Fortauet Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Hva er grunnen til det? Hvordan argumenterer dere for valget? Hvordan blir det mottatt? Jeg skal ikke ta vaksinen. Jeg er redd for å få alvorlige bivirkninger, kjempe mot forsikring for å få godkjent bivirkning, og å leve et liv med skader etter vaksinen. Jeg er og redd alvorlige bivikninger kommer etter flere år. Bare se på Astra-zeneca-vaksinen. Det er en god tid til min aldersgruppe skal vaksineres. Jeg fortalte dette til min familie, og det ble lynsjestemning. Jeg er, ifølge dem, egoistisk, alle andre skal dra lasset, og de er mildt sagt overrasket. Jeg mener de er preget av overskrifter på tabloidavisene, og sluker alt som står der rått. Det er ingen diskusjon om å ikke ta vaksinen for det MÅ jo alle gjøre. Hvorfor er det tabubelagt å si at en ikke skal ta vaksinen? Hvorfor blir de med dette synet sett på som lavere/enklere mennesker? 34
NorthernLight Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Fortauet skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen til det? Hvordan argumenterer dere for valget? Hvordan blir det mottatt? Jeg skal ikke ta vaksinen. Jeg er redd for å få alvorlige bivirkninger, kjempe mot forsikring for å få godkjent bivirkning, og å leve et liv med skader etter vaksinen. Jeg er og redd alvorlige bivikninger kommer etter flere år. Bare se på Astra-zeneca-vaksinen. Det er en god tid til min aldersgruppe skal vaksineres. Jeg fortalte dette til min familie, og det ble lynsjestemning. Jeg er, ifølge dem, egoistisk, alle andre skal dra lasset, og de er mildt sagt overrasket. Jeg mener de er preget av overskrifter på tabloidavisene, og sluker alt som står der rått. Det er ingen diskusjon om å ikke ta vaksinen for det MÅ jo alle gjøre. Hvorfor er det tabubelagt å si at en ikke skal ta vaksinen? Hvorfor blir de med dette synet sett på som lavere/enklere mennesker? Hvis man ikke har en bedre grunn enn at man er redd for alvorlige bivirkninger så syns jeg man skal ta den. Det er jo mange forskjellige vaksiner som kommer. Man måtte jo hatt mange tiltak i en drøss av år om de fleste ikke tok vaksine. 31
Gjest Rocka69 Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Og i Norge så kan Regjeringen med loven i hånd bruke Smittevernloven §5-3 for å tvangsvaksinere alle unntatt Kongen og utlendinger med diplomatisk status uansett alder-og gjerne med bistand av politiet. Jeg håper Regjeringen snur, trolig etter valget, og gjennomfører tvangsvaksinasjon av alle
Example Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Rocka69 skrev (16 minutter siden): Og i Norge så kan Regjeringen med loven i hånd bruke Smittevernloven §5-3 for å tvangsvaksinere alle unntatt Kongen og utlendinger med diplomatisk status uansett alder-og gjerne med bistand av politiet. Jeg håper Regjeringen snur, trolig etter valget, og gjennomfører tvangsvaksinasjon av alle Det stemmer ikke. Den nevnte paragrafen handler om isolering av allerede smittede personer, ikke vaksinering. Paragraf 3-8 åpner for påbudt vaksinering, men ikke ved fysisk tvang. 19
Milky Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Jeg bare gidder ikke å ta den. Har levd så og si vanlig i over et år og ikke blitt smittet. Ingen i familien min heller. Handler sikkert bare om flaks men hvis det er så liten sjanse for å bli smittet, og deretter veldig liten sjanse for alvolrig sykdom, så ser jeg ikke noe poeng i å gå inn for å sprøyte meg selv med noe jeg ikke har bruk for. Sånn sett kan jeg heller bare få corona og oppnå akkurat samme imunitet som jeg hadde fått av vaksinen 28
Ukjent. Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Rocka69 skrev (22 minutter siden): Og i Norge så kan Regjeringen med loven i hånd bruke Smittevernloven §5-3 for å tvangsvaksinere alle unntatt Kongen og utlendinger med diplomatisk status uansett alder-og gjerne med bistand av politiet. Jeg håper Regjeringen snur, trolig etter valget, og gjennomfører tvangsvaksinasjon av alle Kan være greit å lese loven før du henviser til paragrafer😉 19
Shavasa Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg skal ikke ta den da jeg 1. Er gravid 2. Bor en plass der det er bortimot null smitte 3. Ikke har noen planer om å reise i nærmeste fremtid. Om det er pålagt med vaksinen en gang i fremtiden når jeg vil ut på tur igjen så får jeg vurdere det da. 10
stine40 Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 jeg er syk og lever med store smerter og svært lite søvn. med andre ord liten livskvalitet. redselen for mer problemer gjør til at jeg avventer inntil videre. men med min flaks, hvis jeg får covid-så dør jeg ikke men får permanente lungeskader eller noe. så det er et valg mellom pest eller kolera🐣 14
heavyheart Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Jeg er glad for at her jeg bor er det flere som er skeptiske, så opplever ikke så mye skammeliggjøring ved ytring om at man ikke ønsker noen av de nåværende vaksinene. Det er kanskje værre i områder med mye smitte og der det er strengere restriksjoner. 9
stine40 Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 jeg mener vi har lov til å reflektere og analysere rundt dette med vaksine eller ikke vaksine. vi er mennesker, og ikke en gjeng med bjellesauer som går blindt og følger strømmen. er slett ikke umulig at jeg er vaksinert ila noen mnd, men jeg forbeholder meg retten til å være kritisk. 45
Gjest Rocka69 Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Example skrev (7 minutter siden): Det stemmer ikke. Den nevnte paragrafen handler om isolering av allerede smittede personer, ikke vaksinering. Paragraf 3-8 åpner for påbudt vaksinering, men ikke ved fysisk tvang. Fra 5-3: «Vedtak om tvungen legemiddelbehandling kan bare fattes når behandlingen er medisinskfaglig forsvarlig og kan gjøre en smittet person smittefri. Påbegynt legemiddelbehandling må fullføres dersom det er fare for tilbakefall, resistensutvikling eller andre tungtveiende smittevernhensyn tilsier det. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om legemiddelbehandlingen.» By the way vaksiner er legemiddel Og ja tvungen vaksinasjon er tillatt etter 3.8, mens fysisk tvangsvaksinasjon kan Regjeringen gjøre ved forskrift. Leser man også 3-8 så er isolering i karantene på egnet sted. Og man oppholde seg der. Så det finns altså en degrasjon som kan sette folket i tvungen karantene og isolasjon. Dvs at Regjeringen kan innføre «portforbud»/«reiseforbud», men kaller det karantene. 😜🤣 NYDELIG! KJØR PÅ ERNA sett alle i karantene i 6-8 uker, pretty please!
Milky Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Rocka69 skrev (1 minutt siden): Fra 5-3: «Vedtak om tvungen legemiddelbehandling kan bare fattes når behandlingen er medisinskfaglig forsvarlig og kan gjøre en smittet person smittefri. Påbegynt legemiddelbehandling må fullføres dersom det er fare for tilbakefall, resistensutvikling eller andre tungtveiende smittevernhensyn tilsier det. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om legemiddelbehandlingen.» By the way vaksiner er legemiddel Og ja tvungen vaksinasjon er tillatt etter 3.8, mens fysisk tvangsvaksinasjon kan Regjeringen gjøre ved forskrift. Leser man også 3-8 så er isolering i karantene på egnet sted. Og man oppholde seg der. Så det finns altså en degrasjon som kan sette folket i tvungen karantene og isolasjon. Dvs at Regjeringen kan innføre «portforbud»/«reiseforbud», men kaller det karantene. 😜🤣 NYDELIG! KJØR PÅ ERNA sett alle i karantene i 6-8 uker, pretty please! «Og kan gjøre en person smittefri» det kan man ikke med disse vaksinene. Man kan bli smittet uansett, det den hjelper mot er alvorlig sykdom 19
Gjest Rocka69 Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 Milky skrev (1 minutt siden): «Og kan gjøre en person smittefri» det kan man ikke med disse vaksinene. Man kan bli smittet uansett, det den hjelper mot er alvorlig sykdom Man kan også bruke 3-8
Milky Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 (endret) Rocka69 skrev (Akkurat nå): Man kan også bruke 3-8 Javel Endret 2. april 2021 av Milky 4
Okapi Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 Jeg kommer sikkert til å ta den, men står gjerne sist i køen. Litt fordi jeg ikke er spesielt redd for å bli syk, litt fordi jeg har sprøyteskrekk, og litt fordi at som enslig og koronaledig er altruismen min ganske tynnslitt akkurat nå. På flippsiden kan man jo si at man må vurdere sannsynligheten for komplikasjoner fra vaksinen opp mot sannsynligheten for sykdom og død fra viruset. Selv om sjansen å bli alvorlig syk for en "ung og frisk" person som meg er knøttliten, er faktisk sjansen for bivirkninger fra Astra Zenica enda mindre, så det rasjonelle valget blir sånn sett å vaksinere seg. I tillegg er det jo faktisk slik at for å oppnå flokkimmunitet, må man vaksinere en hel masse som egentlig ikke trenger å vaksineres. Så, det blir sikkert vaksine på meg etterhvert, men ikke på mitt initiativ. Ser det an når jeg blir kontaktet. 11
Alleah Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 Jeg skal ta vaksine, men det er noen jeg ville takket nei til, også hadde jeg havnet tilbake i køen for andre vaksiner. Jeg er utsatt for blodpropp, så Astra vaksinen sier jeg blankt nei til. Jeg har også ca 7 ml fillers fordels ut over hele ansiktet, så Moderna vaksinen takker jeg også nei til. Veldig spent på bivirkninger på kommende vaksiner, som Novavax, Curevec og Gamaleya
Ukjent. Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 Rocka69 skrev (9 minutter siden): Fra 5-3: «Vedtak om tvungen legemiddelbehandling kan bare fattes når behandlingen er medisinskfaglig forsvarlig og kan gjøre en smittet person smittefri. Påbegynt legemiddelbehandling må fullføres dersom det er fare for tilbakefall, resistensutvikling eller andre tungtveiende smittevernhensyn tilsier det. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om legemiddelbehandlingen.» By the way vaksiner er legemiddel Og ja tvungen vaksinasjon er tillatt etter 3.8, mens fysisk tvangsvaksinasjon kan Regjeringen gjøre ved forskrift. Leser man også 3-8 så er isolering i karantene på egnet sted. Og man oppholde seg der. Så det finns altså en degrasjon som kan sette folket i tvungen karantene og isolasjon. Dvs at Regjeringen kan innføre «portforbud»/«reiseforbud», men kaller det karantene. 😜🤣 NYDELIG! KJØR PÅ ERNA sett alle i karantene i 6-8 uker, pretty please! Kapittel 5 omhandler smittede personer, det har ingenting med vaksinering å gjøre. 4
Gjest Rocka69 Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Og 3-8 åpner for at de som ikke er vaksinert, skal holdes isolert
Fredagslunch Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 Milky skrev (26 minutter siden): Jeg bare gidder ikke å ta den. Har levd så og si vanlig i over et år og ikke blitt smittet. Ingen i familien min heller. Handler sikkert bare om flaks men hvis det er så liten sjanse for å bli smittet, og deretter veldig liten sjanse for alvolrig sykdom, så ser jeg ikke noe poeng i å gå inn for å sprøyte meg selv med noe jeg ikke har bruk for. Sånn sett kan jeg heller bare få corona og oppnå akkurat samme imunitet som jeg hadde fått av vaksinen Det er bare at da kan du potensielt smitte videre veldig mange andre på din vei mot den imuniteten. 5
Gjest loveli Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 (endret) Jeg vil ikke ta vaksinen fordi jeg er av den uheldige typen, har mye uflaks. Så enkelt er det for min del. Det føles mer naturlig og riktig ut for meg å dø av Covid-19 enn å dø eller leve resten av livet med bivirkninger av vaksinen. Har en venninne som føler at hele kroppen hennes brenner konstant etter at hun tok vaksinen. Hun er ung, ble vaksinert fordi hun jobber i helsevesenet. Hun vet ikke hva som vil skje videre, om eller når disse symptomene gir seg. Hun har 3 små barn i barnehage- og småskolealder. Jeg har ikke rom for mer motgang i livet akkurat nå og velger derfor heller å ta sjansen på å bli smittet en eller annen gang enn å påføre meg selv skade i vaksineform akkurat nå. Skulle jeg få bivirkninger av vaksinen vet jeg ikke om jeg vil tilgi meg selv for å ha gjort noe så dumt. Men å få skader av sykdom er helt naturlig og en del av det å være menneske. (Så kan man diskutere om Covid-19 oppsto naturlig, men dette er ikke stedet å diskutere det). For meg er dette logisk, hva andre måtte mener om det er faktisk ikke så viktig for meg. Flott at de fleste vil vaksinere seg, da kan jo de føle seg litt bedre enn oss andre. Spiller vel ingen rolle for de vaksinerte hva jeg gjør. Alle som ikke vaksinerer seg burde være forberedt på å dø av Covid-19. Det er på en måte realiteten. Og jeg vil ikke ta plassen til noen på sykehuset. Må de koble meg av resporatoren for å redde en liten gutt på 8 år som har blitt påkjørt så får de absolutt gjøre det. Det er ikke naturlig å ligge i respirator heller, men det er visst ikke så lett å reservere seg mot livreddende behandling... sier ikke jeg ville gjort akkurat det, men det er faktisk helt greit for meg å dø av sykdom, slik mennesket har gjort i alle herrans år. Jeg er forsiktig selv om jeg ikke er redd for å dø. Jeg følger reglene som er satt for privatpersoner og føler jeg bidrar med mitt på den måten. De jeg kjenner som er vaksinert driter helt i reglene, og er det egentlig bedre akkurat nå? Endret 2. april 2021 av loveli
Anbefalte innlegg