Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nettopp ut at jeg trolig er blitt gravid (har tatt to graviditetstester, begge har en svak og en sterk strek). Mensen er forsinket med et par dager, så trolig stemmer nok de testene. Jeg er helt i starten av 20-årene og har inget ønske om barn i nærmeste framtid, det var rett og slett et uhell og en angrepille som sviktet:( 

Jeg er helt sikker på at jeg vil avbryte svangerskapet, men jeg er nødt til å vente et par uker da nedre grense for abort er 6 uker, og jeg er i uke 2/3. 

Problemet er at jeg om 6(!) dager skal ta en brystreduksjon, dette er offentlig så jeg har ventet veldig lenge på denne operasjonen og brukt de siste ukene på å gjøre alt klart. I tillegg til brystreduksjon skal jeg ta chinlipo. 

Jeg er fult og helt klar over at man ikke opererer gravide pga narkose osv fordi det kan skade fosteret, men svangerskapet skal jo avbrytes uansett...

Jeg er derfor redd for at de ikke vil gjennomføre operasjonen pga graviditeten, selvom jeg informerer om at svangerskapet skal avbrytes så fort det lar seg gjøre. 

Har sendt de mail og informert, men det er jo påskeferie så får nok ikke svar med det første. 

Tenkte å høre her i tilfelle noen her har vært borti det samme! 

Skal også ta noen graviditetstester til for å være sikker! 

Anonymkode: c5500...928

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fant nettopp ut at jeg trolig er blitt gravid (har tatt to graviditetstester, begge har en svak og en sterk strek). Mensen er forsinket med et par dager, så trolig stemmer nok de testene. Jeg er helt i starten av 20-årene og har inget ønske om barn i nærmeste framtid, det var rett og slett et uhell og en angrepille som sviktet:( 

Jeg er helt sikker på at jeg vil avbryte svangerskapet, men jeg er nødt til å vente et par uker da nedre grense for abort er 6 uker, og jeg er i uke 2/3. 

Problemet er at jeg om 6(!) dager skal ta en brystreduksjon, dette er offentlig så jeg har ventet veldig lenge på denne operasjonen og brukt de siste ukene på å gjøre alt klart. I tillegg til brystreduksjon skal jeg ta chinlipo. 

Jeg er fult og helt klar over at man ikke opererer gravide pga narkose osv fordi det kan skade fosteret, men svangerskapet skal jo avbrytes uansett...

Jeg er derfor redd for at de ikke vil gjennomføre operasjonen pga graviditeten, selvom jeg informerer om at svangerskapet skal avbrytes så fort det lar seg gjøre. 

Har sendt de mail og informert, men det er jo påskeferie så får nok ikke svar med det første. 

Tenkte å høre her i tilfelle noen her har vært borti det samme! 

Skal også ta noen graviditetstester til for å være sikker! 

Nedre grense er da vel ikke uke 6? Jeg fikk i uke 5? 

Anonymkode: 78caa...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsningen finner sted på uke 2+0 i en graviditet, så tviler på at du er i uke 2/3 hvis du har fått positiv test. Tidligste man får positiv graviditetstest er rundt uke 3+2. Hvis du tar en digital test med ukeindikator får du riktig ukeantall ved å plusse på 2. (får du 1-2, så vil det si uke 3-4).

Anonymkode: aa4c2...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange av disse trådene skal du lage?

De kommer ikke til å operere deg så lenge du er gravid, selv om du har tenkt å ta abort. Hvis mensen er forsinket så betyr det at du allerede er i uke 4. Snakk med sykehuset.

Anonymkode: 7d2a8...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange av disse trådene skal du lage?

De kommer ikke til å operere deg så lenge du er gravid, selv om du har tenkt å ta abort. Hvis mensen er forsinket så betyr det at du allerede er i uke 4. Snakk med sykehuset.

Anonymkode: 7d2a8...718

jeg har aldri brukt kvinneguiden før, så jeg trodde ingenting av det var blitt lagt ut fordi jeg ikke fant det på profilen min hmm , beklager for det! men trengte sårt hjelp, takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet du ikke ønsker å høre dette, men å bruke prevensjon er det eneste som hjelper mot å bli uønsket gravid!

Prevensjon kan svikte ja, men det er ikke så ofte.

Angrepille er ikke prevensjon.

Håper du setter opp en spiral eller lignende etter aborten.

Anonymkode: 557be...79c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet du ikke ønsker å høre dette, men å bruke prevensjon er det eneste som hjelper mot å bli uønsket gravid!

Prevensjon kan svikte ja, men det er ikke så ofte.

Angrepille er ikke prevensjon.

Håper du setter opp en spiral eller lignende etter aborten.

Anonymkode: 557be...79c

Kan man bruke prevensjon? Aldri hørt om. 

Jeg har har hatt alt mulig fra spiral, til p-stav, til piller og til plaster, og har hatt så mye bivirkninger, så for øyeblikket er jeg inbetween prevensjon, fordi jeg venter på time hos gynekologspesialist.

Og med det håper jeg du får sove godt i natt, etter den lille leksjonen din. Superhyggelig kommentar:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...