AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Jeg har deaktivert alt sammen. Instagram, vsco, Snapchat og Facebook. Jeg trenger det ikke. Jeg vil sitte mindre på tlf, og det er greit å slette det. Men jeg lurer på noe: hva kan jeg gjøre uten om å savne det eller gjøre noe kult? Selvfølgelig er det vanskelig med tanken på corona, og hvor mye ting som er stengt. Men hva liker dere å gjøre uten om brettspill og kortspill. Gi meg noen råd❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 3c3e9...d86 1
Gjest Råååsa Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 På 90-tallet tegnet og malte jeg, strikket, broderte, heklet, laget mix-tapes, pratet i telefonen, lekte med katta, så serie, sydde klær, gardiner, puter, duker, laget smykker, laget keramikk, fuglebrett, krakker, kjøkkenredskaper, makrame, malte porselen, mekket moped og bil, leste tegneserier, leste bøker, laget lister, skrev dagbok, lærte meg sangtekster, lærte danser, osv, osv, osv. Nå scroller jeg. Tragisk😫
Promethea Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Jeg liker å lese bøker, lage, mat og å strikke. Turgåing er også bra, nå begynner stolpekakten mange steder i landet. Det er fint å ha som mål når jeg går ut.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser Marx. Anonymkode: e0e96...0f1 Jeg har hatt om han gjennom hele VGS. Vil ikke lese mer om han. Anonymkode: 3c3e9...d86 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 Leser bøker. Maler. Anonymkode: 301fb...4d4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Leker med kattene, leser, bruker duolingo til å lære nytt språk. Har sosiale medier, men bruker det stadig mindre. Anonymkode: 30f71...dec 2
Gjest Dikteren Skrevet 2. april 2021 #8 Skrevet 2. april 2021 (endret) Podcast, serier, bøker, programmering, strikke, sy, puslespill, gaming, matlaging. Endret 2. april 2021 av Dikteren
Fuglen Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 Leser artikler om ting som interesserer meg, leser bøker, steller plantene mine, leker med katten, maler akvarell, baker noe godt, fotograferer, redigerer fotografier, handler på ebay, drar på estate sales, sykler, fikser ting i huset...
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har hatt om han gjennom hele VGS. Vil ikke lese mer om han. Anonymkode: 3c3e9...d86 Dessverre lærer vi bare OM ham. Det som faktisk er viktig og interessant er skriveriene hans - jeg vil nesten vedde alt jeg eier på at du aldri har lest en eneste side av hans briljante samfunnsøkonomiske skriverier. Det lærer man ikke i skolen. Som en lett åpner kan jeg anbefale foredragene til professor Richard Wolff på youtube. Søk f.eks på "marxism 101". Det høres kanskje trøtt og kjedelig ut, men er overraskende spennende og øyeåpnende, og Wolff er en underholdende underviser. Anonymkode: e0e96...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dessverre lærer vi bare OM ham. Det som faktisk er viktig og interessant er skriveriene hans - jeg vil nesten vedde alt jeg eier på at du aldri har lest en eneste side av hans briljante samfunnsøkonomiske skriverier. Det lærer man ikke i skolen. Som en lett åpner kan jeg anbefale foredragene til professor Richard Wolff på youtube. Søk f.eks på "marxism 101". Det høres kanskje trøtt og kjedelig ut, men er overraskende spennende og øyeåpnende, og Wolff er en underholdende underviser. Anonymkode: e0e96...0f1 Hvis selv Wolffs underholdende foredrag virker for tunge (jeg synes det var kjempeinteressant og relativt lett stoff, men alle er ikke som meg), så har han en ukentlig podcast som heter Economic Update som tar for seg hendelser i verden og legger til litt lett fordøyelig analyse. Anonymkode: e0e96...0f1
Den Sagnomsuste Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dessverre lærer vi bare OM ham. Det som faktisk er viktig og interessant er skriveriene hans - jeg vil nesten vedde alt jeg eier på at du aldri har lest en eneste side av hans briljante samfunnsøkonomiske skriverier. Det lærer man ikke i skolen. Som en lett åpner kan jeg anbefale foredragene til professor Richard Wolff på youtube. Søk f.eks på "marxism 101". Det høres kanskje trøtt og kjedelig ut, men er overraskende spennende og øyeåpnende, og Wolff er en underholdende underviser. Anonymkode: e0e96...0f1 Kan anbefales! Personlig er jeg langt fra marxist, men innsikt skader sjeldent. Når det kommer til økonomisk teori tenderer jeg til å helle i retning av klassisk liberalisme heller enn ny-liberalisme. Vi trenger en balansegang mellom sterk-stat og frihandel. Markedet kan ikke opptre moralsk og trenger kjøreregler. På mange måter fremstår blandingsøkonomi ala Bejingkonsensus optimalt. Statlig overstyring av markedsøkonomi. Frihandel kontrollert av staten.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 Der ser du hvor trist liv de fleste lever i dag, sitter på skjermen å gjøre noe meningsløst. Anonymkode: e251c...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 9 hours ago, Råååsa said: På 90-tallet tegnet og malte jeg, strikket, broderte, heklet, laget mix-tapes, pratet i telefonen, lekte med katta, så serie, sydde klær, gardiner, puter, duker, laget smykker, laget keramikk, fuglebrett, krakker, kjøkkenredskaper, makrame, malte porselen, mekket moped og bil, leste tegneserier, leste bøker, laget lister, skrev dagbok, lærte meg sangtekster, lærte danser, osv, osv, osv. Nå scroller jeg. Tragisk😫 Dette er skikkelig trist. Sosiale medier er en forbannelse. Hilsen en annen scroller. Anonymkode: e2991...339 2
Gjest Råååsa Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er skikkelig trist. Sosiale medier er en forbannelse. Hilsen en annen scroller. Anonymkode: e2991...339 Denne tråden fikk meg til å tenke meg om. Jeg skal gjøre som TS. For jeg ble skikkelig trist når jeg tenker på hvor kreativ jeg var, hvor mye jeg skapte og hvor mye jeg lærte. Så skal jeg legge mobilen fra meg. Takk TS!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 Før Facebook , spilte jeg piano ( på hobbybasis gjennom mange år ) 3-4 timer daglig ♥️🎶 Savner den tiden ! Da var jeg meg 🎶 Anonymkode: 2ff73...002
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 Bruker stort sett sosiale medier til det jeg må og som er viktig. Legg den vekk.. Du vil mest sannsynlig få et mer innholdsrikt liv. 😊Mye du kan gjøre. Det kommer selvsagt an på dine interesser. Mye handler om å være Kreativ og skape noe. F.eks strikke/sy, bake, male, lage mat, formingsarbeid/lage div med inspo fra pinterest. Pusse opp/male, interiør/dekorere bolig, plante/så blomster eller grønnsaker. Håper du fikk litt inspirasjon, og mulighet til å utfordre deg selv. 😇 Anonymkode: 14e3b...d0b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Før Facebook , spilte jeg piano ( på hobbybasis gjennom mange år ) 3-4 timer daglig ♥️🎶 Savner den tiden ! Da var jeg meg 🎶 Anonymkode: 2ff73...002 Anbefaler deg å bare kutte det ut rett og slett, og start med piano igjen, kjære deg. Å være kreativ vil jeg si er noe av det beste du kan gjøre for deg selv, får så mye igjen for det. Glede, utfordring og mestring 👍 Anonymkode: 14e3b...d0b
CorvusCorax Skrevet 2. april 2021 #19 Skrevet 2. april 2021 Dem gjør vel som de fleste uten å poste om det på sosiale medier. Det er sikkert godt å være i nuet, og ikke fokusere på at andre også skal få et bilde av opplevelsen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette er skikkelig trist. Sosiale medier er en forbannelse. Hilsen en annen scroller. Anonymkode: e2991...339 Det er trist. Men en har fortsatt et valg.. Anonymkode: 14e3b...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå