AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Synes dette med trygg søvn og forebygging av krybbedød er så stress. Forferdelig redd for og opptatt av krybbedød, tenker på det hele tiden. Tør ikke samsove i dobbeltsenga vår fordi madrassen er litt myk. Dritredd for å legge meg på henne eller at dyna skal havne over henne. Hun gulper også en del, så må i så fall ha gulpeklut under hodet. Er det innafor, de skal jo ikke ha pute? Har sprinkelseng med ny fast madrass, men virker ikke som babyen sover så godt i den for det tar tid å få henne til å sovne og hun sover ikke så lenge av gangen. Hun sover bedre i babynest, men det er vel ikke innafor på nattestid/uten tilsyn? Og selvfølgelig sover hun kjempegodt oppå noen, men det er jo ikke ok om den voksne sover. Eller gjelder det kun mageleie? Er det ok hvis babyen ligger på ryggen? Føler litt at det er trygg søvn vs. utvilt og oppegående mor. Trygg søvn er viktigst, men blir en så dårlig mamma av lite søvn Så vil bare få bekreftet at jeg tenker og gjør riktig. Anonymkode: 32be7...384
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Det må man jo kjenne på selv For meg og min mann var det helt uaktuelt å samsove med baby, det tørr vi ikke og hadde ikke klart å slappe av eller sove. Hvis baby sov på oss eller i babynest var vi alltid våkne og fulgte med. Jeg er så livredd for krybbedød så det var viktig for meg å følge alle råd. Det er jo utrolig slitsomt i perioder hvor baby ikke ville sovne i senga eller våknet hver gang vi la henne ned, men vi var jo ihvertfall to så vi byttet på å sove i mange uker. Mange våkenetter blir det! Vi var nøye med fra dag en på å legge baby i egen seng (som sto helt inntil vår seng) om natta for å sove, men vi var også "heldig" med at baby ikke kun ville sove på oss, det gjorde hun bare i forbindelse med amming, byssing eller bæring. Hvis du er alene skjønner jeg at det er vanskelig, håper dere finner ut av det etterhvert Anonymkode: 22346...479 1
Cer3s Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Det er bedre å samsove med baby ved siden av deg enn oppå feks. Babyer klarer ikke å regulerer temperaturen sin like godt og vil da bli veldig varm av deg og risikerer å overopphetes. Anbefaler ikke gulpe klut under hodet da dette kan utgjøre risiko for kvelning. Da anbefaler jeg heller å anskaffe madrassbeskytter. Dersom man følger rådene til lub om trygg samsoving skal det være ganske trygt, men klarer man ikke å følge dette så må det nesten bare bli soving i sprinkelseng og litt våkennetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå