AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Så et bilde nå på Instagram hvor venninnen min er på vei til hytten. Det viser seg at hun har 2 åringen sin framovervendt og med magepute på stolen 😔 Ble mildt sagt sjokkert, dette visste jeg ikke. Hvordan kan jeg si ifra på en fin måte? Lurer på å sende en melding, men det er kanskje bedre å ringe? Anonymkode: 0f67d...96a
solmåneogstjerner Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Hva er magepute? Å ha en toåring fremover er helt lovlig, en del blir forferdelig bilsyke hvis de sitter bakover. 15
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Hva er magepute? Å ha en toåring fremover er helt lovlig, en del blir forferdelig bilsyke hvis de sitter bakover. Google bilde av magepute på bilstol, så ser du. De er livsfarlig å bruke. Dessverre er det helt lovlig, men det er ikke bra i det hele tatt. Dette har ingenting med bilsyke å gjøre, dessuten er ikke forovervendt løsningen på bilsyke. Anonymkode: 0f67d...96a 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Du må nesten bare lære deg å akseptere at du ikke kan gjøre noe med alle. Du kan sikkert sende melding eller ringe, men sannsynligvis mister du en venn. Anonymkode: c1d6f...f77 34
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må nesten bare lære deg å akseptere at du ikke kan gjøre noe med alle. Du kan sikkert sende melding eller ringe, men sannsynligvis mister du en venn. Anonymkode: c1d6f...f77 Miste en venn fordi man sier ifra på en ok måte at ungen sitter farlig i bil? Tenker det er bedre å spre kunnskap om bilsikring, hvorfor skal folk være så utrolig feig når det kommer til å si ifra til andre? Anonymkode: 0f67d...96a 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Ring henne og si at du har lest at det er farlig med magepute. Be henne Google. Anonymkode: d41cc...358 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg skjønner hvorfor du spør, sånt er vanskelig å si fra om. Det kommer jo helt an på hvem det er og hvordan de er. Du kan jo starte med å spørre om hvorfor hun har satt setet sånn, for du har lært at det er farlig. Anonymkode: 0aa68...58d 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Du skal ikke legge deg opp i dette. Ingen ønsker en venn som er moralpoliti. Anonymkode: 1183a...1ed 16
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Miste en venn fordi man sier ifra på en ok måte at ungen sitter farlig i bil? Tenker det er bedre å spre kunnskap om bilsikring, hvorfor skal folk være så utrolig feig når det kommer til å si ifra til andre? Anonymkode: 0f67d...96a Ungen sitter lovlig festet. Det er bare at ts ikke liker det. Anonymkode: c1d6f...f77 27
Teyla Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du skal ikke legge deg opp i dette. Ingen ønsker en venn som er moralpoliti. Anonymkode: 1183a...1ed Ingen ønsker vel en venninne som mister barnet sitt av innvendig halshugging fordi det sitter fremovervendt i en kollisjon? Jeg føler veldig med deg, TS. Var i en lignende situasjon, og veldig redd for at jeg skulle virke belærende... Så jeg fikk mannen til å ta det opp 😅 Min vedkjent ble forferdet, fordi hun hadde bare fulgt instruksjonene på stolen som sa hun kunne snu når barnet var 15 mnd 😳 Helt horribelt! Stolen hennes ble snudd tilbake umiddelbart, heldigvis. Så jeg har dessverre ingen gode tips til hvordan ta det opp...men anbefaler deg uansett å gjøre det. Man er ikke moralpoliti i denne sammenhengen, man er bekymret for noen man er glade i!! 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Google bilde av magepute på bilstol, så ser du. De er livsfarlig å bruke. Dessverre er det helt lovlig, men det er ikke bra i det hele tatt. Dette har ingenting med bilsyke å gjøre, dessuten er ikke forovervendt løsningen på bilsyke. Anonymkode: 0f67d...96a Livsfarlig faktisk 🤣 Selvsagt er forovervendt løsningen på bilsyke. Hva er din løsning? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Miste en venn fordi man sier ifra på en ok måte at ungen sitter farlig i bil? Tenker det er bedre å spre kunnskap om bilsikring, hvorfor skal folk være så utrolig feig når det kommer til å si ifra til andre? Anonymkode: 0f67d...96a Hvorfor går du ut i fra at andre er kunnskapsløse bare fordi de har tatt en annen risikovurdering enn deg? Jeg brukte forovervendt stol med magepute. Jeg hadde lest om det, og vurderte det samlet til å være det beste alternativet. Ungen skrek seg blå og kastet opp om hun satt bakovervendt. Jeg hadde ikke orket å være venn med noen som drev med voksenopplæring 🙄 Hadde du tatt opp dette hadde jeg ledd meg skakk av deg sammen med mannen senere på dagen, og bare unngått deg for fremtiden. Anonymkode: d961a...223 22
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Livsfarlig faktisk 🤣 Selvsagt er forovervendt løsningen på bilsyke. Hva er din løsning? Hvorfor går du ut i fra at andre er kunnskapsløse bare fordi de har tatt en annen risikovurdering enn deg? Jeg brukte forovervendt stol med magepute. Jeg hadde lest om det, og vurderte det samlet til å være det beste alternativet. Ungen skrek seg blå og kastet opp om hun satt bakovervendt. Jeg hadde ikke orket å være venn med noen som drev med voksenopplæring 🙄 Hadde du tatt opp dette hadde jeg ledd meg skakk av deg sammen med mannen senere på dagen, og bare unngått deg for fremtiden. Anonymkode: d961a...223 Du har lest deg til at magepute er det beste alternativet? Det vil jeg veldig gjerne se kilder på. For jo, de kan være livsfarlig ved en kollisjon. Det finnes en drøss med løsninger, hvis bilsyke er problemet. Nå vet jeg som sagt at bilsyke IKKE er et problem i dette tilfellet. Dette handler nok om ren kunnskapsløshet. Du har gjerne godt av å lese deg litt opp på sikring av barn i bil du også 😊 Å le det bort, virker ikke særlig intelligent. Anonymkode: 0f67d...96a 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 Hun har kjøpt en lovlig stol i en norsk butikk og du skal anmelde henne... Ingen liker slike venner Anonymkode: 2ba0e...43d 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har kjøpt en lovlig stol i en norsk butikk og du skal anmelde henne... Ingen liker slike venner Anonymkode: 2ba0e...43d Har du lest hovedinnlegget? Har da ingen planer om å anmelde 😂 Ikke er det noe å anmelde heller. Er snakk om å prate med venninnen min, for potensielt å redde et barn fra alvorlige skader ved kollisjon. Helt utrolig at så mange her er imot det 🤷♀️ Skulle tro at alle ønsket det beste for barn, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 0f67d...96a 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har lest deg til at magepute er det beste alternativet? Det vil jeg veldig gjerne se kilder på. For jo, de kan være livsfarlig ved en kollisjon. Det finnes en drøss med løsninger, hvis bilsyke er problemet. Nå vet jeg som sagt at bilsyke IKKE er et problem i dette tilfellet. Dette handler nok om ren kunnskapsløshet. Du har gjerne godt av å lese deg litt opp på sikring av barn i bil du også 😊 Å le det bort, virker ikke særlig intelligent. Anonymkode: 0f67d...96a Nei. Jeg har lest om de forskjellige måtene å sikre barn i bil på, og vurdert dette sammen med barnets opplevelse av komfort og sikkerhetsrisikoen av å ha en ilskrikende unge som distraherer sjåføren. Jeg ler ikke av sikring av barn i bil, jeg ler av belærende kjerringer som stikker nesa si i ting de ikke har noe med. Få gjerne høre en seks-sju løsninger mot bilsyke, blant disse drøssevis av fungerende løsninger mot bilsyke som du vet om? Reisesyketablett fungerer kun her hvis det er forovervendt. Skjermbruk i bil har vi aldri hatt, så det kunne ikke fjernes. Ikke spise før biltur, eller spise noe lett før biltur, utgjorde ingen forskjell. Passe på at ungen ikke er for varm hjalp kun etter at setet var snudd. Anonymkode: d961a...223 12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest hovedinnlegget? Har da ingen planer om å anmelde 😂 Ikke er det noe å anmelde heller. Er snakk om å prate med venninnen min, for potensielt å redde et barn fra alvorlige skader ved kollisjon. Helt utrolig at så mange her er imot det 🤷♀️ Skulle tro at alle ønsket det beste for barn, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 0f67d...96a Hun har en cybex sirona santakeligvis. Den er helt trygg den Anonymkode: 2ba0e...43d 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har en cybex sirona santakeligvis. Den er helt trygg den Anonymkode: 2ba0e...43d var den vi hadde også 🙌 Anonymkode: d961a...223 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Har hun bedt om innspill fra deg? Neivel. Da holder du meningen din for deg selv. Hun trenger virkelig ikke stå tul rette for sine valg til deg. Anonymkode: 7d914...a2d 12
Arkana Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 (endret) Man trenger ikke blande seg inn i alt andre gjør som ikke er perfekt. Ingen er perfekte, men det er stor forskjell på "ikke perfekt" og omsorgssvikt eller livsfarlig. Er dette den beste bilsikringsløsningen for barnet? Nei, absolutt ikke. Er det så alvorlig at det krever innblanding? Nei. Endret 2. april 2021 av Arkana 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): var den vi hadde også 🙌 Anonymkode: d961a...223 Da er det ikke rart at ungen slet med bilsyke. Det er en skålformet stol og det er lite gunstig for bilsyke barn. Anonymkode: 0f67d...96a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå