AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Ungen på 11 mnd våkner HVER NATT. Holder det gående i 2-3 timer. Er ikke lei seg, men steller seg opp i sengen og babler og er fornøyd. Jeg legger han ned igjen direkte, snakker ikke eller duller eller noe. Men i løpet av et millisekund er han på vei opp igjen. Og sånn går de neste 2-3 timer. Jeg orker ikke mer, klikker snart. Hva gjør vi?? Oppvåkningen starter rundt 2-3 på natten. Anonymkode: 6b198...b3d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Kutte ned på dagsovingen? Vi måtte gå fra 2 til 1 soving på dagen, da ungen var 10,5 mnd. Holdt på sånn som din. Les også om "split nights". Anonymkode: 56d6b...6a9
Melena Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Flytt barnet over på eget rom. Det fungerte her (med babycall). Tror nemlig disse små rakkerne «lukter» at det er oppmerksomhet og kos i rommet... Og når du hører skravling på natt,, ikke gå inn! Gå kun inn ved gråt eller når du føler du «må»! 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kutte ned på dagsovingen? Vi måtte gå fra 2 til 1 soving på dagen, da ungen var 10,5 mnd. Holdt på sånn som din. Les også om "split nights". Anonymkode: 56d6b...6a9 Vi prøver på det, men til nå så har det ikke spilt noen rolle for nattesøvnen. Det er også vanskelig med bare 1 soving på dagen, for til tross for nattestyret er han likevel oppe kl 06. Anonymkode: 6b198...b3d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Melena skrev (6 minutter siden): Flytt barnet over på eget rom. Det fungerte her (med babycall). Tror nemlig disse små rakkerne «lukter» at det er oppmerksomhet og kos i rommet... Og når du hører skravling på natt,, ikke gå inn! Gå kun inn ved gråt eller når du føler du «må»! Sover i utgangspunktet på eget rom. Vi må gå inn, for han får ikke lagt seg ned igjen på egenhånd. Da ender det med fall mot sprinklene i senga. Anonymkode: 6b198...b3d
Melena Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Hmmm... Prøvd sovepose i stedet for dyne? Da sliter de ofte mer med å reise seg, samtidig som de ikke våkner «utafor dyna»? Og nok drikke? Min var ofte tørst når han våknet mye.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Melena skrev (4 minutter siden): Hmmm... Prøvd sovepose i stedet for dyne? Da sliter de ofte mer med å reise seg, samtidig som de ikke våkner «utafor dyna»? Og nok drikke? Min var ofte tørst når han våknet mye. Jepp, bruker sovepose. Får masse drikke før natta, pleier ikke å være så interessert når han tilbys på natt. Anonymkode: 6b198...b3d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Har han nettopp lært å reise seg? Det er en fase som går over, men tar gjerne noen uker. Prøv å ikke legge han ned med en gang han reiser seg, etterhvert lærer han hvordan han skal legge seg ned igjen og nyhetsverdien går over. Du må nesten bare fortsette som du gjør og gi han minst mulig stimuli, men gi han litt tid på å prøve å legge seg ned selv og øv masse på dagtid sånn at selvtilliten bygges opp. Anonymkode: c8491...4f2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Kan ikke du og far ta annenhver natt? Anonymkode: 79157...8fd
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ungen på 11 mnd våkner HVER NATT. Holder det gående i 2-3 timer. Er ikke lei seg, men steller seg opp i sengen og babler og er fornøyd. Jeg legger han ned igjen direkte, snakker ikke eller duller eller noe. Men i løpet av et millisekund er han på vei opp igjen. Og sånn går de neste 2-3 timer. Jeg orker ikke mer, klikker snart. Hva gjør vi?? Oppvåkningen starter rundt 2-3 på natten. Anonymkode: 6b198...b3d Å guuud, sånn hadde vi det i perioden også! vi begynte å samsove og jeg startet å nattamme igjen Anonymkode: 07eba...fd2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Uff ja det er fælt, vi hadde ein sånn periode. Det hjalp at eg la meg i senga til barnet og sneik meg vekk etterpå. Ein slags samsoving men ikkje så lenge om gangen. Anonymkode: 5cfd1...543
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå