AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Hei! Vi skal ha påskeeggjakt, men mor har ingen ideer. Tanken er å gjemme eggene tre forskjellige steder (en for hvert barn) og sende de ut med forskjellige hint før de tilslutt skal kunne finne eggene inne. Men jeg har ingen ideer til hva jeg skal skrive. Tanken er å gjemme et egg i oppvaskmaskinen, et i tørketrommelen og et i kattehuset inne, men plassere forskjellige hint ute så disse gamerne kommer seg ut. Gjerne et par hint så de får lett litt og tenkt litt Anonymkode: 32891...aaa
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Da mine var små tegnet jeg stedene de skulle lete etter neste spor, og så måtte de gå rundt med lappene og finne sporene. Etterhvert som de ble eldre har jeg utvidet til rebuser, gåter som må løses, å skrive speilvendt, i koder eller baklengs, de må oversette fra et annet språk osv. Anonymkode: fcdac...00d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Barna er 12, 13 og 15:) Anonymkode: 32891...aaa
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Utrolig mange som ikke gidder å søke selv på Internett før man spør på et forum, fordi det er så mye enklere. Ved et enkelt søk på "gåte barn" kom det opp mange forslag, f.eks. nr. 10 her https://www.mollers.no/30-morsomme-gater-for-barn/ Forsøk Google, du også. Anonymkode: b0bc6...53a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Utrolig mange som ikke gidder å søke selv på Internett før man spør på et forum, fordi det er så mye enklere. Ved et enkelt søk på "gåte barn" kom det opp mange forslag, f.eks. nr. 10 her https://www.mollers.no/30-morsomme-gater-for-barn/ Forsøk Google, du også. Anonymkode: b0bc6...53a Jeg har googlet og også lest denne linken. Barna mine er ikke 3 år, og syns ikke sånt er så gøy. Er mer ute etter rebuser og tips til ting folk faktisk har gjort enn fiffige sider på nettet. Jeg er ikke kreativ på noen måte Anonymkode: 32891...aaa
~umulia~ Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg pleier å lage et kryssord med løsningsord som et hint, tegne en rebus, gi et hint, feks er en spiker hint om at de skal lete i boden. Jeg gjemmer alle påskeeggene på et sted og så må de samarbeide. Barna er 5, 10 og 14.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Jeg har pleid å legge ett «startegg» lett synlig, og inni egget ligger en enkel rebus/gåte som angir hvor han må lete for å finne neste ledetråd. Der ligger et nytt egg med ny gåte. ( eks ; « eggejakt kan være strev, let mellom post og brev», « er det vanskelig, kjekken? Let i et hull i hjørnet av hekken!» ) Har bare hatt 5-6 gåter som er tilpasset den yngste (7 år i år) og gjemt disse ute rundt huset. På siste post ligger et kjempe-egg, og inni ligger et mindre egg til hver av søsknene (3 stk) med deres favorittgodis + litt fellesgodt til hele familien. Anonymkode: e49f5...4c1 1
Swoosh Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Til mine på 8 og 12 år laget jeg hint/gåter om hvor neste ledetråd/gåte var. Så måtte de løse /forstå denne for å finne neste. Jeg hadde lagt de både inne og ute i nærområde. Siste endte med de måtte grave å finne ett ark med spørsmål som tilslutt dannet løsningsordet på hvor eggene lå. De brukte rundt en time og jobbet sammen for å løse dette. De syns det var veldig gøy og jeg syns det var veldig gøy å se hvor morro de hadde det sammen og samarbeidet for å finne eggene 🐣🐣 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå