AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #1 Skrevet 1. april 2021 Han vil ha et liv der fruen gjør absolutt alt og han selv kommer og går som han vil. Altså, bidrar ikke med mindre han selv har lyst og han har sjeldent lyst til det. Hans første prioritet er det selv, sine hobbyer, venner og jobb. Jeg ønsker en god venn i min samboer, en god familiefar som er tilstedet. En som er med på turer med barnet uten å være i dårlig humør. En som bidrar hjemme og bidrar med barnet som en selvfølge. En som kan lytte og bidra med løsninger. Vi fungerer absolutt ikke sammen. Når jeg presser han til å bidra bittelitt så krangler vi i mange uker/måneder. Finnes det en annen løsning enn brudd? Anonymkode: c5e38...a1f 5
CorvusCorax Skrevet 1. april 2021 #2 Skrevet 1. april 2021 Parterapi - om det ikke fungerer, så brudd... Du må spørre han hvorfor han trekker seg unna? Da dere planla å få barn, så var han vel tilstede? Og ønsket barn, slik som du? Ut i fra hvordan du beskriver forholdet virker det som han har mistet interessen, og at dette ikke var livet han så for seg. Hva gikk galt? 22
chi Skrevet 1. april 2021 #3 Skrevet 1. april 2021 Nei, her tror jeg faktisk ikke at det finnes noen annen vei enn brudd. I så fall må du bite i deg mye og svelge mange kameler. MÅ du være sammen med ham? 24
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Skrevet 1. april 2021 Nei, det er ikke håp. Vedkommende er egoist. Du er nok bare en av hans hobbier. Mest sannsynlig kun knullebiten. Resten finner han nok uintresssant men jatter nok med for å få tilgang til kusa di. Anonymkode: 1e561...cfb 19
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Skrevet 1. april 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Parterapi - om det ikke fungerer, så brudd... Du må spørre han hvorfor han trekker seg unna? Da dere planla å få barn, så var han vel tilstede? Og ønsket barn, slik som du? Ut i fra hvordan du beskriver forholdet virker det som han har mistet interessen, og at dette ikke var livet han så for seg. Hva gikk galt? Han ønsket seg barn veldig sterkt, jeg var mer skeptisk. Så lovet han at vi var to om dette, jeg har jo han så vi skal jo klare oss, sa han. Han har nå alt han har ønsket seg siden lenge før vi ble sammen. Anonymkode: c5e38...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Skrevet 1. april 2021 Døfødt forhold så lenge han ønsker bruke deg som slaven sin. La han gå. Han har jo ingen funksjon utover å forsure ditt liv. Anonymkode: 976b1...4ce 24
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Skrevet 1. april 2021 Her hadde jeg bare gått. Du skal da ikke oppdrag eller endre ham. Det må han selv ønske! Anonymkode: 37cc6...36a 13
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Skrevet 1. april 2021 chi skrev (2 minutter siden): Nei, her tror jeg faktisk ikke at det finnes noen annen vei enn brudd. I så fall må du bite i deg mye og svelge mange kameler. MÅ du være sammen med ham? Har prøvd parterapi og det ble bedre i måneder. Vi snakker, krangler, ordner opp, bedring i kort tid av gangen. Anonymkode: c5e38...a1f
CorvusCorax Skrevet 1. april 2021 #9 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han ønsket seg barn veldig sterkt, jeg var mer skeptisk. Så lovet han at vi var to om dette, jeg har jo han så vi skal jo klare oss, sa han. Han har nå alt han har ønsket seg siden lenge før vi ble sammen. Anonymkode: c5e38...a1f Trist. Dere må prøve parterapi. Håper det kan løsne på kommunikasjonen, slik at han forstår din frustrasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her hadde jeg bare gått. Du skal da ikke oppdrag eller endre ham. Det må han selv ønske! Anonymkode: 37cc6...36a Jeg sier at jeg godtar at vi er forskjellige, men jeg ønsker ikke ha det slik så jeg er klar for å gå. Anonymkode: c5e38...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Skrevet 1. april 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Trist. Dere må prøve parterapi. Håper det kan løsne på kommunikasjonen, slik at han forstår din frustrasjon. Vi har gjort det, bedring i ca 3 måneder av gangen. Anonymkode: c5e38...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Skrevet 1. april 2021 De siste mnd har jeg bedt han rydde litt, bidra med barnet, brette og legge vekk egne klær, rydde inn/ut av oppvaska, støvsuge. Hver gang ender det med at jeg ødelegger dagen hans og vi krangler i en stund etterpå. Hittil har jeg tatt netter med baby i 9 måneder, mens han har hatt to netter. Anonymkode: c5e38...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Skrevet 1. april 2021 chi skrev (7 minutter siden): Nei, her tror jeg faktisk ikke at det finnes noen annen vei enn brudd. I så fall må du bite i deg mye og svelge mange kameler. MÅ du være sammen med ham? Ja, hvis jeg skal leve med han så må jeg være husmor, alenemamma, elskerinne og klare alle livets utfordringer helt alene. Jeg kan aldri søke trøst eller støtte hos han. Jeg kan heller ikke ha dårlige dager. Jeg må være så perfekt som ingen er. I tillegg må jeg gjøre dette med et smil og godt humør. Anonymkode: c5e38...a1f 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #14 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han vil ha et liv der fruen gjør absolutt alt og han selv kommer og går som han vil. Altså, bidrar ikke med mindre han selv har lyst og han har sjeldent lyst til det. Hans første prioritet er det selv, sine hobbyer, venner og jobb. Jeg ønsker en god venn i min samboer, en god familiefar som er tilstedet. En som er med på turer med barnet uten å være i dårlig humør. En som bidrar hjemme og bidrar med barnet som en selvfølge. En som kan lytte og bidra med løsninger. Vi fungerer absolutt ikke sammen. Når jeg presser han til å bidra bittelitt så krangler vi i mange uker/måneder. Finnes det en annen løsning enn brudd? Anonymkode: c5e38...a1f Siden han ikke bidrar praktisk så har han vel masse penger, så du ikke trenger å jobbe, kan dra på spa og med venninner på hotell? For å ha en trofekone og ikke bidrar selv har selvsagt en pris.. Anonymkode: 561cd...688 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #15 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, hvis jeg skal leve med han så må jeg være husmor, alenemamma, elskerinne og klare alle livets utfordringer helt alene. Jeg kan aldri søke trøst eller støtte hos han. Jeg kan heller ikke ha dårlige dager. Jeg må være så perfekt som ingen er. I tillegg må jeg gjøre dette med et smil og godt humør. Anonymkode: c5e38...a1f Herrefred, det hadde jeg ikke giddet. Hva svarer han når du spør hvorfor han tenker at det der er en ok oppførsel i 2021? Anonymkode: 36a29...98b 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden han ikke bidrar praktisk så har han vel masse penger, så du ikke trenger å jobbe, kan dra på spa og med venninner på hotell? For å ha en trofekone og ikke bidrar selv har selvsagt en pris.. Anonymkode: 561cd...688 Nei, jeg bidrar like mye på hjemmefronten som han. Jeg har dermed aldri råd til noe annet enn mat, ting til barna eller generelt ting vi alle trenger hjemme. Han tjener ca 50k i mnd, men han bruker alt på seg selv. Jeg kommenterte tidligere i uken at buksene mine er så slitt at jeg får hull i de. Det er 2 år siden de ble kjøpt, jeg savner å få litt nytt jeg også, men det har jeg ikke råd til. Fordi det koster å bo sammen og min lavere lønn så går alt for å dele likt. Anonymkode: c5e38...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Siden han ikke bidrar praktisk så har han vel masse penger, så du ikke trenger å jobbe, kan dra på spa og med venninner på hotell? For å ha en trofekone og ikke bidrar selv har selvsagt en pris.. Anonymkode: 561cd...688 Har ikke fri til noe heller, all min tid går til å ordne hjemme og med barnet. Anonymkode: c5e38...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #18 Skrevet 1. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Siden han ikke bidrar praktisk så har han vel masse penger, så du ikke trenger å jobbe, kan dra på spa og med venninner på hotell? For å ha en trofekone og ikke bidrar selv har selvsagt en pris.. Anonymkode: 561cd...688 Dette..! Men fra spøk til revolver. Her hadde jeg faktisk vært så kjip at jeg tok hånd om min egen klesvask, lagde mat kun til meg selv og barnet, ikke ryddet opp noe av hans rot. Jeg hadde gjort det mens jeg var smilende og hyggelig mot han, så kunne han selv sett hvor mye arbeid det egentlig er. Hvis han vil ha mat og klær, må han trø til. Anonymkode: fd0b5...11a 27
Hmmmmmm Skrevet 1. april 2021 #19 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette..! Men fra spøk til revolver. Her hadde jeg faktisk vært så kjip at jeg tok hånd om min egen klesvask, lagde mat kun til meg selv og barnet, ikke ryddet opp noe av hans rot. Jeg hadde gjort det mens jeg var smilende og hyggelig mot han, så kunne han selv sett hvor mye arbeid det egentlig er. Hvis han vil ha mat og klær, må han trø til. Anonymkode: fd0b5...11a Dette🗽 7
Glød Skrevet 1. april 2021 #20 Skrevet 1. april 2021 Eksen min var også slik. Man kan ikke forandre folk, folk kan bare forandre seg selv. Og han er åpenbart ikke villig til det. Du vil sannsynligvis få det mye bedre uten ham. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå