest_nuwanda_* Skrevet 28. august 2005 #9 Skrevet 28. august 2005 Prøv Gabels Hus på Frogner. Bitte lite Comfort (tror jeg?) i Gabels gate på Frogner, de er veldig flink på små selskaper.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #10 Skrevet 28. august 2005 Stress ned! Det er lett å miste bakkekontakten når man planlegger bryllup, men å finne en restaurant med separat rom til 24 ti måneder i forkant bør ikke være noen umulighet. Hva med f.eks: http://www.engebretcafe.no/ Klikk på selskap så ser dere salene de har. Men det er jo litt dyrt. http://www.klosteret.no/ Utrolig koselig restaurant. Men vet ikke hvor stort det separate rommet er.
ashera Skrevet 28. august 2005 #11 Skrevet 28. august 2005 Jeg ville nok ikke ha valgt Den røde mølle til bryllupsmiddag. Stedet ligger i Brugata (og ser riktignok koselig ut), men der kan det bli nokså lurvete i sene natte/kveldstimer. De andre forslagene er jo ålreite. Ellers er Pascal på St.Hanshaugen kan hende et sted? De har rundt 40 sitteplasser, kanskje de reserverer lokalene for dere når dere er så mange som 25 personer? Prisen for en treretters der er heller ikke avskrekkende.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #13 Skrevet 28. august 2005 Hvis det er noen trøst kan jeg si at vi bestilte våre bryllupslokaler fem måneder før. Ti måneder er god tid. Dette ordner seg. Bra at dere fant ut av det nå og ikke om mange måneder. Brud i fjor
Gjest Melk Skrevet 28. august 2005 #14 Skrevet 28. august 2005 Gå der og spis middag selv først. Ja, det er litt brunt, emn jeg synes stedet er hyggelig. Har bare spist pizza og slikt der, men om høsten vet jeg de eks har private pinnekjøttmiddager i chambre separee oppe. Selv har jeg ikke sett så mange (noen?) dritings folk der. Kun vanlige folk så vidt jeg har sett, men så er ikke jeg der så ofte heller. Synes det er et koselig og urbant sted. Gi det en sjanse før dere ombestemmer dere.
Aelwyn Skrevet 28. august 2005 #15 Skrevet 28. august 2005 Vi lå på Spectrum, rett ved røde mølle i helgen, og jeg har ingenting og klage på... Vi fikk et knalltilbud på hotellet, og tok det som forsinket ferie. (Eneste negative var karaokegnålet fra lengre opp i brugata i natt. Men ta dere en tur da vel? Ingenting er bedre enn og dra og se selv.
Lassie Skrevet 28. august 2005 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2005 Tusen takk for masse svar og tips! Vi har ikke gitt opp Den Røde Mølle 100% enda, når snuppen får lønning til uka så skal vi antageligvis ta oss en tur dit på fredag og se med egne øyne selv og spise der. Rett og slett for å "teste ut". Hvis vi synes det virker bra i våre øyne, så velger vi det fortsatt. Men vi fikk altså litt "panikk" pga det hun bildama sa.. Vi har sjekket ut flere av de stedene dere har nevnt her fra før, men vi skal ta en ekstra nærmere titt! Tusen takk!!
Bree Skrevet 29. august 2005 #17 Skrevet 29. august 2005 Husk også at dere kommer til å komme tidlig, lenge før folk rekker å bli fulle. Og mens middagen står på, er dere jo i et eget rom. ..?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #18 Skrevet 29. august 2005 Likevel, er enig med vennen jeg. Jeg ville ikke ha feiret bryllupsfesten på den Røde Mølle. Cafe Engebret er forresten et kjempested!
Grace Skrevet 29. august 2005 #19 Skrevet 29. august 2005 Hei du. Skjønner at du begynner å få litt hetta. Jeg vil nok heller ikke anbefale den røde mølle for en bryllupsmiddag, men slenger meg på anbefalingen om Engebret Cafe!! Har vært der hver 17 mai, i et bryllup og i noen andre selskap. Kjempehuggelig og ikke alt for dyrt. Kommer litt an på hva du velger selvfølgelig.. Lykke til hvertfall. Håper vi får høre hva det ender med..
Lia Skrevet 29. august 2005 #20 Skrevet 29. august 2005 Mye bra som er nevnt i tråden allerede. Ellers kan du også sjekke ut: Bølgen og Moi på Høvikodden Hvalstrand Bad Holmenkollen Park Hotell (Der er det iallefall mulig å få eget rom) Ekebergrestauranten Og - hvis du skal ha vielsen i Asker, kan du også sjekke ut Mats & Martin i Vollen. Veldig koselig sted og god mat. Men jeg er usikker på om det er mulig å få eget rom der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå