AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Svigermor er sånn. Blir stressa over at det mangler setersmør når vi allerede har både margarin og meierismør🙄 Og klager over at det ikke er salami når vi har både fårepølse og roastbiff(!!) Flere som synes det blir litt usmakelig når det finnes alle mulige slags pålegg? Jeg er overlykkelig om jeg har egg og røkelaks, samt litt syltetøy og youghurt. Jeg mener ikke at man ikke skal få kose seg på påskefrokost altså, langt ifra, men en kan jo fint kose seg like mye med fem-seks pålegg kontra tjue.. Anonymkode: 74a13...cfd 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Nei, sånne tradisjoner har jeg aldri brydd meg om, men det er fordi frokost er et måltid jeg hopper over glatt. Så for min det blir det bare et press. Anonymkode: 1656e...239 4
Boetica Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Jeg synes ikke det er usmakelig når det bugner med pålegg, nei. Men det må ikke kjøpes inn så mye at man ikke får spist det opp. Å kaste mat er usmakelig. Men å bli stresset fordi noe mangler, er å ta det for langt. Det er bare et frokostbord. 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Noen folk er bare negative eller tvangspregede. Anonymkode: e294d...56a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Har dere bevisst gått inn for å ikke kjøpe pålegg hun har bedt om, eller som dere vet er viktige for henne? Om det ikke er tilfellet er hun svært vanskelig. Anonymkode: 414df...bdd 6
Gjest byråkrati Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 (endret) Hun er åpenbart bekymret for å ikke være bra nok. Ser ikke at det er provoserende. Hun har sterkt ønske om at alt skal være perfekt for dere og er redd dere blir skuffet og tenker kjipe ting om henne. Hun er jo ikke helt irrasjonell heller, for du tenker jo faktisk negative ting om henne... Endret 2. april 2021 av byråkrati
solmåneogstjerner Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Så lenge alle har noe de liker så er det mer enn bra nok. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere bevisst gått inn for å ikke kjøpe pålegg hun har bedt om, eller som dere vet er viktige for henne? Om det ikke er tilfellet er hun svært vanskelig. Anonymkode: 414df...bdd Vi visste ikke at salami var så viktig nei. Og hun spiser alle slags pålegg så jeg synes ikke akkurat synd på henne. Vi handlet begge litt hver. Regner jo med at to typer smør skal holde for folk flest. Anonymkode: 74a13...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi visste ikke at salami var så viktig nei. Og hun spiser alle slags pålegg så jeg synes ikke akkurat synd på henne. Vi handlet begge litt hver. Regner jo med at to typer smør skal holde for folk flest. Anonymkode: 74a13...cfd I så fall forsurer hun stemningen og måltidet uten god grunn. Anonymkode: 414df...bdd 3
solmåneogstjerner Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 Så hun er på besøk hos dere? Da er det rimelig spesielt og frekt å klage over serveringen. Hvis akkurat det smøret er så viktig så må hun nesten ta det med selv da. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Hva er det med disse gamle husmødrene som alltid best... !! ??? Anonymkode: d4702...5e0
Cata Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Nei, jeg spiser samme frokostblanding som ellers så jeg skjønner rett og slett ikke den greia.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 Hun er kun frekk og barnslig. Voksne mennesker og oppfører seg slik, nei vett du hva. Anonymkode: f88bf...1b6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Måltider er ikke viktig for meg, og det holder i lange baner med felles middag. Ikke er jeg noe A-menneske heller, så om morran vil jeg bare ha kaffen min og trøkke i meg noe yoghurt mens jeg våkner skikkelig. Anonymkode: e8759...320
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 Dere får be henne ta inn på hotell da, og spise frokost der, om hun ikke er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 Nei, jeg spiser havregryn og yoghurt som vanlig. Skjønner ikke behovet med å fråtse, kjøpe og kaste. Anonymkode: 43bd8...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 Det er frekt å klage dersom hun er gjest! Men samtidig kunne dere ha spurt om det var noe spesielt hun ønsket seg til pålegg når hun er på besøk hos dere! Anonymkode: 08902...444 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Ja det er det faktisk. Nå er det bare meg og min samboer og vi spiser alltid litt sein brunsj i påsken. Men det er forskjell på hverdag og påske. For meg er påsken er koseligere og langt bedre høytid enn jul så selvsagt er det viktig med god mat. Vi dekker på bordet hver dag i påsken både pynting som lys og Servietter men og med Reker, Røkelaks, eggerøre hjemmelaget rundstykker, og ekstra godt Kjøttpålegg kjøpt på spesialbutikk. Jeg hadde blitt veldig skuffet viss det ikke var noe forskjell på matbordet på en vanlig dag og påsken. Anonymkode: ee1d0...a8c 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 solmåneogstjerner skrev (31 minutter siden): Så lenge alle har noe de liker så er det mer enn bra nok. Dette. Det er bare idioti å kjøpe så mye, at en må kaste uansett. Her i hus kjøpte vi egg (fordi det holder seg lenge), ost (for det bruker vi til flere ting), syltetøy (holder lenge), og hvert vårt kjøttpålegg, og leverpostei. (Majones, smør, tomtat, agurk og div har vi fra før av). Det får jaggu holde. Mer enn det klarer vi ikke å spise opp før det blir dårlig. Anonymkode: 41dab...589 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 Svigermor er også sånn. Beklager seg om det ikke er støvsugd (hvem f bryr seg?), og spør hele tiden om vi er sultne og beklager seg om vi «bare» får brødskive. På frokostbordet i påska er det alltid noe som mangler (men ikke egentlig, bare i hennes øyne, alltid noe som ikke er fint nok osv). jeg synes det dreper stemningen rett og slett. Vil bare kose meg. Er småbarnsmor selv og er glad jeg får en kopp te og en god brødskive. Orker ikke at folk skal «trykke seg ned» og klage på egen innsats. Anonymkode: c5eff...da6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå