Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år, har 4 medisinske aborter bak meg. Og ja det er mye synes jeg selv, men jeg blir så fort gravid, selv på prevansjon. Første 2 var når jeg var 17, ganske kort tid etter hverandre. I uke 10 først, og uke 7 andre. Første var helt forferdelig, og selv med morfinlignende preparat så kastet jeg opp av smertene. Andre aborten gikk helt fint. De to nyligste abortene var helt grusomme, og jeg hylgråt av smerte (uke 7 begge to), disse tok jeg hjemme og ungikk "morfin", for jeg har angst for medisiner uten tilsyn av lege. Det var helt grusomme aborter begge to, og jeg har da et spørsmål til dere som både har opplevd medisinsk abort, og som har født. Hvordan var smertene ved fødsel iforhold til en grusomt vond abort? Nå mener jeg abortsmerter hvor man ikke vet hvor man skal gjøre av seg av smertene.

Jeg har skikkelig frykt for å få barn, og for å føde. Jeg har måttet ta abort disse gangen pga psyken min, jeg hadde ikke tålt det i disse periodene. Jeg trenger å ønske, og å være klar for barn før jeg begir meg ut på det. To av dem har jeg vurdert å beholde, men jeg var ikke frisk nok til det.

Men jeg ønsker gjerne noen gode og fine råd, og gjerne noen opplevelser!

-ts

Anonymkode: 477f6...9b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 22 år, har 4 medisinske aborter bak meg. Og ja det er mye synes jeg selv, men jeg blir så fort gravid, selv på prevansjon. Første 2 var når jeg var 17, ganske kort tid etter hverandre. I uke 10 først, og uke 7 andre. Første var helt forferdelig, og selv med morfinlignende preparat så kastet jeg opp av smertene. Andre aborten gikk helt fint. De to nyligste abortene var helt grusomme, og jeg hylgråt av smerte (uke 7 begge to), disse tok jeg hjemme og ungikk "morfin", for jeg har angst for medisiner uten tilsyn av lege. Det var helt grusomme aborter begge to, og jeg har da et spørsmål til dere som både har opplevd medisinsk abort, og som har født. Hvordan var smertene ved fødsel iforhold til en grusomt vond abort? Nå mener jeg abortsmerter hvor man ikke vet hvor man skal gjøre av seg av smertene.

Jeg har skikkelig frykt for å få barn, og for å føde. Jeg har måttet ta abort disse gangen pga psyken min, jeg hadde ikke tålt det i disse periodene. Jeg trenger å ønske, og å være klar for barn før jeg begir meg ut på det. To av dem har jeg vurdert å beholde, men jeg var ikke frisk nok til det.

Men jeg ønsker gjerne noen gode og fine råd, og gjerne noen opplevelser!

-ts

Det skal også sies at jeg har vært helt forferdelig dårlig hver gang jeg ble gravid, jeg måtte spy 24/7 hver uke i 3 av graviditetene. Derfor er jeg nok ekstra redd for svangerskap og fødsel! Jeg har veldig høy smerteterskel, men det var fortsatt helt grusomt.

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å føde er helt for jævlig, men det er så innmari kult! 

Jeg hadde født to gabger til om mannen ville vært med på det, selv så sinnsykt vondt jeg synes det var, nettopp fordi det er super kult og fascinerende å kjenne kroppen på den måten! 

Anonymkode: 8adbe...398

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å føde er helt for jævlig, men det er så innmari kult! 

Jeg hadde født to gabger til om mannen ville vært med på det, selv så sinnsykt vondt jeg synes det var, nettopp fordi det er super kult og fascinerende å kjenne kroppen på den måten! 

Ti, ikke to, men hadde takket ja til to også, om mannen hadde sagt ja til så få. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke sammenlignes for min del. 2 aborter bak meg og fødsel var 100 ganger vondere, men helt klart verdt det selvfølgelig. Du får jo barnet du ønsker deg til slutt :) 

Anonymkode: f927a...331

Skrevet

Jeg synes fødsel smertemessig var bedre enn å aborterte. Det kan være fordi jeg hadde epidural og et par andre smertestillende hjelpe midler under fødsel, det hadde jeg jo ikke under abortene. Fødsel var vond, men overkommelig. Spontanaborter som jeg har hatt derimot har jeg vridd meg i smerte og vært kvalm pga smertene. Ingen stillinger fungerte heller å være i. Smertestillende hjalp heller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en medisinsk abort ganske tidlig og den var som en sterk menstruasjon for meg så det kan ikke helt sammenlignes. To fødsler, var vondt, men ikke så gærent at jeg ikke kunne gjort det igjen. Det er intenst når det står på, men når det er over så er du ferdig og sitter igjen med den flotteste premien av dem alle 🥰

Anonymkode: 28954...431

Skrevet

Abort er ingenting rent smertemessig sammenlignet med en fødsel. 
har hatt en medisinsk senabort i uke 15 og fire ganske ulike fødseler rundt termin

image.png

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvordan den emojien kom med...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en abort i uke 10 med Cytotek. Vil si at det absolutt kan sammenliknes. Jeg hadde ekstreme smerter som opplevdes som rier under aborten. Ved fødsel var det smerter av akkuratt samme karakter, bare at de ble myye sterkere under fødselen etterhvert. Men da har mam epidural heldgivis. 

Anonymkode: 0dc28...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid at epiduralen fungerer da.....

Anonymkode: d1c7c...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel kan på ingen måte sammenlignes med medisinsk abort i første trimester. Virkelig ikke.

Har født en gang uten smertelindring og det var det vondeste jeg har opplevd, med unntak av dobbeltsidig brystbetennelse. 

Har tatt medisinsk abort i uke 8 og selv om jeg var kvalm som f og kasta opp det jeg fikk av smertestillende i god tid før det fikk tid til å virke, så var ikke smertene i livmora særlig vonde. Det brant litt nederst i magen og det var det. 

Anonymkode: 7135d...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...