Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før så likte jeg å strikke å drive med prosjekter for meg selv men etter at jeg kom i forhold så har jeg ikke orket. Føler at jeg da sikkert blir sittende mye mer alene inne på stuen mens han går å gamer på et annet rom med headsett på. Så jeg har sluttet å gjøre andre ting enn å være med han fordi jeg tenker at det blir sånn. Han sitter å gamer hver morgen og 3 timer 3 kvelder i uken. Han vil mye hekker game enn å se en egen film eller noe. 

Han er litt lite kreativ og planlegger sjeldent å finne på noe spesielt før rett før vi skal gjøre d. Sånn som kino, fjelltur, dra på e hytte eller ut å spise. Og ferier. Han klarer ikke planlegge og se frem til ting i fremtiden. 

Før når kompisen var på besøk kunne han sitte å spille mens kompisen satt på siden å snakket om alt og ingenting. 

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette forholdet mer..hva hadde dere tenkt om dere var i samme situasjon? Noen som opplever det samme? 

Anonymkode: c09b5...f7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få akkurat samme svar som du har fått i alle de andre trådene dine om samme tema; dere er ikke kompatible. Enten må du akseptere han slik han ønsker å leve sitt liv og leve ditt eget liv for deg selv (egne hobbyer og interesser) eller gå fra ham. 

Ingen av dere er unt med at du er misfornøyd med hans prioriteringer, for begge vil ende opp bitre og lei av hverandre. Det har vel allerede begynt å skje virker det som.

Anonymkode: 09243...632

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kommer til å få akkurat samme svar som du har fått i alle de andre trådene dine om samme tema; dere er ikke kompatible. Enten må du akseptere han slik han ønsker å leve sitt liv og leve ditt eget liv for deg selv (egne hobbyer og interesser) eller gå fra ham. 

Ingen av dere er unt med at du er misfornøyd med hans prioriteringer, for begge vil ende opp bitre og lei av hverandre. Det har vel allerede begynt å skje virker det som.

Ja men det er kun denne hobbyen som gjør at han ikke kan snakke med meg. Hvis jeg bare skal la han drive med sitt og jeg med mitt så blir det vel til at vi sitter hver for oss hele tiden da. Det er vel ikke noe forhold?

Skrevet

Sett deg inn på rommet ved siden av ham og strikk da vel. :)  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja men det er kun denne hobbyen som gjør at han ikke kan snakke med meg. Hvis jeg bare skal la han drive med sitt og jeg med mitt så blir det vel til at vi sitter hver for oss hele tiden da. Det er vel ikke noe forhold?

"Skal la han få". Er han ikke myndig? Hold på med din hobby, og la være å mase mer om hans hobby. Hobbyer gjør mennesker lykkeligere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo snakke sammen. Jeg er dame og gamer selv, mindre etter vi fikk barn men i perioder. Kommer det et nytt spill lar mannen min meg sitte med det mye til jeg har rundet det. Han får gjøre sine hobbyer også. Forhold er hverdag også, ikke bare holde hender i sofaen. Men dere må kommunisere slik at det ikke tar helt overhånd..

Anonymkode: c39c2...519

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (14 minutter siden):

Sett deg inn på rommet ved siden av ham og strikk da vel. :)  

Han vil ikke snakke med meg uansett. Han sitter å snakker med kompisene på nettet. Mens jeg sitter inne på stuen alene. Og jeg blir ikke mindre alene med å sitte i samme rom. Det er han som ikke ser problemet med at hvis han skal få drive på som han vil med gaming en så må jeg kunne snakke med han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere må jo snakke sammen. Jeg er dame og gamer selv, mindre etter vi fikk barn men i perioder. Kommer det et nytt spill lar mannen min meg sitte med det mye til jeg har rundet det. Han får gjøre sine hobbyer også. Forhold er hverdag også, ikke bare holde hender i sofaen. Men dere må kommunisere slik at det ikke tar helt overhånd..

Anonymkode: c39c2...519

Klarer du å være tilgjengelig for å prate litt innimellom da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever nesten det samme - min mann gamer på stua uten headset. Men det plager meg ikke i det hele tatt. For jeg ser ikke TV og driver med egne ting rundt hodet på han. 

Vi har ikke så fryktelig mye viktig å prate om, men jeg skravler selv om han spiller, og han sier ja og ha hist og her. Jeg tviler på at han hører etter😅

Har jeg lyst til å finne på noe blir han stort sett med, men ikke alltid. 

Anonymkode: dcf35...62d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg opplever nesten det samme - min mann gamer på stua uten headset. Men det plager meg ikke i det hele tatt. For jeg ser ikke TV og driver med egne ting rundt hodet på han. 

Vi har ikke så fryktelig mye viktig å prate om, men jeg skravler selv om han spiller, og han sier ja og ha hist og her. Jeg tviler på at han hører etter😅

Har jeg lyst til å finne på noe blir han stort sett med, men ikke alltid. 

Det er sånn jeg har det med min mor når hun sitter å spiller på telefonen. Men om jeg virkelig vil si henne noe så sier jeg at nå må du høre Også legger hun fra seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er sånn jeg har det med min mor når hun sitter å spiller på telefonen. Men om jeg virkelig vil si henne noe så sier jeg at nå må du høre Også legger hun fra seg. 

Ja, samme her. Verre er det ikke. 

Jeg sier bare at nå må han planlegge en "save" for jeg må si noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, samme her. Verre er det ikke. 

Jeg sier bare at nå må han planlegge en "save" for jeg må si noe. 

Sitter dere i samme rom da? Jeg lurer på hvorfor jeg føler på dette. Kan det være bare angsten min? 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Først sier du tre timer tre ganger i uken. Men nå er det plutselig "hele tiden". Det samme gjorde du i de forrige trådene også.

Kan ikke du gjøre din hobby, f.eks strikke, tre timer tre ganger i uken da? Også har dere kjærestetid ellers?

Anonymkode: 749ee...02f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Først sier du tre timer tre ganger i uken. Men nå er det plutselig "hele tiden". Det samme gjorde du i de forrige trådene også.

Kan ikke du gjøre din hobby, f.eks strikke, tre timer tre ganger i uken da? Også har dere kjærestetid ellers?

Det er fordi han kunne ønsket å sitte mer til tider. Men beklager ordla meg litt feil. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er fordi han kunne ønsket å sitte mer til tider. Men beklager ordla meg litt feil. 

Jeg er i et forhold som nå ha vart over 15 år, og vi begge har hver våre interessert, inkludert gaming. Ingen av oss teller timer eller har oppsatte "nå får du lov til å holde på med din hobby"-tid. Det hadde jeg følt meg kvelt av.

Men hvis det har gått litt for lang tid hvor en av oss føler at vi har hatt lite tid til hverandre så sier vi fra og avtaler en datingkveld. Da er det bort med PC, mobil og hobbyer - vi lager god mat, ser en film, spiller brettspill osv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sitter dere i samme rom da? Jeg lurer på hvorfor jeg føler på dette. Kan det være bare angsten min? 

Ja, det gjør vi. Og vi har liten stue også. 

Ikke godt å si hvorfor det plager deg. Men når jeg var tenåring spilte jeg selv. Det samme gjorde lillesøstra mi. Jeg kunne sitte i timesvis og se på, mens jeg spiste smågodt. For meg er gaming noe koselig. 

Så er det litt hva som spilles også da. Noen spill er artige å se på, med en god historie. Andre mer slitsomme, med da er mannen flink til å involvere meg litt slik at jeg blir interessert. 

Kanskje din mann bare har øyne for spillet og ikke tar hensyn til deg? At det bare er skyting og roping? Det er jo ikke trivelig da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en i 4 år og selvom det ble tatt opp gang på gang så hjalp det ikke. Du må selvfølgelig snakke med han og fortelle hva du trenger og hva du føler, men om du ikke blir hørt eller ser bedring så kan jeg love deg at det ikke kommer senere heller. Men her snakker vi døgnet rundt omtrent, ikke bare 3 timer i uken. 

Jeg spiller selv så jeg forstår veldig godt for det er veldig oppslukende, det som er problemet med online spill er at det aldri slutter, det er alltid noe nytt som skjer og mye som jeg ikke orker å gå inn på. Poenget var, om han allerede ikke klare å sette av tid til deg så kommer du nok til å se at det blir verre og verre, ikke bedre. 

Men jeg synes ikke 3 timer i uken er mye i det hele tatt, da kan jo du finne på andre ting, lat som at han er på fotballtrening eller noe.  Men om du ikke tålererer tre timer i uken er det bedre at du avslutter forholdet istedenfor å gå å mase om det og tenke på det. 

Jeg spiller ikke online men andre spill, kanskje 1 eller 2 ganger i året når det kommer et nytt spill så sitter jeg hver dag etter jobb i noen uker å spiller til jeg har rundet spillet, det forventer jeg at en fremtidig partner vil tålerere for selv om jeg er i et forhold så har jeg fortsatt mine egne interesser og jeg nekter å la noen diktere fritiden min. 

Anonymkode: 4ebe7...c43

AnonymBruker
Skrevet

Han vil helst game.

Når han gamer vil han hverken snakke med deg eller kompiser som er på besøk.

Han vil heller game enn å være med deg.

Hvis du ikke tvinger han til å gjøre noe annet, så gamer han.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere er sammen? Jeg skjønner ikke hvorfor han er sammen med deg? Er det for å spare husleie? Jeg ser for meg at slike helst ville bodd hjemme med mor som ryddet og kom ned med tallerken med mat 3-4 ganger i døgnet?? Og mest av alt; Hvorfor er du sammen med han? Han er avhengig av gaming? Han kommer ikke til å slutte! HAN KOMMER IKKE TIL Å SLUTTE! Problemet er ikke deg. Han er avhengig. Og så lenge han ikke synes det er et problem, så fortsetter det slik. Jeg hadde flyttet ut. Når sosial omgang, mat og rene klær slutter å komme rekende, så kanskje han reagerer. Kanskje ikke. Men DU får forhåpentligvis et bedre liv hvor du slipper å forholde deg til en gamer for å "FÅ LOV TIL" å leve ditt liv

Anonymkode: c35a4...d2d

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke bare driver med prosjekter de kveldene du vet han er opptatt, enn å sitte å irritere deg at han ikke er mer tilgjengelig. 3 kvelder i uka er ikke mye? Dersom dere generelt ikke har noen felles interesser så skjønner jeg problemet, men da er dere ikke noen match. Her er det jeg som gamer i forholdet, selv om han kan game en gang i ny og ne. Han driver med andre ting og sitter ikke å furter for jeg spiller. Det må være lov å ha en hobby i et forhold. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Blyana said:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke bare driver med prosjekter de kveldene du vet han er opptatt, enn å sitte å irritere deg at han ikke er mer tilgjengelig. 3 kvelder i uka er ikke mye? Dersom dere generelt ikke har noen felles interesser så skjønner jeg problemet, men da er dere ikke noen match. Her er det jeg som gamer i forholdet, selv om han kan game en gang i ny og ne. Han driver med andre ting og sitter ikke å furter for jeg spiller. Det må være lov å ha en hobby i et forhold. 

Dette!

TS har fått samme tipsene gang på gang på gang (seriøst, sikkert fire-fem tråder med flere sider av akkurat de samme greiene, men hun ønsker ikke ta til seg noen av rådene. Hun ønsker å fortsette å være misfornøyd)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...