Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har bodd i andelsleiligheten min flere år, skal nå flytte til hus jeg og samboer har kjøpt nærmere studiestedet mitt, men har råd til å beholde leiligheten. Er det noe mulighet for at jeg kan leie ut borettslagsleiligheten min permanent? Vet jeg kan leie ut de neste 3 årene, mot at jeg søker, men ønsker å leie ut lenger.

Anonymkode: 2ebbb...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo søke styret. Husk også på skatt ved salg. 

Anonymkode: 20f6b...889

Skrevet

Dersom du leier ut til nær familie er reglene mindre restriktive.

Skrevet

Er egentlig kun tre år om gangen. Så må du søke på nytt. Da kan du risikere å få avslag.

AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 år med utleie må du enten bo der selv eller selge.  Borettslag vil forhindre at folk kjøper opp leiligheter og bruker de som utleiebolig. Vi har flere som har prøvd og leie videre etter 3 år, alle har fått avslag og har måttet selge. Noen er og utspekulerte og prøver og leie ut for 3 år til andre men det er ikke tillatt. Max 3 år får man leie ut. 

Anonymkode: e066d...5ae

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har bodd i andelsleiligheten min flere år, skal nå flytte til hus jeg og samboer har kjøpt nærmere studiestedet mitt, men har råd til å beholde leiligheten. Er det noe mulighet for at jeg kan leie ut borettslagsleiligheten min permanent? Vet jeg kan leie ut de neste 3 årene, mot at jeg søker, men ønsker å leie ut lenger.

Anonymkode: 2ebbb...16b

Hvorfor kjøpte du andelsleilighet om du ønsker og leie ut permanent så burde du ha kjøpt selveierleilighet 

Anonymkode: 2cd26...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kjøpte du andelsleilighet om du ønsker og leie ut permanent så burde du ha kjøpt selveierleilighet 

Anonymkode: 2cd26...cbd

Helt korrekt!

Anonymkode: d6f47...e74

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke påregne å leie ut en borettslagsleilighet lenger enn 3 år. Flere i mitt borettslag har også ønsket dette men fårr avslag, og måtte selge leiligheten. Vil du drive utleie så kjøpe en selveier. 

Anonymkode: ec5d6...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...