Gå til innhold

Montere denne alene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er litt flaut men jeg har nesten ikke montert noe selv i løpet av livet🙈 spesielt ikke ikea møbler. Men denne kan vel umulig være så himla vanskelig? Regner jo med at rygg og sete fks kommer ferdig som hel del så man bare skal montere de store delene sammen?

Tror du det er rimelig overkommelig å montere denne alene eller bør man være to?

https://www.ikea.com/no/no/p/aepplaroe-benk-med-ryggstotte-utendors-brunbeiset-80208529/

Anonymkode: 5bbe1...37f

Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Det burde gå fint. Er en enkel benk. :)

Les hele monteringsanvisningen før du begynner. Monteringsanvisningen ligger i linken du sendte. Trykk på "produktdetaljer" og deretter "monteringsansvisning". Da ser du hvilke deler den kommer i.

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Den der skal gå greit alene. Det er viktigere å være to når det er noe tungt.

Mitt beste triks er å finne noen skåler til å ha skruene i. Da har du bedre oversikt. IKEA sine instruksjoner er egentlig ganske gode, du må bare følge dem slavisk. Ikke prøv å tenke selv. 😅

Anonymkode: 5d6d1...ba1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke montere noe som helst :(

Kjøper derfor ingenting. Hadde vært fint å kunne montere sofa på egen hånd, men nei...

Anonymkode: 69155...163

AnonymBruker
Skrevet

Det er så lett så. Bare se på bruksanvisning før du starter, så er det bare å kaste seg over monteringen.  Jeg pleier riktignok se over at skruer, plugger osv stemmer overens med hva det står i bruksanvisning før jeg starter.

Anonymkode: 90dad...466

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så lett så. Bare se på bruksanvisning før du starter, så er det bare å kaste seg over monteringen.  Jeg pleier riktignok se over at skruer, plugger osv stemmer overens med hva det står i bruksanvisning før jeg starter.

Anonymkode: 90dad...466

Kan du montere en sånn benk alene?? Kvinne?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

:klo:

Anonymkode: 8a3ea...a3d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjøper derfor ingenting. Hadde vært fint å kunne montere sofa på egen hånd, men nei...

IKEA-sofaene er superenkle å montere. Veldig få deler og gode instruksjoner.

Anonymkode: 592c7...435

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

:klo:

Hva? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva i all verden mener du?

Hvem som helst kan jo sette sammen en sånn benk alene. Klart, om de har noen fysiske eller psykiske skavanker eller rett og slett er dumme, kan det jo by på noen problemer. Men å følge en instruksjonsmanual kan nesten hvem som helst gjøre, spesielt på noe så basic som en liten benk.

Anonymkode: 98540...137

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

IKEA-sofaene er superenkle å montere. Veldig få deler og gode instruksjoner.

Anonymkode: 592c7...435

🤣🤣🤣 Jeg vet ikke hva det er....Enten fordi jeg aldri har prøvd eller fordi jeg har null tro på meg selv, men...Hva med IKEA kommode? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva i all verden mener du?

Hvem som helst kan jo sette sammen en sånn benk alene. Klart, om de har noen fysiske eller psykiske skavanker eller rett og slett er dumme, kan det jo by på noen problemer. Men å følge en instruksjonsmanual kan nesten hvem som helst gjøre, spesielt på noe så basic som en liten benk.

Anonymkode: 98540...137

Not me!! 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva? 

Du lurte visst på om kvinner kunne montere en sånn alene. Eller misforsto jeg?

• Liker 2
Skrevet

Det fikser du lett :) Ikke stress og les bruksanvisningen godt. 

Forrige uke monterte jeg følgende alene:

Tuffing køyeseng
Nockeby sofa

Dunvik kontinentalseng
Släkt uttrekkbar barneseng
Bestå tv-benk

Ja, jeg bannet fælt ved monteringen av køyesengen og helt ærlig, så tok den meg ett par dager å montere alene, men jeg fikset det til slutt. 
Gjelder å ikke gi seg :)

- K30 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du lurte visst på om kvinner kunne montere en sånn alene. Eller misforsto jeg?

Ja. Jeg er kvinne og kan ikke montere noe. Så hvis noen klarer, er jeg veldig glad og imponert 

Skrevet

Alt av ikeamøbler er superlette å montere . Av og til må man ha et ekstra par hender for å holde, men det er generelt når man monterer høye skap og slike ting.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja. Jeg er kvinne og kan ikke montere noe. Så hvis noen klarer, er jeg veldig glad og imponert 

Hvis du bare prøver deg så greier du fint det.

Endret av asterix
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd?

Vi er mange kvinner som monterer flatpakkede møbler. Jeg har f.eks. montert flere enn mannen min.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd? Eller antar du bare at du ikke klarer det? 

Jeg er kvinne og det er jeg som har montert alle ikeamøblene her i huset. Eneste samboer har hjulpet til med er å sette dem på plass der de skal stå. 

Anonymkode: 7f158...c31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
asterix skrev (8 minutter siden):

Alt av ikeamøbler er superlette å montere . Av og til må man ha et ekstra par hender for å holde, men det er generelt når man monterer høye skap og slike ting.

Monterer alt alene. Selv høye skap. Har flere klesskap av høyde 240 cm som jeg monterte alene. Det er kun snakk om teknikk, så klarer man det meste 😃 Sleit litt med en tredemølle, men det gikk til slutt 😁

Kvinne fikser selv  💪

Anonymkode: 43247...1dd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...