AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #41 Skrevet 2. april 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Poenget med boden hvis folk ikke kan oppbevare noe verdifullt der? Anonymkode: 68130...6e6 Oppbevare ting som er mindre verdifullt. Anonymkode: c7c21...5ec
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #42 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes du ikke det er en vesentlig forskjell på din egen, private eiendom, og på butikken? Hvis man er litt løsningsorientert så kan du løse dette problemet. Men du virker derimot veldig problemorientert. Dekk til innsyn, tett igjen åpninger. Bruk plater, så har du et vesentlig bedre fysisk stengsel. "Da stikker boden seg ut" - ja, da gjør den det. Den er fremdeles langt bedre sikret. Poenget med lås? Om ikke mer, så er det en symbolsk handling, det forteller at her skal ikke uvedkommende inn. Hva er poenget med kamera, når alle uansett bare kan gå inn? Anonymkode: c7c21...5ec Den er ikke bedre sikret med plater! De bryter lås jo. Så da spiller det ingen rolle om de kan se inn eller ikke. Bod er ikke din "privat eiendom", den er en del av felles arealer. Du virker så aggressiv. Gidder ikke å diskutere med deg. Anonymkode: 68130...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #43 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bli med i styret er en mer langsiktig løsning for å kunne påvirke/skape endring, men for å få til noe raskt bør du gjøre tiltak på egenhånd. Anonymkode: c7c21...5ec Jeg har som sagt ingenting verdifullt der. For meg er det mer snakk om ekkel følelse hvis noen bryter seg inn Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #44 Skrevet 2. april 2021 Du kan da bare tette igjen åpningen opp til taket!! Er det ikke lås på boden så får du ikke igjen på forsikringen. Anonymkode: 6e109...542
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #46 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan da bare tette igjen åpningen opp til taket!! Er det ikke lås på boden så får du ikke igjen på forsikringen. Anonymkode: 6e109...542 Selvfølgelig har vi lås!! Men jeg spurte hva var greia med slike "smarte" bod hvor folk bare kan klatre og stjele uten å ødelegge lås!? Hvilken idiot mener at slike boder er ok å lage?? Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #47 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke store, verdifulle ting, men for eksempel, klær, gamle vesker, bøker. Det er ikke så verdifullt, men det er jo fortsatt våre ting og ikke andres å ta. Jeg vet at andre naboer oppbevarer både dyre sykler og ski i boden, men de bryr seg tydeligvis ikke om innbrudd siden de ikke flytter sine ting et annet sted 😏 p.s. Ingen i styret har noe i bodene Anonymkode: 68130...6e6 Har dere ikke sykkelbod? Jeg har enda til gode å bo i et sameie eller borettslag hvor det ikke var en låsbar felles bod til sykler. Her jeg bor, har vi fått beskjed om at vi ikke bør oppbevare klær, bøker og slikt i bodene uansett, for det kan mygle pga dårlig ventilasjon. Så da må jeg enten hive det, gi det bort eller finne et annet sted til det. Har heldigvis et ekstra soverom hvor jeg har satt opp hyller og oppbevarer det der. Anonymkode: 84788...6de
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #48 Skrevet 2. april 2021 MiaHI skrev (18 minutter siden): Du fortsetter å avvise alle råd du får🤷♀️ Hvis du mener råd om å gjøre det slik at vår bod skiller seg ut, ja jeg mener det er en dårlig idé. Det er en slags reklame: Her er det noe å ta. Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #49 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig har vi lås!! Men jeg spurte hva var greia med slike "smarte" bod hvor folk bare kan klatre og stjele uten å ødelegge lås!? Hvilken idiot mener at slike boder er ok å lage?? Anonymkode: 68130...6e6 Men om dette er så jævla viktig for deg så har du to valg; slutt å oppbevare ting i boden eller lei en bod på et lager. For det er jo så jævla vanskelig å gjøre noen enkle tiltak selv. Anonymkode: 6e109...542 1
MiaHI Skrevet 2. april 2021 #50 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du mener råd om å gjøre det slik at vår bod skiller seg ut, ja jeg mener det er en dårlig idé. Det er en slags reklame: Her er det noe å ta. Anonymkode: 68130...6e6 Du har også fått råd om å involvere deg i styret, unngå å oppbevare veldig verdifulle ting, pakke i esker så ting ikke er synlig. Nå er sekken med råd tom. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #51 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har dere ikke sykkelbod? Jeg har enda til gode å bo i et sameie eller borettslag hvor det ikke var en låsbar felles bod til sykler. Her jeg bor, har vi fått beskjed om at vi ikke bør oppbevare klær, bøker og slikt i bodene uansett, for det kan mygle pga dårlig ventilasjon. Så da må jeg enten hive det, gi det bort eller finne et annet sted til det. Har heldigvis et ekstra soverom hvor jeg har satt opp hyller og oppbevarer det der. Anonymkode: 84788...6de Nei, ikke egen bod for sykler. Alt er låsbart, men de bryter seg inn jo Mange har små leiligheter og det blir veldig rotete hvis man skal hente alt tilbake til leiligheten. Da har man egentlig ingen bod da... Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #52 Skrevet 2. april 2021 MiaHI skrev (18 minutter siden): Du har også fått råd om å involvere deg i styret, unngå å oppbevare veldig verdifulle ting, pakke i esker så ting ikke er synlig. Nå er sekken med råd tom. Ha det bra Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #53 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men om dette er så jævla viktig for deg så har du to valg; slutt å oppbevare ting i boden eller lei en bod på et lager. For det er jo så jævla vanskelig å gjøre noen enkle tiltak selv. Anonymkode: 6e109...542 Kanskje jævla tyver bør slutte å stjele i stedet og jævla naboer slutte å invitere dem inn? Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #54 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jævla tyver bør slutte å stjele i stedet og jævla naboer slutte å invitere dem inn? Anonymkode: 68130...6e6 Men å gjøre noe selv, det er fortsatt jævlig vanskelig? Anonymkode: 6e109...542 2
MiaHI Skrevet 2. april 2021 #55 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje jævla tyver bør slutte å stjele i stedet og jævla naboer slutte å invitere dem inn? Anonymkode: 68130...6e6 Da får du sitte å vente på at det skjer da👌 1
Gjest Smeltemann Skrevet 2. april 2021 #56 Skrevet 2. april 2021 Det er veldig praktisk med netting bod, det er god lufting . Ellers er det å montere kamera over døren .
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #57 Skrevet 2. april 2021 MiaHI skrev (18 minutter siden): Da får du sitte å vente på at det skjer da👌 Er det dét du ønsker meg? Snilt... Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #58 Skrevet 2. april 2021 Smeltemann skrev (18 minutter siden): Det er veldig praktisk med netting bod, det er god lufting . Ellers er det å montere kamera over døren . Ikke lov med kamera. Noen naboer ønsker ikke, skriker om personvern, så det er håpløst. Fint med lufting. Jeg skjønner ikke hvorfor døra ikke kan gå helt til taket. Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #59 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men å gjøre noe selv, det er fortsatt jævlig vanskelig? Anonymkode: 6e109...542 Skal jævla prøve! Er du jævlig fornøyd? Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #60 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har dere også avstand mellom dør og tak? Anonymkode: 68130...6e6 Har nettingbod med avstand mellom dør og tak. Det hadde ingen betydning når det var innbrudd, det var uansett dørene som ble brutt opp. En tyv vil vel være rask, og det går ikke særlig kjapt å klatre over, og særlig ikke på tur ut av boden med fagsten i hendene. Anonymkode: ba80e...ef2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå