AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Nei, ikke som i at "kvinner har fått for mye frihet, buhu, snufs", incel-vrøvl. Men som i at kvinner ikke lenger har friheten til å være kvinner. Hvordan har feminisme ført til det? I dag er det tabubelagt å ønske å være hjemmeværende. Å ønske å være hjemmeværende mens mannen jobber og en selv passer barna, er skambelagt. Det er da en blir angrepet for sitt valg. Inspirasjon: https://www.information.dk/debat/2021/03/feminismen-undertrykker-kvinder-oensker-bruge-meste-tid-boernene I innlegget skriver de om at familien har en verdi. Det å være hjemmeværende har en verdi i seg. Har de et poeng? Har feminismen gått for langt når kvinner ikke lenger er frie til å velge? Anonymkode: 56cd6...895 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Er det feminismen, eller er det samfunnet? Man kan rett og slett ikke la folk misbruke velferdsstaten ved å ikke bidra til den. Anonymkode: 20833...317 4
MollyJones Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Jeg mener at enhver kvinne må kunne velge selv - også å gå hjemme med barna. Men - hvorfor er det "alltid" kvinnen som velger det? Få menn velger å være hjemme med barna til de begynner på skolen. Så kanskje er det et strukturelt konstruert valg - kvinner har lavere lønninger - derfor taper familien mer om mannen skulle gått hjemme. Det er forventet at mannen skal jobbe - kanskje føler han at han mister sin maskulinitet om han velger å være hjemme med barna mens de er små? Alle disse strukturelle tingene som fører til at man tar valg basert på kjønn og ikke på individ mener jeg gjør at feminismen ikke har gått for langt. Men vi må aldri være negative til enkeltpersoners valg - men heller jobbe for at strukturene i samfunnet gjør at det er faktiske frie valg og ikke valg basert på hvilket kjønnsorgan man har mellom beina. 30
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 MollyJones skrev (2 timer siden): Men - hvorfor er det "alltid" kvinnen som velger det? Godt spørsmål. Er det på grunn av at kvinner er viljeløse skapninger som må bli fortalt av samfunnet hva de skal gjøre, eller er det fordi kvinner har et iboende ønske om å være hjemmeværende med barn når barna er født? Anonymkode: 56cd6...895 1
herzeleid Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Det er nok mye sannhet i å bli likere menn har stått såpass høyt for feminister at familie og det å være mor har kommet langt ned på prioriteringslisten. Derfor ser vi så lite "kamp" for at kvinner skal kunne prioritere familie, noe de fleste kvinner virker å ønske, og at slike valg gjerne snakkes ned av feminister. Som på andre områder eksemplifiserer det hvordan feminister ikke egentlig "kjemper for kvinners beste" men for å forme samfunnet etter egen ideologi. 1
absinthia Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Det kommer til å bedre seg, når flere menn velger å være hjemmeværende husfedre og når en ikke går ut som den tapende part, fordi man sto utenfor arbeidslivet såpass lenge. 7
Gjest Maayaaa Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Det at alle omsorgsoppgaver (tradisjonelle kvinneoppgaver) gir lavere status og lavere økonomisk avkastning er det definitivt ikke feministene som har skyld i. Som feminist mener jeg at ethvert foreldrepar burde kunne velge at den ene av dem var hjemmeværende med barn dersom begge ønsker det. Nå for tiden er dette vanskelig fordi samfunnet ikke anser å oppdra barn som en verdifull oppgave på lik linje med en yrkeskarriere.
Khadira Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har de et poeng? Har feminismen gått for langt når kvinner ikke lenger er frie til å velge? Ja, det synes jeg. Kvinner skal liksom ikke være kvinner lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Nei. Kvinners rettigheter er under større press enn på lenge. Anonymkode: 11575...ef9 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 1 minutt siden, Nightcrawler said: Ja, det synes jeg. Kvinner skal liksom ikke være kvinner lenger. Hva mener du? Hvordan skal kvinner være? Anonymkode: fb03f...f64 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Ja, alt for langt. Feminisme handler ikke om likestilling for begge kjønn. Det handler om å male et bilde av menn som undertrykkere og kvinner som offer. Ekkel ideologi og retorikk. Anonymkode: ee50b...fae 4
Khadira Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Hvordan skal kvinner være? Anonymkode: fb03f...f64 Se for deg de holdningene en kvinne møter dersom hun tar valg som i dagens samfunn regnes som "gammeldagse". 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Kvinners rettigheter er under større press enn på lenge. Anonymkode: 11575...ef9 Enig. Synes hele diskusjonen er oppkonstruert forøvrig. Det er mye mer fordommer, baksnakking osv knyttet til kvinner som jobber fulltid når barna er små enn de som er hjemme. Og det der «la kvinner være kvinner» - det finnes faktisk mange måter å være kvinne på, og ingen andre trenger å definere hva den riktige måten er. Anonymkode: c2593...d12 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Selvfølgelig har feminismen gått for langt. I kvinners kamp om å bli menn så har dem ikke bare trykket ned menn over tid, men dem har også gjort seg selv til noe annet enn kvinner. Femininitet og maskulinitet er biologisk betinget. Det vil alltid være en forskjell her. Menn vil alltid tiltrekkes femininitet og kvinner vil alltid tiltrekkes av maskulinitet. Slik er det. Men når kvinner skal være menn, samtidig som dem skal kastrere menn på veien for å nå målet, så blir det helt feil. Femininitet mister sin glans på veien. Femininitet blir sett på som noe negativt. Kvinner skal ikke være feminine. Ingen skal det. Det er fryktelig rart, ettersom femininitet på sin side betyr både makt og hevdelse på samme måte som maskulinitet. Mens maskulinitet, som er biologisk betinget i menn som dem ønsker å kappe ballene av, blir sett på som noe positivt. Altså, feminismen er jo bygd opp på dobbeltmoral. Hadde feminismen vært styrt korrekt så hadde kvinner heller kjempet for femininitet istedenfor maskulinitet, og prøvd å skapt seg selv rettigheter og fortrinn gjennom det å faktisk være kvinner. Nå har dem fått det mye som dem vil. Kvinner er blitt maskuline og tøffe, mens menn har blitt mer feminine og tilbakeholdte, samtidig som kvinner savner sin femininitet og irriterer seg over at menn har blitt så feminine på veien. "Jeg ønsker meg en maskulin mann", sies det. Kult, men det burde du ha tenkt på før du joinet en feministekstremistisk klan som var opptatt av å gjøre deg selv maskulin og menn feminin. Det skrives ofte om dette på KG. Menn som søker etter feminine kvinner. Dem blir buet ut som incels på veien. Det er ikke lov å være mann i dag å ønske seg en feminin kvinne. Og kvinner som søker etter en maskulin mann, en mannemann med stor m, når ikke særlig langt dem heller. Sånn går dagene. Feminismen har begrenset kvinners mulighet til å være kvinner. Og ironisk nok så har feminismen sørget for at kvinner ikke bare må være kvinner på veien, men også ta på seg mannsrollene og -ansvaret som dem har ropt så høyt om i alle år. Så hvem hvilket kjønn har vunnet på feminismen? Jeg vil si ingen, men taperen er heller ikke menn. Fordi dem lever opp til lavere forventninger enn noen gang, og lever godt med det. Anonymkode: 0563d...510 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): . I kvinners kamp om å bli menn så har dem ikke bare trykket ned menn over tid, men dem har også gjort seg selv til noe annet enn kvinner. Du tror kvinner kjempet for å bli menn? Er slags trans-samfunn, da, eller? Anonymkode: c2593...d12 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, ikke som i at "kvinner har fått for mye frihet, buhu, snufs", incel-vrøvl. Men som i at kvinner ikke lenger har friheten til å være kvinner. Hvordan har feminisme ført til det? I dag er det tabubelagt å ønske å være hjemmeværende. Å ønske å være hjemmeværende mens mannen jobber og en selv passer barna, er skambelagt. Det er da en blir angrepet for sitt valg. Inspirasjon: https://www.information.dk/debat/2021/03/feminismen-undertrykker-kvinder-oensker-bruge-meste-tid-boernene I innlegget skriver de om at familien har en verdi. Det å være hjemmeværende har en verdi i seg. Har de et poeng? Har feminismen gått