Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #1 Del Skrevet 27. august 2005 Jeg skal i et møte med en bedrift (ikke et intervju), fordi de synes jeg har en interessant utdannelse og erfaring. De har i utgangspunktet sagt at de ikke har noen ledig stilling, men vil treffe meg fordi jeg har en interessant erfaring. Hvordan tolker dere dette? Kan det være en mulighet for jobb eller er løpet døkjørt? En annen ting, hva skal jeg ha på meg? Jeg bruker å gå i svart bukse og skjorte på intervju, men dette er jo ikke et intervju, bare et møte. Hva passer det seg å ha på? Genser? Skjorte? Kan jeg har farger eller bør det gå i konservative farger? Hva bør jeg si gjøre for å overtale dem til å finne opp en jobb til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 27. august 2005 #2 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Prøv å få greie på hva som er kleskoden i denne bedriften, og kle deg slik at du passer inn i forhold til dette. Dessuten... De hadde neppe giddet å bruke tid og ressurser på deg, dersom ikke de også hadde et håp om å få noe (les: din tid, dine ressurser) tilbak. Lykke til. Endret 27. august 2005 av Bertha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Med mindre det er et firma innen mote eller på annen måte kreativ virksomhet, mener jeg du ikke kan trå feil med bukse og jakke i sort eller mørk grå (mørk blå er også korrekt, men fryktelig "shippingklubbaktig" kanskje?), og skjorte/bluse i hvitt, lys rosa eller en annen kledelig pastell. Mørke sko med hæl, men ikke stilett. Det høres som at du får en kjempesjanse med dette møtet. Jeg tror du gjør lurt i å researche firmaet skikkelig nøye, og tenke grundig gjennom hvordan, hvorfor og på hvilke måter akkurat du med akkurat din bakgrunn kan bidra til firmaets vekst og velferd. Sørg så for å droppe sånne karameller gjennom hele møtet, uten at det blir for tydelig hva du driver med. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #4 Del Skrevet 28. august 2005 Nå ble jeg bare enda mer nervøs Er det en kjempesjangse? Jeg ser mer på det som en håpløs situasjon. Hva kan jeg si å gjøre for at de plutselig skal trenge en person til (når de egentlig ikke trenger noen)? Dette er et stort reklamebyrå i hovedstaden. Jeg er en veldig sjenert person, så jeg er ikke så flink til dette. Så flere råd tas imot med takk om hvordan jeg bør forberede meg med argumenter og hva annet jeg bør si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #5 Del Skrevet 28. august 2005 For det første; slapp av! Vær deg selv, vær ærlig. Fokuser mindre på klær og vær åpen i forhold til møtet. Lytt til hva de har å fortelle. Svar og fortell med ærlighet. Kle deg i noe du kjenner komfortabelt og ha fokus på hva du eventuelt kan bidra med i forhold til byrået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #6 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har funnet en skjorte som jeg vurderer til dette møtet. Den er på http://www.veromoda.com/thanx.asp og heter Misty LS shirt. Jeg har kjøpt den i en grønn (mosegrønn) farge. Kan jeg bruke denne? Den har en sånn kinakrage og litt sammenkrøllet foran. Jeg tenkte å bruke den til en svart finbukse, svarte sko og svart ytterjakke. Noen meninger? Er den for sigøyneraktig til et møte i reklamebyrå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå