AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hva slags blomster/planter vokser seg fort høye og er fine? Gjelder både til et bed langs et gjerde og i potte/plantekasse. Vi bor i rekkehus og det er gjerde mellom hagene både foran og bak huset. På ene siden tenker jeg lage et bed og plante noe for å skjerme fra naboen og ramme inn hagen litt og på den andre siden passer det best å ha noe i plantekasse/krukke på en terrasse for å skjerme av. Noen som har noen tips? Bor på litt nord for Oslo og har ikke veldig grønne fingre 😇 Anonymkode: 66199...28a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Dytte litt 😊 Tenkte kanskje klatreroser, men aner ikke hvor lett det er å få til? Anonymkode: 66199...28a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Nå vokser de ikke raskt eller blir veldig høye, men tuja busker er veldig rimelige. Vi har en slik på terassen i en stor potte for å få mer grønt. Hvor høye planter er du ute etter? De fleste busker bruker lang tid på å vokse til god høyde, ev. må en kjøpe noen som allerede er høye. Anonymkode: b22ef...a94
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå vokser de ikke raskt eller blir veldig høye, men tuja busker er veldig rimelige. Vi har en slik på terassen i en stor potte for å få mer grønt. Hvor høye planter er du ute etter? De fleste busker bruker lang tid på å vokse til god høyde, ev. må en kjøpe noen som allerede er høye. Anonymkode: b22ef...a94 Skulle nevne at de ikke vokser kjapt til å bli høye, en kan få de ganske høye over lang tid. Ev. kjøpe noen som allerede er høye. Tuja er veldig enkle å holde Anonymkode: b22ef...a94
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Klatreroser vokser fort om de står inntil solrik vegg. Klematis, her er det utallige typer, kaprifol, vilvin og humle er hurtigvoksende. Anonymkode: 36968...e01
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Jeg kjøpte en del syrin for noen år siden og ble overrasket over hvor fort de egentlig vokser. Dersom de stelles riktig og klippes årlig blir de også ganske tette i bunn. Jeg valgte sorter som blir 2-3 meter høye, klipper de nå hvert år og har masse blomster. Anonymkode: 4a924...34f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 Bambus, vintergrønne, vokser fort, moderne, og elsker lyden de lager når de rasler i vinden☺️ Anonymkode: 7cee6...9d2 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Nå vokser de ikke raskt eller blir veldig høye, men tuja busker er veldig rimelige. Vi har en slik på terassen i en stor potte for å få mer grønt. Hvor høye planter er du ute etter? De fleste busker bruker lang tid på å vokse til god høyde, ev. må en kjøpe noen som allerede er høye. Anonymkode: b22ef...a94 Takk for tips, men bi har allerede store Tujahekker både på forsiden og baksiden så er litt lei Tuja 😂 Jeg tenker på litt mindre planter nå, som ikke tar så mye plass men allikevel skjermer en del Altså ikke busker/hekker, men blomster og vekster til krukker og bed Vi har noen "hull" der vi føler det er veldig åpent for innsyn 2 hours ago, AnonymBruker said: Agnbøk Anonymkode: 591e1...113 10 hours ago, AnonymBruker said: Klatreroser vokser fort om de står inntil solrik vegg. Klematis, her er det utallige typer, kaprifol, vilvin og humle er hurtigvoksende. Anonymkode: 36968...e01 10 hours ago, AnonymBruker said: Georginer Anonymkode: d7cd6...fb2 Tusen takk for tips! 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøpte en del syrin for noen år siden og ble overrasket over hvor fort de egentlig vokser. Dersom de stelles riktig og klippes årlig blir de også ganske tette i bunn. Jeg valgte sorter som blir 2-3 meter høye, klipper de nå hvert år og har masse blomster. Anonymkode: 4a924...34f Elsker syrin, tror jeg må finne en plass for en syrinbusk 8 hours ago, AnonymBruker said: Bambus, vintergrønne, vokser fort, moderne, og elsker lyden de lager når de rasler i vinden☺️ Anonymkode: 7cee6...9d2 Høres fint ut, men overlever de klimaet på Østlandet/innlandet? Anonymkode: 66199...28a
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 0.05): Hva slags blomster/planter vokser seg fort høye og er fine? Gjelder både til et bed langs et gjerde og i potte/plantekasse. Vi bor i rekkehus og det er gjerde mellom hagene både foran og bak huset. På ene siden tenker jeg lage et bed og plante noe for å skjerme fra naboen og ramme inn hagen litt og på den andre siden passer det best å ha noe i plantekasse/krukke på en terrasse for å skjerme av. Noen som har noen tips? Bor på litt nord for Oslo og har ikke veldig grønne fingre 😇 Anonymkode: 66199...28a Bambus. Vokser fort, og blir tett og fint. Litt dyrt i innkjøp men absolutt verdt det.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #12 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips, men bi har allerede store Tujahekker både på forsiden og baksiden så er litt lei Tuja 😂 Jeg tenker på litt mindre planter nå, som ikke tar så mye plass men allikevel skjermer en del Altså ikke busker/hekker, men blomster og vekster til krukker og bed Vi har noen "hull" der vi føler det er veldig åpent for innsyn Tusen takk for tips! Elsker syrin, tror jeg må finne en plass for en syrinbusk Høres fint ut, men overlever de klimaet på Østlandet/innlandet? Anonymkode: 66199...28a Ja, vi bor i Oslo og de trives fint her. De er litt dyrere, men vokser veldig fort, så man kan fint kjøpe noen litt mindre busker. Anonymkode: 7cee6...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 Vi har en hekk av Skogskjegg, men usikker på om den er blitt svartelistet? Anonymkode: 0af67...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå