Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hver eneste arbeidsdag slenger jeg meg i sofaen og blir der til kvelden kommer. Så legger jeg meg i sengen og vokner opp til en ny dag, så skjer det samme igjen. Er så vidt jeg har energi til å lage middag. Dra på besøk, aktiviteter osv må jeg ta på en fridag. Er det vanlig å ha så lite energi etter arbeid?

Anonymkode: aabab...85e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt vanlig.

Men, hvis man presser seg ut i aktivitet (tur f.eks) så er min erfaring at man får overskudd av å være i aktivitet. Det er bare den dørstokkmila...

Anonymkode: 3b809...582

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å være sliten etter jobb.

Anonymkode: 0b912...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, helt vanlig.

Men, hvis man presser seg ut i aktivitet (tur f.eks) så er min erfaring at man får overskudd av å være i aktivitet. Det er bare den dørstokkmila...

Anonymkode: 3b809...582

Så en tur om dagen etter jobb, kan sørge for mer overskudd? Hmm får teste det ut, er så lei av å være som en zombie etter jobb..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det på samme måte ts.  Men det virker som om de fleste andre får til masse ting etter jobb🤷‍♀️

Anonymkode: e0a61...5f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler det på samme måte ts.  Men det virker som om de fleste andre får til masse ting etter jobb🤷‍♀️

Føler det samme.

Priser meg lykkelig hver dag jeg kommer hjem fra jobb og ikke har hodepine, og har energi nok til å trene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja har ofte lurt på hva jeg gjør galt i forhold til mange anne jeg kjenner som gjør mye annet etter jobb 👀

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hva en jobber med, kanskje? Eller kan det være jernmangel?

Kan ikke si at jeg mangler energi etter jobb, selv om jeg har en hektisk arbeidsdag. 

Anonymkode: b292a...10d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister all energi viss jeg begynner å scrolle på tlf. Hvis jeg legger den bort og ikke har "lov" å se på den kommer energien tilbake, merkelig men sant. Ser ikke noe på tv.

Anonymkode: 455d8...37b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer vel an på hva en jobber med, kanskje? Eller kan det være jernmangel?

Kan ikke si at jeg mangler energi etter jobb, selv om jeg har en hektisk arbeidsdag. 

Anonymkode: b292a...10d

Jobber innen helse, vandrer og går hele vakten. Spiser en del kjøtt + tar vitaminer (multivitaminer +jerntab + magnesiumtab) hver dag, så er nok ikke jernmangel. 👀

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn i en tidligere jobb, da det var så utrolig hektisk igjennom arbeidsdagen og mange krevende pasienter. I en annen jobb hadde jeg det sånn fordi det var arbeidstider som ikke passet meg så bra. Nå har jeg en jobb som er hektisk, men som ikke sliter meg ut og jeg trives veldig godt. Det har gjort at jeg har så mye mer energi på fritiden. En følelse jeg helt hadde glemt! Så mitt tips er at om jobben sliter deg ut, kanskje det finnes en mulighet i å se seg om etter en annen jobb? 

Ellers er tipset om å gå en tur etter jobb også veldig bra. Synes økt aktivitet gir mer overskudd på lang sikt. 

Anonymkode: 20a32...abf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Etter hver eneste arbeidsdag slenger jeg meg i sofaen og blir der til kvelden kommer. Så legger jeg meg i sengen og vokner opp til en ny dag, så skjer det samme igjen. Er så vidt jeg har energi til å lage middag. Dra på besøk, aktiviteter osv må jeg ta på en fridag. Er det vanlig å ha så lite energi etter arbeid?

Det ble vanlig for meg etter at jeg fikk en sykdom, men ikke før, selv om jeg hadde en hektisk jobb og selv var småbarnsmor. Sjekk først jernlageret og D-vitaminlageret ditt hos legen. 

Anonymkode: 1ad7c...f94

Skrevet

Ja, klart jeg er sliten. Men har ikke tid til å legge meg på sofaen med alt som skal følges opp av hus og barn. Og det tror jeg i grunnen er bra! For meg så får jeg mer energi av å være i aktivitet og blir slapp av å ligge på sofaen hver dag. 

Skrevet

Legger jeg meg på sofaen blir jeg og liggende til leggetid, det er helt vanlig! Dersom jeg har planer og blir tvunget ut kommer energien likevel. Jeg veksler derfor litt mellom å slappe av på sofaen og å legge planer for å få utnyttet dagen. 

Tror også det avhenger av type jobb. Jeg studerer, så er ikke sliten i kroppen, men i hodet og «psyken». I sommerjobben min, som er veldig fysisk, er jeg død etter jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det B12-mangel. Etter å ha fått hjelp fra legen med det (sprøyter i første omgang, så tabletter) så er jeg ikke sliten og trøtt hele tiden lenger! Nytt liv! Er selvfølgelig sliten etter jobb nå også, men ikke helt utslitt og må sove i 10-12 timer for å «overleve». Be legen sjekke jern, B12, B6 og D vitaminer. Lykke til 😊

Anonymkode: 72079...096

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, spesielt når man må opp kl 6.

Alle som kan bør ha deltid, sett opp et regnestykke på hva du trenger pr mnd.

Anonymkode: 1cba3...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja hadde det akkurat slik før, men det stoppet nå med hjemmekontor. Slipper reisevei, får ekstra tid og jeg tror jeg blir utmattet av å være «på» for andre i 8t. Nå med hjemmekontor kan jeg slappe av mens jeg arbeider. Utrolig deilig. 

Anonymkode: 9ae00...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og blir skikkelig sliten. Jobber som lærer. Ofte har jeg bare 15 min pause ila dagen, så jeg har egentlig gitt opp å spise lunsj på jobb. Blir bare et eple eller noen kjeks og en kopp kaffe. Er alltid veldig sulten når jeg kommer hjem fra jobb, så lager og spiser middag med en gang. Setter meg i sofaen for å slappe av, og klarer ikke mer resten av dagen. Mett og sliten. 

Da det var hjemmeskole var jeg mer opplagt. Hadde flere pauser, og god tid til å spise et ordentlig lunsjmåltid.

Anonymkode: 49f28...8d4

Skrevet

For min del spørs det veldig på jobben, og veldig på hva det er jeg skal finne på hjemme. Er det en møkkakjedelig jobb, og hjemmeaktiviteten er matlaging og husarbeid, kan jeg bli ganske gåen og smelte sammen med sofaen etterpå. Hvis det derimot er spennende på jobb, og jeg har invitert folk over for å spille Twilight Imperium, kan jeg holde det gående til kyrne kommer hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her😕 Alle vitaminer på plass. Værste er at jeg føler at hode er så «tåkete» etter jobb. Det er til og med så gale at jeg sier nei til å finne på ting i helgene fordi jeg er livredd for å ikke få slappet av nok. Jeg jobber på barneskole så det er ikke så fysisk tung jobb men den er psykisk tung. Men jeg har hatt det sånn i andre jobber også, jeg har også hatt perioder der kostholdet har vært svært bra og jeg har tvingt meg selv på trening etter jobb, alikevell har det vært helt pyton energi. Jeg tror dessverre noen bare er sånn. Jeg har vertfall ikke funnet noen løsning. 
Hater det. Føler hele livet mitt går ut på å slite seg ut på jobb og så slappe av for å klare å gå på jobb.

Anonymkode: 63969...c99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...