AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Jeg vurderer innkjøp av Philips Hue taklampe, til å ha i gangen. Er noen som har den eller erfaring med den? 1. Siden den skal brukes i hovedgangen, så kommer den til å stå på 24/7. Tåler den så mye bruk? 2. Siden den kommer til å bli brukt så mye. Kan man bytte lyspære i denne? Dere som har, anbefaler dere denne? Anonymkode: e0f2f...a70
Teyla Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Vi har to i gangen (lang gang) som har hengt der i kanskje 3 år nå...mister litt oversikten 😅 Står alltid på, har blitt justert i farge og lysstyrke et par ganger, men eller ikke rørt. Antar man kan skifte pære, men det behovet er det nok lenge til 😛 Vi har også hue pærer flere andre steder i huset, ingen av de har måtte byttes på lengre tid enn lampene i gangen. 1
skrue Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Om det er denne så kan lyskilden ikke byttes (integrert LED). Levetiden er satt til 25000 timer som er ca tre år. https://www.lampehuset.no/lamper/taklamper/takplafonder/hue-still-takplafond-philips-hvit
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 26 minutter siden, skrue said: Om det er denne så kan lyskilden ikke byttes (integrert LED). Levetiden er satt til 25000 timer som er ca tre år. https://www.lampehuset.no/lamper/taklamper/takplafonder/hue-still-takplafond-philips-hvit Man har da ikke lyset på 24 timer i døgnet. Garantien på disse lampene er uansett 5 år og med bruk av lampen 10 timer per dag er levetiden ca. 7 år. De fleste har disse lampene i maaange år. Anonymkode: 1c322...b54
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man har da ikke lyset på 24 timer i døgnet. Garantien på disse lampene er uansett 5 år og med bruk av lampen 10 timer per dag er levetiden ca. 7 år. De fleste har disse lampene i maaange år. Anonymkode: 1c322...b54 Nå skrev jo TS at den skal stå på 24/7, så da må vi jo anta at det TS sier er sant. Ellers må jeg spørrs som de andre, hvilken av de tenker du på TS? Det finnes jo, flere, noen kan man byte på, noen kan man ikke bytte på. Selv hadde jeg nok valgt noe annet enn hue, om det bare skal være lys på 24/7 uten justering e.l. Anonymkode: f0614...07a
miss summers Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Jeg har hue i hele huset, veldig fornøyd. Kun pærer da. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 skrue skrev (48 minutter siden): Om det er denne så kan lyskilden ikke byttes (integrert LED). Levetiden er satt til 25000 timer som er ca tre år. https://www.lampehuset.no/lamper/taklamper/takplafonder/hue-still-takplafond-philips-hvit Det er denne jeg tenkte på. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/lamper/190995/philips-hue-being-taklampe-3261030p6-sort?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRGC9xGlWk4RfhFmpDt1PD4GejZaqSDi8QEusFGabfjzM4UOAN5gJ_BoCf1MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man har da ikke lyset på 24 timer i døgnet. Garantien på disse lampene er uansett 5 år og med bruk av lampen 10 timer per dag er levetiden ca. 7 år. De fleste har disse lampene i maaange år. Anonymkode: 1c322...b54 Det er i hovedgangen, altså den første, der man kommer inn ytterdøra. Hos oss så står lyset her, på 99,9% av tiden, dag og natt. Slås kun av når jentungen skal ha overnattingsbesøk og skal sove i stua. Eller om vi reiser på ferie og er borte i flere dager/uker. Ved besøk så vil de ikke ha lys fra gangen inn i stua. Sommer og vinter, 24/7. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå skrev jo TS at den skal stå på 24/7, så da må vi jo anta at det TS sier er sant. Ellers må jeg spørrs som de andre, hvilken av de tenker du på TS? Det finnes jo, flere, noen kan man byte på, noen kan man ikke bytte på. Selv hadde jeg nok valgt noe annet enn hue, om det bare skal være lys på 24/7 uten justering e.l. Anonymkode: f0614...07a Skjønner hva du mener, men nå falt vi for denne. Veldig lyst til å kjøpe denne, men hvis den ikke tåler å stå på 24/7, så må vi tenke oss om. Har ikke lyst til å kjøpe ny lampe hv. 6 mnd el noe. Å bytte hele lampen hv. 4-5 år er innenfor. miss summers skrev (25 minutter siden): Jeg har hue i hele huset, veldig fornøyd. Kun pærer da. Kan disse pærene kobles kun til Hue lampene, el kan jeg kjøpe disse og få koblet til samme "fjernkontrollen? Anonymkode: e0f2f...a70
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Vi har bare hues i hele huset. Har motion sensor I gangen så vi slipper ha de på hele tiden Anonymkode: adc3b...2ee
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er denne jeg tenkte på. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/lamper/190995/philips-hue-being-taklampe-3261030p6-sort?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRGC9xGlWk4RfhFmpDt1PD4GejZaqSDi8QEusFGabfjzM4UOAN5gJ_BoCf1MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Det er i hovedgangen, altså den første, der man kommer inn ytterdøra. Hos oss så står lyset her, på 99,9% av tiden, dag og natt. Slås kun av når jentungen skal ha overnattingsbesøk og skal sove i stua. Eller om vi reiser på ferie og er borte i flere dager/uker. Ved besøk så vil de ikke ha lys fra gangen inn i stua. Sommer og vinter, 24/7. Skjønner hva du mener, men nå falt vi for denne. Veldig lyst til å kjøpe denne, men hvis den ikke tåler å stå på 24/7, så må vi tenke oss om. Har ikke lyst til å kjøpe ny lampe hv. 6 mnd el noe. Å bytte hele lampen hv. 4-5 år er innenfor. Kan disse pærene kobles kun til Hue lampene, el kan jeg kjøpe disse og få koblet til samme "fjernkontrollen? Anonymkode: e0f2f...a70 Ja, du kan integrere alt dette. Anonymkode: adc3b...2ee
miss summers Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er denne jeg tenkte på. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/lamper/190995/philips-hue-being-taklampe-3261030p6-sort?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRGC9xGlWk4RfhFmpDt1PD4GejZaqSDi8QEusFGabfjzM4UOAN5gJ_BoCf1MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Det er i hovedgangen, altså den første, der man kommer inn ytterdøra. Hos oss så står lyset her, på 99,9% av tiden, dag og natt. Slås kun av når jentungen skal ha overnattingsbesøk og skal sove i stua. Eller om vi reiser på ferie og er borte i flere dager/uker. Ved besøk så vil de ikke ha lys fra gangen inn i stua. Sommer og vinter, 24/7. Skjønner hva du mener, men nå falt vi for denne. Veldig lyst til å kjøpe denne, men hvis den ikke tåler å stå på 24/7, så må vi tenke oss om. Har ikke lyst til å kjøpe ny lampe hv. 6 mnd el noe. Å bytte hele lampen hv. 4-5 år er innenfor. Kan disse pærene kobles kun til Hue lampene, el kan jeg kjøpe disse og få koblet til samme "fjernkontrollen? Anonymkode: e0f2f...a70 Jeg har ikke én lampe fra Philips. Kun pærene, en bridge og app/fjernkontroll. ☺️
Teyla Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Anonymkode: e0f2f...a70 Vi har den lampen i gangen, innenfor en dør som slamrer en del. Har sjekket med mannen må, og det er ikke utskiftbar pære i den da. Men vi har som sagt hatt den på 24/7 i allefall i 2 år nå. Vi har også hue-pærer i ikke-philips lamper, som heller aldri ryker, selv med mye bruk av og på.
skrue Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er denne jeg tenkte på. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/lamper/190995/philips-hue-being-taklampe-3261030p6-sort?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjwgZuDBhBTEiwAXNofRGC9xGlWk4RfhFmpDt1PD4GejZaqSDi8QEusFGabfjzM4UOAN5gJ_BoCf1MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Det er i hovedgangen, altså den første, der man kommer inn ytterdøra. Hos oss så står lyset her, på 99,9% av tiden, dag og natt. Slås kun av når jentungen skal ha overnattingsbesøk og skal sove i stua. Eller om vi reiser på ferie og er borte i flere dager/uker. Ved besøk så vil de ikke ha lys fra gangen inn i stua. Sommer og vinter, 24/7. Skjønner hva du mener, men nå falt vi for denne. Veldig lyst til å kjøpe denne, men hvis den ikke tåler å stå på 24/7, så må vi tenke oss om. Har ikke lyst til å kjøpe ny lampe hv. 6 mnd el noe. Å bytte hele lampen hv. 4-5 år er innenfor. Kan disse pærene kobles kun til Hue lampene, el kan jeg kjøpe disse og få koblet til samme "fjernkontrollen? Anonymkode: e0f2f...a70 Det er denne. Og den bruker en integrert LED kilde. https://www.philips-hue.com/no-no/p/hue-white-ambiance-being-hue-taklys/3261030P6 Så det er bruk og kast (i litt utvidet forstand). Her i huset unngår jeg slikt der det er mulig. Bruker noen IKEA paneler i et kjellerrom der takhøyden er begrenset, men ellers ikke. Slike integrerte bygger ikke så mye i høyden sammelignet med armaturer som er laget for std pærer. Endret 2. april 2021 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå