AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Mini på 6mnd "liker" ingenting utenom fukt/smoothie og grøt. Gulrot og potet fra nestle har gått greit, hjemmelaget mat er forferdelig. Har testet mat med litt klumper og mat som er helt most, men det er grimaser av alt og ender opp med å brekke seg og spytte ut. Prøver å gjenta samme smak men uten hell. Jeg brukte 1mnd på å få på plass gulrot og potet, men i dag så ble det brekninger av den også.. Jeg tenker kanskje BLW? kan være løsningen? Men jeg tør ikke gi noe tilfelle det settes i halsen? Elsker å gnage på litt frukt men jeg sitter der livredd for at en bit skal knekke av. De gangene det har kommet av en bitteliten bit så er det brekninger før den spyttes ut. Hva gjør dere andre mødre? Jeg forstår jo at jeg må fortsette å tilby mat for å bli vandt, men jeg mister nesten litt motet når man prøver og prøver hele tiden uten noen fremgang. Anonymkode: 3aa8d...f1b
Moi123 Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Vi har 'gjort' blw med begge unga. Meld deg inn i blw gruppa på facebook, masse inspirasjon der. Se om du finner et førstehjelpskurs for baby nær deg og søk opp youtube osv for å bli tryggere.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Vi kjørte ikke helt BLW, men tok mye inspirasjon derfra. Det å spise må læres, så litt host og hark blir det. Hva skjer hvis hn får spise selv? Klisse og ta i munnen? Min er egentlig veldig flink med konsistenser, men selv han brekker seg av mos med klumper hvis han blir matet med det. Da kommer det mer overraskende. Vi startet tidlig med brødbiter med rikelig med leverpostei, etterhvert fikk han ristet brød (enklere og håndtere). Fisk var og er populært. Det er fast nok til å håndtere, men enkelt å bearbeide i munnen. Tror han var rundt 6,5-7 mnd da spising løsnet skikkelig Anonymkode: 29c94...6c1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Visste ikke at det het BLW, men googlet nå og dette har vi stort sett gjort hele tiden. I overgang melk til fast føde fikk vi tips om å blande inn morsmelk i all mos/mat fordi det er en smak barnet gjenkjenner og derfor ofte er mer mottakelig for. Ellers har vi gitt det vi spiser med unntak av det små barn ikke skal ha selvfølgelig. Anonymkode: 6cc31...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå