AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Hvordan gjør jeg dette? Jeg må brått flytte til naboby før sommeren, jeg har godtatt bhg plass her. Må barnet gå noen mnd i en bhg før en annen? Anonymkode: a7764...bbb
indigob Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 det finner du ut på kommunene sine sider. Flytte så brått med et barn ? Okei.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Bare bytt barnehage. Du søker om å bytte. Like enkelt som å søke om plass, men problemet er selvfølgelig plass i en annen barnehage. Nå som du er etter søknadsfrist kan du risikere å måtte vente en stund før du får plass i den nye kommunen. Anonymkode: 40c06...a70
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 I vår kommune kan du ikke bare søke om å bytte, hvis det gjelder over kommunegrensen. Men om du er sikker på at du skal si opp plassen bør du gjøre det i god god, mange barnehager har oppsigelsestid på en til tre måneder. Husk også på at nå er hovedopptaket til barnehager mange steder nettopp /snart ferdig, og det kan ta tid å få en ny plass. Anonymkode: 562ef...e48
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 Si opp med en gang og søk ny plass i den nye kommunen. Det er ikke opptak på tvers av kommuner. Er det samme kommune må du søke overflytting. Det beste er å ringe å høre om de har på den nye plassen Anonymkode: f1b33...604
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 indigob skrev (1 time siden): det finner du ut på kommunene sine sider. Flytte så brått med et barn ? Okei.. Har en tråd på samliv nå angående en som vil komme og gå som han vil. Anonymkode: a7764...bbb 1
ARima Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Har faktisk vært igjennom dette for noen år siden. Vi trodde vi skulle bruke lenger tid på å finne et hus. Så takket ja til barnehageplass og så vipps fant vi huset mye tidligere, det også i en annen kommune. Jeg sendte en Mail til den barnehagen hun skulle begynne i og de sa det ikke var noe problem. Husker ikke helt om de g beskjed videre eller om jeg i tillegg måtte ordne med kommunen. Trengte ikke betale noe. Så fikk jeg ordnet med plass i ny kommune i stedet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå