Gå til innhold

Montere denne alene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja. Jeg er kvinne og kan ikke montere noe. Så hvis noen klarer, er jeg veldig glad og imponert 

Anonymkode: 69155...163

Kan ikke, liker ikke. Du må da prøve først. Monteringsanvisninger er som oftest veldig enkle å forstå. Gå gjennom de først og sammenlikn skruer og slikt som er med i pakken så vet du hvilke som brukes når. Noen skruer kan se lik ut, men ha forskjellig lengde. Da er det greit å ha en oversikt på forhånd. Visualiser, det funker. 

Anonymkode: 43247...1dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette er en trolletråd. Hvorfor skulle ikke kvinner klare å skru sammen en så enkel benk? Tullete. Om du virkelig mener at du ikke kan det, så er det bare å legge seg ned å ringe pappaen din. Herregud. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Monterer alt alene. Selv høye skap. Har flere klesskap av høyde 240 cm som jeg monterte alene. Det er kun snakk om teknikk, så klarer man det meste 😃 Sleit litt med en tredemølle, men det gikk til slutt 😁

Kvinne fikser selv  💪

Anonymkode: 43247...1dd

Skyvedørsgarderobe på 240 var veldig uhåndterlig i hvert fall så da fikk jeg sønnen min til å holde for meg. Vanlige enkle skap går alene, det er sant, men jeg har stort sett alltid noen i nærheten som kan låne meg en hånd på slike da.

AnonymBruker
Skrevet
Boomkat skrev (11 minutter siden):

Jeg tror dette er en trolletråd. Hvorfor skulle ikke kvinner klare å skru sammen en så enkel benk? Tullete. Om du virkelig mener at du ikke kan det, så er det bare å legge seg ned å ringe pappaen din. Herregud. 

Hvorfor ikke ringe mammaen sin?

Anonymkode: 62718...06b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke ringe mammaen sin?

Anonymkode: 62718...06b

Fordi jeg tror dette er en tulletråd! Og da er ikke kvinner bra nok til å gjøre noe selv. Regner med dette er en mann som har laget denne tråden for å vise at vi kvinner ikke skal klare oss alene uten hjelp fra en mann. Så da kan man ikke ringe mamma. Da må man ringe pappa. Kanskje dette er en hårsår mann som ble satt på benken for kjerringa klarte det selv? Fikk en liten knekk i selvfølelsen sin ? 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er litt flaut men jeg har nesten ikke montert noe selv i løpet av livet🙈 spesielt ikke ikea møbler. Men denne kan vel umulig være så himla vanskelig? Regner jo med at rygg og sete fks kommer ferdig som hel del så man bare skal montere de store delene sammen?

Tror du det er rimelig overkommelig å montere denne alene eller bør man være to?

https://www.ikea.com/no/no/p/aepplaroe-benk-med-ryggstotte-utendors-brunbeiset-80208529/

Anonymkode: 5bbe1...37f

Ja det er enkelt. En fordel om du er vant å bruke drill, da går skruingen mye fortere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣 Jeg vet ikke hva det er....Enten fordi jeg aldri har prøvd eller fordi jeg har null tro på meg selv, men...Hva med IKEA kommode? 

Det er ikke noe stress å montere ting fra Ikea, bruksanvisningen er relativt idiotsikre. 😄 Har montert alt fra senger til kommoder jeg, og det gikk helt fint. Senga var blytung men det gikk.. :P 

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (21 minutter siden):

Det er ikke noe stress å montere ting fra Ikea, bruksanvisningen er relativt idiotsikre. 😄 Har montert alt fra senger til kommoder jeg, og det gikk helt fint. Senga var blytung men det gikk.. :P 

Takk, frøken 😀 Hvis de er idiotsikre, klarer jeg nok noe 😀

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikea møbler kommer i unødvendig mange deler, ville ikke gått ut ifra at ryggen og setet kom som to hele deler nei, les monteringsanvisningen først for å sjekke.

Anonymkode: 2902c...790

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, frøken 😀 Hvis de er idiotsikre, klarer jeg nok noe 😀

Ja, når jeg kan så kan du. :ler:

Gjest Smeltemann
Skrevet

Det er jo lett å montere en sånn benk.

Instruksjon er jo med det er bare å skriv den sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Det går kjempefint! Dette er noe av det enkleste du kan montere, tror jeg. Ikeas bruksanvisninger er også for skikkelig "dummies". 

Jeg er ikke den beste på å skru opp møbler, men jeg har skrudd opp så å si alle møblementer i huset på egenhånd (vi har typisk Ikea/Jysk hjem). Det står ofte man skal være to, men det går helt fint å være bare en 🙂 til og med de største klesskapene gikk fint (rakk til taket omtrent), men var litt tungt å løfte opp. En benk går glatt, skal du se.

Anonymkode: f40d2...bf7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du montere en sånn benk alene?? Kvinne?? 

Ja. Har montert masse alene. Bl.a. to kjøkken, garderobeskap, små og store møbler. Det eneste jeg trenger hjelp med er å løfte det på plass om det er for tungt. 
En skal ikke si at en ikke kan om en ikke har prøvd.

Anonymkode: 90dad...466

• Liker 3
Skrevet

Ja. Jeg er kvinne og kan ikke montere noe. Så hvis noen klarer, er jeg veldig glad og imponert 

Ikke generaliser til alle kvinner ut fra noe så spesielt, da. De aller fleste klarer å montere et Ikea-møbel. Og evnen ligger ikke på y-kromosomet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Boomkat said:

Fordi jeg tror dette er en tulletråd! Og da er ikke kvinner bra nok til å gjøre noe selv. Regner med dette er en mann som har laget denne tråden for å vise at vi kvinner ikke skal klare oss alene uten hjelp fra en mann. Så da kan man ikke ringe mamma. Da må man ringe pappa. Kanskje dette er en hårsår mann som ble satt på benken for kjerringa klarte det selv? Fikk en liten knekk i selvfølelsen sin ? 

Det var da voldsomt så mye du klarer å legge i det som står i HI.

Anonymkode: 8a3ea...a3d

• Liker 2
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (54 minutter siden):

Ja det er enkelt. En fordel om du er vant å bruke drill, da går skruingen mye fortere. 

Drill er vel og bra, men har nok dessverre ødelagt langt flere flatpakkede møbler enn noe annet verktøy..

Hvis man ikke har noe erfaring med slikt arbeid, så er gammeldags håndverktøy en grei løsning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja. Har montert masse alene. Bl.a. to kjøkken, garderobeskap, små og store møbler. Det eneste jeg trenger hjelp med er å løfte det på plass om det er for tungt. 
En skal ikke si at en ikke kan om en ikke har prøvd.

Anonymkode: 90dad...466

Hvordan hente den fra butikken da hvis man er alene? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd?

Vi er mange kvinner som monterer flatpakkede møbler. Jeg har f.eks. montert flere enn mannen min.

Anonymkode: 8a3ea...a3d

Samme her. Av møbler som skal monteres, har jeg stått for ca. 90% helt alene.

Anonymkode: 46508...5cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan hente den fra butikken da hvis man er alene? 

Kommer jo an på om du har bil eller ikke, hengerfeste på bilen eller ikke  osv

Gjest Maayaaa
Skrevet
Fliip skrev (2 timer siden):

Det fikser du lett :) Ikke stress og les bruksanvisningen godt. 

Forrige uke monterte jeg følgende alene:

Tuffing køyeseng
Nockeby sofa

Dunvik kontinentalseng
Släkt uttrekkbar barneseng
Bestå tv-benk

Ja, jeg bannet fælt ved monteringen av køyesengen og helt ærlig, så tok den meg ett par dager å montere alene, men jeg fikset det til slutt. 
Gjelder å ikke gi seg :)

- K30 

Man blir en skikkelig Petter Smart av å montere køyesenger alene! Jeg har gjort det en del ganger alene, så nå tar det meg knapt en time, men første gangen var jeg dyvåt av svette etterpå.

jeg er kvinne, og jeg har aldri å opplevd å måtte bruke tissen til å verken kjøre lastebil eller bruke verktøy. Derfor er det nesten litt irriterende å stadig imponere med "alt jeg kan", noe som ikke ville skjedd med en mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...