Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nettopp ut at jeg trolig er blitt gravid (har tatt to graviditetstester, begge har en svak og en sterk strek). Mensen er forsinket med et par dager, så trolig stemmer nok de testene. Jeg er helt i starten av 20-årene og har inget ønske om barn i nærmeste framtid, det var rett og slett et uhell og en angrepille som sviktet:( 

Jeg er helt sikker på at jeg vil avbryte svangerskapet, men jeg er nødt til å vente et par uker da nedre grense for abort er 6 uker, og jeg er i uke 2/3. 

Problemet er at jeg om 6(!) dager skal ta en brystreduksjon, dette er offentlig så jeg har ventet veldig lenge på denne operasjonen og brukt de siste ukene på å gjøre alt klart. I tillegg til brystreduksjon skal jeg ta chinlipo. 

Jeg er fult og helt klar over at man ikke opererer gravide pga narkose osv fordi det kan skade fosteret, men svangerskapet skal jo avbrytes uansett...

Jeg er derfor redd for at de ikke vil gjennomføre operasjonen pga graviditeten, selvom jeg informerer om at svangerskapet skal avbrytes så fort det lar seg gjøre. 

Har sendt de mail og informert, men det er jo påskeferie så får nok ikke svar med det første. 

Tenkte å høre her i tilfelle noen her har vært borti det samme! 

Skal også ta noen graviditetstester til, for å være sikker! 

Anonymkode: 77371...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din, jeg tok abort da jeg var 5 uker på vei. 

Anonymkode: 19ffb...ff0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med fastlegen din, jeg tok abort da jeg var 5 uker på vei. 

Anonymkode: 19ffb...ff0

Det skal jeg gjør så fort det åpner etter påskeferien, problemet er bare at jeg skal operere onsdag 7. april og påsken varer til 6! Men tusen takk for svar, skal sjekke ut mulighetene! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ta abort uansett så gjør det vel ikke noe om du er gravid under operasjonen og fosteret tar skade av det..

Anonymkode: 3aa08...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller da ingen rolle om fosteret blir skadet hvis du skal ta det bort uansett? Har forøvrig hatt en del gravide i narkose. Går helt fint det. 

Anonymkode: 02ab0...9f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du skal ta abort uansett så gjør det vel ikke noe om du er gravid under operasjonen og fosteret tar skade av det..

Anonymkode: 3aa08...2aa

nei, for meg gjør det ingenting! Jeg vil jo bare få operert og tatt abort så fort det lar jeg gjøre. Men er redd klinikken ikke vil utføre det! Men krysser alt jeg har av fingre og tær!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må ringe klinikken på tirsdag og forklare. Kanskje de føler det er uetisk å operere på deg, kanskje de er redde for hva som kan skje hvis du ombestemmer deg. Vil du da saksøke dem? 

Kanskje de har en egen kontrakt for disse situasjonene.

Ordner seg nok! :)

Og det er jo ikke sånn at fosteret tar skade av narkose uansett, men det KAN skje. Tror det handler mer om å være føre var enn at det er garantert skadelig. :)

Anonymkode: b0c34...ab1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du må ringe klinikken på tirsdag og forklare. Kanskje de føler det er uetisk å operere på deg, kanskje de er redde for hva som kan skje hvis du ombestemmer deg. Vil du da saksøke dem? 

Kanskje de har en egen kontrakt for disse situasjonene.

Ordner seg nok! :)

Og det er jo ikke sånn at fosteret tar skade av narkose uansett, men det KAN skje. Tror det handler mer om å være føre var enn at det er garantert skadelig. :)

Det står jo på ALLE pakningsvedlegg til ALLE medisiner at man må snakke med lege før man tar medisinene om man er gravid. Kjenner mange gravide som tar medisiner det står at man ikke skal ta som gravide, i samråd med lege.

Dette ordner seg! :)

Lykke til!!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det står jo på ALLE pakningsvedlegg til ALLE medisiner at man må snakke med lege før man tar medisinene om man er gravid. Kjenner mange gravide som tar medisiner det står at man ikke skal ta som gravide, i samråd med lege.

Dette ordner seg! :)

Lykke til!!!

Ahh dette ga meg litt ro i sjela! Tusen takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har positive tester og mensen er forsinket er du altså 4-5 uker gravid. 

Hvis du tar clearblue test og det står 2-3 uker tilsvarer det 4-5 uker. 

Jeg har vært i en situasjon der jeg oppdaget jeg var gravid og ville gjøre noe med det så fort som mulig. Jeg dro på legevakten og fikk henvisning til abort samme dag, den ble gjennomført et par dager senere. Du kan jo prøve det. 

Anonymkode: 9c233...551

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har positive tester og mensen er forsinket er du altså 4-5 uker gravid. 

Hvis du tar clearblue test og det står 2-3 uker tilsvarer det 4-5 uker. 

Jeg har vært i en situasjon der jeg oppdaget jeg var gravid og ville gjøre noe med det så fort som mulig. Jeg dro på legevakten og fikk henvisning til abort samme dag, den ble gjennomført et par dager senere. Du kan jo prøve det. 

Anonymkode: 9c233...551

Jeg har vurdert legevakten, men føler det kanskje ikke er så mye de kan gjøre når det er påske og alt er stengt! Men skal sjekke det ut, takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Risiko m narkose, opr og graviditet er at det er større sannsynlighet for at du får blodpropp postoperativt. Men reduksjonsplastikk er en kortvarig operasjon.

skal du opereres hos det offentlige kan du ringe sengeposten tilknyttet avd du skal operere. Forklar situasjonen til spl der, så kan de høre med operatøren. Antar dette er plastikk- og rekonstruktiv kirurgisk sengepost avhengig av hvor i landet du er selvf. 

Anonymkode: 7f310...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...