for langt når kvinner ikke lenger er frie til å velge? Anonymkode: 56cd6...895 Uenig i premisset for hele diskusjonen. Å være kvinne er ikke å være hjemmeværende og kun tenke på husarbeid og barnepass. En kvinne som tenker på karriere og vil sikre seg økonomisk er ikke noe mindre kvinne. Feminisme har ikke gått for langt. Det er ikke engang like naturlig at en mann er hjemmeværende, så likestilt er man jo absolutt ikke når det kommer til forventninger. Hvorfor kan ikke menn være hjemme og hvorfor sier vi ikke at "menn må få friheten til å være menn" og tenke at det å være friheten til å være mann betyr å være husfar? Hvorfor kan ikke menn være de som går i "mannefella" og ikke få spart til pensjon og stå på bar bakke ved separasjon? Anonymkode: 7163c...6be 15
Khadira Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig har feminismen gått for langt. I kvinners kamp om å bli menn så har dem ikke bare trykket ned menn over tid, men dem har også gjort seg selv til noe annet enn kvinner. Femininitet og maskulinitet er biologisk betinget. Det vil alltid være en forskjell her. Menn vil alltid tiltrekkes femininitet og kvinner vil alltid tiltrekkes av maskulinitet. Slik er det. Men når kvinner skal være menn, samtidig som dem skal kastrere menn på veien for å nå målet, så blir det helt feil. Femininitet mister sin glans på veien. Femininitet blir sett på som noe negativt. Kvinner skal ikke være feminine. Ingen skal det. Det er fryktelig rart, ettersom femininitet på sin side betyr både makt og hevdelse på samme måte som maskulinitet. Mens maskulinitet, som er biologisk betinget i menn som dem ønsker å kappe ballene av, blir sett på som noe positivt. Altså, feminismen er jo bygd opp på dobbeltmoral. Hadde feminismen vært styrt korrekt så hadde kvinner heller kjempet for femininitet istedenfor maskulinitet, og prøvd å skapt seg selv rettigheter og fortrinn gjennom det å faktisk være kvinner. Nå har dem fått det mye som dem vil. Kvinner er blitt maskuline og tøffe, mens menn har blitt mer feminine og tilbakeholdte, samtidig som kvinner savner sin femininitet og irriterer seg over at menn har blitt så feminine på veien. "Jeg ønsker meg en maskulin mann", sies det. Kult, men det burde du ha tenkt på før du joinet en feministekstremistisk klan som var opptatt av å gjøre deg selv maskulin og menn feminin. Det skrives ofte om dette på KG. Menn som søker etter feminine kvinner. Dem blir buet ut som incels på veien. Det er ikke lov å være mann i dag å ønske seg en feminin kvinne. Og kvinner som søker etter en maskulin mann, en mannemann med stor m, når ikke særlig langt dem heller. Sånn går dagene. Feminismen har begrenset kvinners mulighet til å være kvinner. Og ironisk nok så har feminismen sørget for at kvinner ikke bare må være kvinner på veien, men også ta på seg mannsrollene og -ansvaret som dem har ropt så høyt om i alle år. Så hvem hvilket kjønn har vunnet på feminismen? Jeg vil si ingen, men taperen er heller ikke menn. Fordi dem lever opp til lavere forventninger enn noen gang, og lever godt med det. Anonymkode: 0563d...510 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig i premisset for hele diskusjonen. Å være kvinne er ikke å være hjemmeværende og kun tenke på husarbeid og barnepass. Anonymkode: 7163c...6be Dette er ikke et premiss jeg har skrevet. Hilsen TS Anonymkode: 56cd6...895
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke menn være hjemme og hvorfor sier vi ikke at "menn må få friheten til å være menn" og tenke at det å være friheten til å være mann betyr å være husfar? Anonymkode: 7163c...6be Fordi da fordufter den kvinnelige partneren. Hvorfor gjør kvinner det? Hvorfor dumper kvinner menn som har sterke feminine trekk? Anonymkode: 56cd6...895
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror kvinner kjempet for å bli menn? Er slags trans-samfunn, da, eller? Anonymkode: c2593...d12 Vel, dem kjemper ikke for feminismen i alle fall! Om dem ønsker å bli menn på veien er ikke godt å si, men dem kjemper om maskulinitet. Når jeg påpeker dette om at kvinner heller burde kjempe om feminitet, eller at jeg ønsker meg en feminin kvinne, så blir jeg spurt, av kvinner, om jeg ønsker meg en kjøkkenhjelp som rydder for meg og varter meg opp. Dette er jo helt absurd, og viser misforståelsen hos kvinner angående femininitet. Femininitet er ikke kjøkkenhjelp eller noen som varter noen opp. Femininitet handler om grad av følelser, empati, omsorg, emosjonell intelligens og er en egen måte å kommunisere på. Dette er noe feminismen burde bygd opp, istedenfor å bryte ned. Dette er en unik maktbalanse som kvinner burde ha styrket seg selv på. Istedenfor å selv gå rundt å kalle femininitet for kjøkkenhjelp. Det er jo helt fjernt! Anonymkode: 0563d...510 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå