Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nettopp ut at jeg trolig er blitt gravid (har tatt to graviditetstester, begge har en svak og en sterk strek). Mensen er forsinket med et par dager, så trolig stemmer nok de testene. Jeg er helt i starten av 20-årene og har inget ønske om barn i nærmeste framtid, det var rett og slett et uhell og en angrepille som sviktet:( 

Jeg er helt sikker på at jeg vil avbryte svangerskapet, men jeg er nødt til å vente et par uker da nedre grense for abort er 6 uker, og jeg er i uke 2/3. 

Problemet er at jeg om 6(!) dager skal ta en brystreduksjon, dette er offentlig så jeg har ventet veldig lenge på denne operasjonen og brukt de siste ukene på å gjøre alt klart. I tillegg til brystreduksjon skal jeg ta chinlipo. 

Jeg er fult og helt klar over at man ikke opererer gravide pga narkose osv fordi det kan skade fosteret, men svangerskapet skal jo avbrytes uansett...

Jeg er derfor redd for at de ikke vil gjennomføre operasjonen pga graviditeten, selvom jeg informerer om at svangerskapet skal avbrytes så fort det lar seg gjøre. 

I tillegg har jeg brukt veldig lang tid på å finne et smutthull i tiden min slik at det ikke går på akkord med eksamen og jobb.

Har sendt de mail og informert, men det er jo påskeferie så får nok ikke svar med det første. 

Tenkte å høre her i tilfelle noen her har vært borti det samme! 

Skal også ta noen graviditetstester til for å være sikker! 

Anonymkode: 35801...40b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi dette var en kinkig situasjon. Jeg har ingen peiling dessverre, men jeg ser for meg at de ikke vil operere sånn tilfelle du skulle ombestemme deg og skaden evt har skjedd på deres kappe. Håper det ordner seg! 

Anonymkode: defec...6d1

AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle hadde jeg bare latt som jeg ikke viste om graviditeten. Er jo ikke vanlig å oppdager det så tidlig uansett. Latt være å si noe og utført opperasjonen. Men det avhenger selvfølgelig av at du er 100% sikker på at du ikke skal beholde.

Anonymkode: 7a918...e47

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ehh, jeg ville utsatt brystreduksjon. Det skjer ting med hormoner osv, som gjør at brått så ombestemmer du deg og angrer. Plutselig sitter du der om noen uker og føler du ikke kan beholde babyen fordi du kan ha påført den alvorlig skade ved å ikke si noe om graviditeten. 

Denne beskjeden er godt ment. Ikke gjør noe dumt. Du får aldri tatt det tilbake igjen. 

Anonymkode: 6c5e4...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om testen din viser 2/3 nå (clearblue) så betyr det at du er 4/5 uker på vei og rekker fint å ta abort før, altså nprndiner 6 uker på vei

Anonymkode: 88dfe...c6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en uheldig og vanskelig situasjon. Kanskje bare ikke nevn at du er gravid hvis du allerede har bestemt deg for å ta abort? Tror ikke det blir et problem siden man kan ta abort fram til uke 12 uansett.

Anonymkode: 079e2...da9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 23.43):

Om testen din viser 2/3 nå (clearblue) så betyr det at du er 4/5 uker på vei og rekker fint å ta abort før, altså nprndiner 6 uker på vei

Anonymkode: 88dfe...c6f

Nei, det er ikke gitt at hun rekker det på de 6 dagene det er igjen før operasjonen. Først må hun ringe sykehuset i morgen og bestille time til abort, deretter får hun time til det og det er ikke gitt at det skjer øyeblikkelig når hun er så kort på vei, mange må vente noen uker før det er ledig time. Så skal hun møte på timen, ta tabletter som stopper utviklingen før man må vente to dager før man setter inn piller i skjeden som støtet ut graviditeten, det tar gjerne en dag ca. Så det kan godt mer enn 6 dager! 

Anonymkode: 793b7...3a5

AnonymBruker
Skrevet

I frykt for å bli slaktet; jeg opererte inn silikon da jeg var ca like langt på vei som deg. Jeg sa ingenting, og tok abort like etter. 

Anonymkode: 93190...960

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 22.49):

I ditt tilfelle hadde jeg bare latt som jeg ikke viste om graviditeten. Er jo ikke vanlig å oppdager det så tidlig uansett. Latt være å si noe og utført opperasjonen. Men det avhenger selvfølgelig av at du er 100% sikker på at du ikke skal beholde.

Anonymkode: 7a918...e47

Men TS har jo allerede sendt e-post til klinikken og forklart situasjonen. Så tror ikke det er annet å gjøre enn å vente på at de svarer... høre om du får lov å gjennomføre operasjonen tross situasjonen.

Anonymkode: 56181...983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...