Gå til innhold

Kan ungene sitte i bilen mens jeg løper inn på post i butikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To rolige jenter på 2 (snart 3) og 4 år. Et lite tettsted utenfor Oslo. Jeg må innom på butikken på lørdag og hente en pakke, og er alene med jentene hele åpningstiden. 

Er så usikker på om jeg skal la de sitte i bilen mens jeg løper inn, eller om de skal få være med. Pga korona har de knapt vært med inn på noen butikker det siste året. Men kan man egentlig la så små unger sitte alene i bilen utenfor en butikk i 5 minutter? Tar selvfølgelig turen utenfor rushen på påskeaften. 

Anonymkode: 84fc6...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det.

Anonymkode: bc134...a80

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort dette. 

Anonymkode: 57b08...01b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Går fint, lås bilen.

Forstår ikke hvorfor du spør om dette, om du skal stå i en lang kø blir det noe annet. Hos meg ser jeg disken utenfor der jeg parkerer, så går inn når det ikke andre der.

Anonymkode: 37a86...315

• Liker 24
Skrevet

Klarer du virkelig ikke å ta slike avgjørelser selv?

• Liker 6
Skrevet

Ja dette er greit, enkelte steder kan man parkere rett utenfor så en ser hva som skjer i bilen mens man er inne i butikken. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Klarer du virkelig ikke å ta slike avgjørelser selv?

Hvorfor svarer du sånn? Hadde du gjort det om en kollega på jobb også hadde luftet det samme?

Helt ærlig så aner jeg ikke hva som er normen her. Er det greit å la ungene sitte noen minutter i bilen, eller er det på linje med å kjøre uten sikkerhetsbelte, man gjør det bare ikke. 

Klarer du virkelig ikke svare på en ordentlig måte som i det minste gir din mening om saken og ikke om meg, foreslår jeg at du sparer deg for de tastetrykkene. 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor svarer du sånn? Hadde du gjort det om en kollega på jobb også hadde luftet det samme?

Helt ærlig så aner jeg ikke hva som er normen her. Er det greit å la ungene sitte noen minutter i bilen, eller er det på linje med å kjøre uten sikkerhetsbelte, man gjør det bare ikke. 

Klarer du virkelig ikke svare på en ordentlig måte som i det minste gir din mening om saken og ikke om meg, foreslår jeg at du sparer deg for de tastetrykkene. 

Blir så matt av alle som ikke klarer å gjøre noenting uten å måtte samråde seg med andre først. Hvorfor er det mer greit å la de sitte i bilen fordi 5 kg-brukere sa det er ok, kontra 2 som ikke ville ha gjort det?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Aldri om jeg hadde gjort det

Anonymkode: dc61a...efd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kjenner dine egne barn best.

Anonymkode: 24306...cda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (6 minutter siden):

Blir så matt av alle som ikke klarer å gjøre noenting uten å måtte samråde seg med andre først. Hvorfor er det mer greit å la de sitte i bilen fordi 5 kg-brukere sa det er ok, kontra 2 som ikke ville ha gjort det?

Det kan jo være ts får en indikasjon på hvordan foll vil reagere på å se barn inne i en bil på en parkeringsplass. Mange som knuser vinduer når de ser en hund i bilen, så ikke alltid man vil ta sjansen, selv om man selv vet det er snakk om 2 min ut og inn.

Ts, jeg vil tro det går greit, men husk at det er de som klikker når de ser noen inne i en bil, og vær klar for å komme tilbake til knuste vinduer 😬

Anonymkode: 19c01...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg deg ville jeg ringt butikken og spurt om de hadde mulighet til å ha pakken klar til et bestemt tidspunkt. Hvis du avtaler at du er der tidlig om morgen når det ikke er andre kunder så tar de seg antagelig tid til å hjelpe deg. 

Anonymkode: 16431...85e

• Liker 3
Skrevet

jeg lat ofte min 5 åring sitte i bilen, hvis det er et ærend på 5-10 minutter. det går helt fint, alle jeg kjenner gjør det.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det, men jeg bor på bygda og her er det ikke så mange hysteriske folk.

Har du mor/far/søster/bror/svoger/svigerinne/svigermor/svigerfar/venn/venninne som eventuelt kan sitte i bilen sammen med barna de få minuttene du er borte?

Anonymkode: 4f38f...7f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan jo være ts får en indikasjon på hvordan foll vil reagere på å se barn inne i en bil på en parkeringsplass. Mange som knuser vinduer når de ser en hund i bilen, så ikke alltid man vil ta sjansen, selv om man selv vet det er snakk om 2 min ut og inn.

Ts, jeg vil tro det går greit, men husk at det er de som klikker når de ser noen inne i en bil, og vær klar for å komme tilbake til knuste vinduer 😬

Låse bilen er vel ikke å anbefale

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det gjelder på sommeren i strkende sol, men..

Anonymkode: 5e2ed...bbd

• Liker 6
Skrevet

Ville ikke gjort det i et tettsted.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjelder på sommeren i strkende sol, men..

Anonymkode: 5e2ed...bbd

Sola steiker nå her jeg bor nå. Om det er regn kanskje ikke. Men ja, tenkte bare det kunne nevnes. 

Skrevet

Hadde ikke gjort det i en storby. Plutselig står det en gærning utenfor og slår på vindusrutene, og skremmer vannet av ungene. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke gjort det på påskeaften nei. Det kommer nok til å være mye folk ute for å handle, og da er det gjerne endel kø.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...