AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #21 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Poenget med boden hvis folk ikke kan oppbevare noe verdifullt der? Anonymkode: 68130...6e6 Du skal ikke lagre verdisaker i boden🙄 Du skal lagre esker med gammelt drit, hagemøbler, etc. Anonymkode: 053c6...404 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #22 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skal ikke lagre verdisaker i boden🙄 Du skal lagre esker med gammelt drit, hagemøbler, etc. Anonymkode: 053c6...404 Joda, det er det jeg har. Klær og sko. Men hva med sykler og ski? Folk har det i boden og! Anonymkode: 68130...6e6 1
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #23 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vil ikke at min bod skal skille seg ut. Da tiltrekker den tyver (tror jeg). Vi har opplevd innbrudd i det siste Anonymkode: 68130...6e6 Da tror jeg ikke du finner svaret du leter etter på kvinneguiden.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #24 Skrevet 1. april 2021 MiaHI skrev (Akkurat nå): Da tror jeg ikke du finner svaret du leter etter på kvinneguiden. Hva mener du? Ingen på kg har bod? Ingen på kg har opplevd innbrudd i boden? Ok... Anonymkode: 68130...6e6
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #25 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Ingen på kg har bod? Ingen på kg har opplevd innbrudd i boden? Ok... Anonymkode: 68130...6e6 Du har en nettingbod. Det er enkelt å bryte seg inn i en nettingbod, så hvis problemet ditt er at du har hatt innbrudd så er det ingen her som kan hjelpe deg. Innbrudd melder du til politiet og erstatning får du evt. fra forsikringen din. Hvis du ønsker en sikrere bod som det ikke er så lett å bryte seg inn i så må du snakke med borettslaget du bor i, ikke kvinneguiden. Skjønner ikke hva slags hjelp du søker her. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #26 Skrevet 1. april 2021 MiaHI skrev (1 minutt siden): Du har en nettingbod. Det er enkelt å bryte seg inn i en nettingbod, så hvis problemet ditt er at du har hatt innbrudd så er det ingen her som kan hjelpe deg. Innbrudd melder du til politiet og erstatning får du evt. fra forsikringen din. Hvis du ønsker en sikrere bod som det ikke er så lett å bryte seg inn i så må du snakke med borettslaget du bor i, ikke kvinneguiden. Skjønner ikke hva slags hjelp du søker her. Jeg foreslår at du finner deg en annen tråd... Anonymkode: 68130...6e6 1
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #27 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg foreslår at du finner deg en annen tråd... Anonymkode: 68130...6e6 Prøver å hjelpe deg ved å si at dette er et problem du ikke kommer til å løse her inne. Du har avvist alle forslag. Ta det opp med borettslaget. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #28 Skrevet 1. april 2021 MiaHI skrev (1 minutt siden): Prøver å hjelpe deg ved å si at dette er et problem du ikke kommer til å løse her inne. Du har avvist alle forslag. Ta det opp med borettslaget. Hvilke «alle forslag»? Naboen har opplevd innbrudd og det gjør meg engstelig. Det er helt vanlig med nettingboder, som jeg skjønte nå, og jeg ønsker gjerne å vite hvordan folk løser «problemet». Styret kunne ikke bry seg mindre, det er jo ikke deres ting som oppbevares i bodene. Mange naboer har sykler og ski, skal vi plassere det hjemme? Anonymkode: 68130...6e6
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #29 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke «alle forslag»? Naboen har opplevd innbrudd og det gjør meg engstelig. Det er helt vanlig med nettingboder, som jeg skjønte nå, og jeg ønsker gjerne å vite hvordan folk løser «problemet». Styret kunne ikke bry seg mindre, det er jo ikke deres ting som oppbevares i bodene. Mange naboer har sykler og ski, skal vi plassere det hjemme? Anonymkode: 68130...6e6 Hvis styret er så udugelige så er vel den sikreste løsningen å oppbevare det verdifulle i leiligheten ja. Selvfølgelig ikke optimalt, men hva kan du ellers gjøre? Som eier i et borettslag har du mulighet til å stille til valg og stemme ved valg av styre. Som regel er det folk som bor i borettslaget som sitter i styret, men hvis det ikke er det og de som sitter i tillegg ikke bryr seg så er det opp til naboene dine og deg og endre på det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #30 Skrevet 1. april 2021 MiaHI skrev (1 minutt siden): Hvis styret er så udugelige så er vel den sikreste løsningen å oppbevare det verdifulle i leiligheten ja. Selvfølgelig ikke optimalt, men hva kan du ellers gjøre? Som eier i et borettslag har du mulighet til å stille til valg og stemme ved valg av styre. Som regel er det folk som bor i borettslaget som sitter i styret, men hvis det ikke er det og de som sitter i tillegg ikke bryr seg så er det opp til naboene dine og deg og endre på det. Hva kan styret eventuelt gjøre? De kan jo ikke lage helt nye boder til oss eller forhindre innbrudd... Anonymkode: 68130...6e6
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #31 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva kan styret eventuelt gjøre? De kan jo ikke lage helt nye boder til oss eller forhindre innbrudd... Anonymkode: 68130...6e6 De kan bestemme at det skal innvilges penger til å utbedre bodene, men pengene kommer jo selvfølgelig fra dere andelseiere i borettslaget (slik et borettslag fungerer). Utbedringene kan være forskjellige ting. For eksempel: bygge nye sikrere boder, sette opp overvåkningskameraer eller innføre en form for nøkkelsystem som registrerer hvem som låser seg inn. Mange løsninger, men alt koster penger og må gjøres via borettslaget. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #32 Skrevet 1. april 2021 MiaHI skrev (Akkurat nå): De kan bestemme at det skal innvilges penger til å utbedre bodene, men pengene kommer jo selvfølgelig fra dere andelseiere i borettslaget (slik et borettslag fungerer). Utbedringene kan være forskjellige ting. For eksempel: bygge nye sikrere boder, sette opp overvåkningskameraer eller innføre en form for nøkkelsystem som registrerer hvem som låser seg inn. Mange løsninger, men alt koster penger og må gjøres via borettslaget. Det billigste alternativet er å ikke oppbevare noe der Vi har diskutert kamera, men noen naboer misliker det sterkt, og da begynner man å lure om de har rent mel i posen... Anonymkode: 68130...6e6
MiaHI Skrevet 1. april 2021 #33 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det billigste alternativet er å ikke oppbevare noe der Vi har diskutert kamera, men noen naboer misliker det sterkt, og da begynner man å lure om de har rent mel i posen... Anonymkode: 68130...6e6 Dette er dessverre ulempen med å bo i borettslag, man kan ikke bare gjøre som man vil. Mange har problem med overvåkning uten at det betyr at de driver på med noe kriminelt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #34 Skrevet 2. april 2021 MiaHI skrev (6 timer siden): Dette er dessverre ulempen med å bo i borettslag, man kan ikke bare gjøre som man vil. Mange har problem med overvåkning uten at det betyr at de driver på med noe kriminelt. Synes du? Vi blir jo overvåket i butikker og på bussen, og det er helt Ok. Jeg tror ikke at disse naboene krangler med butikken om overvåkning Anonymkode: 68130...6e6
Belima Skrevet 2. april 2021 #35 Skrevet 2. april 2021 Her jeg bor så er det en blanding av nettingboder og "stengte" boder. Da jeg flyttet inn, så fikk jeg en stengt bod, fordi forrige eier hadde kledd boden med gips. Sjekk med styret om dere selv kan bekoste å kle boden så den blir stengt for innsyn. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #36 Skrevet 2. april 2021 Belima skrev (26 minutter siden): Her jeg bor så er det en blanding av nettingboder og "stengte" boder. Da jeg flyttet inn, så fikk jeg en stengt bod, fordi forrige eier hadde kledd boden med gips. Sjekk med styret om dere selv kan bekoste å kle boden så den blir stengt for innsyn. Som alltid blir det sånn at noen vil og noen gidder ikke, og da skjer det ingenting. Det er ikke et problem for meg at folk kan se inn, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man har avstand mellom dør og tak! Vitsen med å låse da? Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #37 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke «alle forslag»? Naboen har opplevd innbrudd og det gjør meg engstelig. Det er helt vanlig med nettingboder, som jeg skjønte nå, og jeg ønsker gjerne å vite hvordan folk løser «problemet». Styret kunne ikke bry seg mindre, det er jo ikke deres ting som oppbevares i bodene. Mange naboer har sykler og ski, skal vi plassere det hjemme? Anonymkode: 68130...6e6 Har styret andre typer boder enn resten av dere? Eller har ingen i styret noe i bodene sine? Jeg kan forstå problemstillingen din TS. Flyttet inn i sameie for tre år siden, og det var mitt første møte med nettingbod. Vi har også hatt innbrudd, og ettersom man må ha nøkkel fra sameiet for å komme inn, blir det ekstra ubehagelig. Men selve løsningen er kommet for å bli, og da må man forholde seg til det. Så om man har store,verdifulle ting som ikke kan oppbevares i boligen, og heller ikke i boden, så må man rett og slett leie en ekstern bod fra f eks Lagersjefen. Det er i grunnen eneste løsningen. Anonymkode: 84788...6de
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #38 Skrevet 2. april 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du? Vi blir jo overvåket i butikker og på bussen, og det er helt Ok. Jeg tror ikke at disse naboene krangler med butikken om overvåkning Anonymkode: 68130...6e6 Synes du ikke det er en vesentlig forskjell på din egen, private eiendom, og på butikken? Hvis man er litt løsningsorientert så kan du løse dette problemet. Men du virker derimot veldig problemorientert. Dekk til innsyn, tett igjen åpninger. Bruk plater, så har du et vesentlig bedre fysisk stengsel. "Da stikker boden seg ut" - ja, da gjør den det. Den er fremdeles langt bedre sikret. Poenget med lås? Om ikke mer, så er det en symbolsk handling, det forteller at her skal ikke uvedkommende inn. Hva er poenget med kamera, når alle uansett bare kan gå inn? Anonymkode: c7c21...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #39 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har styret andre typer boder enn resten av dere? Eller har ingen i styret noe i bodene sine? Jeg kan forstå problemstillingen din TS. Flyttet inn i sameie for tre år siden, og det var mitt første møte med nettingbod. Vi har også hatt innbrudd, og ettersom man må ha nøkkel fra sameiet for å komme inn, blir det ekstra ubehagelig. Men selve løsningen er kommet for å bli, og da må man forholde seg til det. Så om man har store,verdifulle ting som ikke kan oppbevares i boligen, og heller ikke i boden, så må man rett og slett leie en ekstern bod fra f eks Lagersjefen. Det er i grunnen eneste løsningen. Anonymkode: 84788...6de Ikke store, verdifulle ting, men for eksempel, klær, gamle vesker, bøker. Det er ikke så verdifullt, men det er jo fortsatt våre ting og ikke andres å ta. Jeg vet at andre naboer oppbevarer både dyre sykler og ski i boden, men de bryr seg tydeligvis ikke om innbrudd siden de ikke flytter sine ting et annet sted 😏 p.s. Ingen i styret har noe i bodene Anonymkode: 68130...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #40 Skrevet 2. april 2021 Bli med i styret er en mer langsiktig løsning for å kunne påvirke/skape endring, men for å få til noe raskt bør du gjøre tiltak på egenhånd. Anonymkode: c7c21...5ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå