Gå til innhold

Si opp bhgplass før start pga brå flytting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør jeg dette? Jeg må brått flytte til naboby før sommeren, jeg har godtatt bhg plass her. Må barnet gå noen mnd i en bhg før en annen? 

Anonymkode: a7764...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finner du ut på kommunene sine sider. Flytte så brått med et barn ? Okei..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare bytt barnehage. Du søker om å bytte. Like enkelt som å søke om plass, men problemet er selvfølgelig plass i en annen barnehage. Nå som du er etter søknadsfrist kan du risikere å måtte vente en stund før du får plass i den nye kommunen. 

Anonymkode: 40c06...a70

AnonymBruker
Skrevet

I vår kommune kan du ikke bare søke om å bytte, hvis det gjelder over kommunegrensen. Men om du er sikker på at du skal si opp plassen bør du gjøre det i god god, mange barnehager har oppsigelsestid på en til tre måneder. Husk også på at nå er hovedopptaket til barnehager mange steder nettopp /snart ferdig, og det kan ta tid å få en ny plass.

Anonymkode: 562ef...e48

AnonymBruker
Skrevet

Si opp med en gang og søk ny plass i den nye kommunen. Det er ikke opptak på tvers av kommuner. Er det samme kommune må du søke overflytting. Det beste er å ringe å høre om de har på den nye plassen 

Anonymkode: f1b33...604

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (1 time siden):

det finner du ut på kommunene sine sider. Flytte så brått med et barn ? Okei..

Har en tråd på samliv nå angående en som vil komme og gå som han vil. 

Anonymkode: a7764...bbb

• Liker 1
Skrevet

Har faktisk vært igjennom dette for noen år siden. Vi trodde vi skulle bruke lenger tid på å finne et hus. Så takket ja til barnehageplass og så vipps fant vi huset mye tidligere, det også i en annen kommune. Jeg sendte en Mail til den barnehagen hun skulle begynne i og de sa det ikke var noe problem. Husker ikke helt om de g beskjed videre eller om jeg i tillegg måtte ordne med kommunen. Trengte ikke betale noe. Så fikk jeg ordnet med plass i ny kommune i stedet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...